dat lucht op

A

Anoniem

Guest
Hli allemaal,
Ik ben een tijdje weg geweest. Gestopt met de pil eind februari 2006, gestart met klussen in april. Nu dus bijna 10 maanden bezig. Ik was in het begin heel actief op het forum en er van overtuigd direct zwanger te worden. Dit bleek niet het geval. Mijn menstruatie is heel regelmatig, en volgens mij klussen we voldoende, maar toch wil het maar niet lukken. En, zoals bij iedereen die op een zwangerschap wacht, iedereen om je heen wordt zwanger behalve jij. Mijn zus is kortgeleden ook bevallen. Helemaal geweldig, maar stilletjes toch ook een beetje verdrietig. Ik had leuke babysokjes gekocht in juni met het idee, voor onze baby. Daarbij gedacht, als ik nog niet zwanger ben tegen de tijd dat mijn zus bevalt, krijgt zij die sokjes. Maar dat kon toch niet gebeuren?? Helaas heb ik haar de sokjes cadeau gedaan.
Mijn man is volledig overtuigd dat het gewoon raak ik over een tijdje. Mijn verstand is het daar helemaal mee eens. We zijn gezond, ik ben regelmatig ongesteld. Waarom zou het bij ons niet lukken?? Mijn gevoel zegt dat het misschien wel nooit gaat gebeuren.
Ik ben nu zover dat ik eigenlijk nooit meer op het forum kom. Eigenlijk denk ik ook best vaak, dat mijn man en ik een heel leuk leven hebben samen, zonder kind. Ik weet het allemaal niet meer zo goed. Vorige maand 4 hele dagen over tijd. Nooit eerder gebeurt, dus zwaar teleurgesteld dat ik toch niet zwanger bleek. Ik ben soms het toch wat verplicht klussen zo zat. Fijn dat ik hier mijn hart kan luchten.

liefs Lucy

Hallo GM,

Ik kan me voorstellen dat je je af en toe best moedeloos voelt, vooral wanneer je om je heen veel zwangeren ziet. Je wordt dan toch telkens weer geconfronteert met dat het bij jullie nog niet zover is. Je schrijft dat jullie nu 10 maanden bezig zijn, ik denk dat je over 2 maandjes anders toch maar eens naar de huisarts moet gaan (jullie  zijn dan een jaar bezig). Ik hoop voor jullie dat dit niet nodig zal zijn en dat je voor deze tijd zwanger zult worden.
Zwanger worden blijft toch iedere keer weer een wonder.
Ik en mijn man gaan nu de 1e ronde in. Wij zijn verder ook gezond en ik heb een vrij regelmatige cyclus (alleen deze maand 26 dagen i.p.v. 28 dagen). Vooralsnog  ga ik er  ook maar  vanuit dat het wel zal gaan lukken binnen een aantal maanden, maar ja ... om mij heen zie ik het ook veel anders gaan. Helaas hebben we niet altijd alles in de hand. Veel suc6 met alles en ik hoop dat jullie snel een kleine "spruit" op de wereld zullen zetten.

Liefs,

twinkel3

Hoi DM,

Ik herken mezelf helemaal in jou verhaal. ook wij zijn sinds eind april vorig jaar bezig om zwanger te worden, ik heb ook een super regelmatige cyclus, het ook een eisprong, voel zelfs wanneer, maar toch wil het niet lukken. Ik ben soms erg negatief, weet dat dit niet goed is maar kan er niets aan doen, denk dan dat het nooit gaat lukken. mijn vriend is net als jou man positief, die zegt altijd ik weet zeker dat we zwanger worden onze tijd komt nog wel, maar het duurt zo lang. Ik zou het helemaal niet erg vinden om nog een half jaar of een jaar te moeten wachten als ik maar zou weten dat het wel een keer gaat lukken.
Ik denk dat ik over twee maanden wel naar de huisarts ga, als ik dan nog niet zwanger ben, lijkt me helemaal niet leuk, maar misschien kunnen ze ons wel verder helpen.
jij ook heel veel succes en ik hoop dat het er voor ons allebei inzit om zwanger te worden en het liefst een beetje snel.

hallo gm
kan me helemaal in je berhaal inleven je word er toch beetje moedeloos van soms ook al probeer je wel positief te denken ik ga ook soms met me gedachten te ver en denk dan zal voor ons wel niet weg gelegd zijn maar kop op meid we gaan er voor  ik ben eind juni 2006 gestopt   groetjes  

hoi GM

Fijn he? even je hart luchten. Wij vangen je hier wel op!
De moedeloosheid is ook bij mij een bekend fenomeen. Proberen positief te blijven is af en toe heel erg moeilijk.
De afgelopen maand hoor ik van de ene na de andere dat ze zwanger zijn.
Zeven stellen uit mijn omgeving!
En wij nog niet.
Maar, we laten ons niet klein krijgen toch? Gewoon blijven proberen. Hoewel het voor mij althans heel moeilijk is om er niet te veel mee bezig te zijn.
Als het voor ons weggelegt is dan komt het wel, zegt mijn man dan. hihi

Positief blijven denken maar, en lekker hier op het forum je frustratie uiten. Helpt.

succes en liefs
Brinn

hey GM,

Het lijkt wel of jij mijn verhaal schrijft.
Wij zijn nu ook 10 maanden bezig. En de afgelopen 2 keer was ik 5 dagen overtijd!
Alleen weten wij waarom het allemaal zo lang moet duren.Mijn vriend heeft maar 1 testikel. En zijn sperma is niet in orde.
Wij denken dus inderdaad ook dat we misschien wek nooit kinderen krijgen.
Mocht het maar 1 keer raak zijn dan waren wij zo blij. En wat mij betreft blijft het er dan ook maar bij 1.
Wij denken ook wel eens waarom is het ons niet gegunt. En daar word ik dan erg verdrietig van.
Ik hoop dat we toch allebei heel binnen kort zwanger zijn!!

Veel sterkte en ik zal voor je duimen.

Liefs Bontrie

Heel naar en vervelend voor je. Zodra je de beslissing genomen hebt,wil je natuurlijk het liefst meteen zwanger raken.
Maar probeer er niet te gefixeerd op te zijn en las even een pauze in.
Je hoort weleens dat mensen ivf hebben gehad meerdere keren, en als ze er dan mee stoppen en het opgeven, zijn ze opeens spontaan zwanger.
Laat het niet ten koste van je relatie gaan. Stress en spanningen zijn niet bevordelijk.

Toen wij getrouwd waren, wilde ik ook het liefst  meteen zwanger zijn.
Ik was erg onregelmatig ongesteld, en had geen eisprong.
Ik wist niet beter als wanneer ik zwanger wilde worden, ik aan de medicijnen moest.
Mijn man had in die periode een hernia, dus hebben we het even gelaten voor wat het was. Een aantal maanden later bleek ik opeens spontaan zwanger te zijn.

Hoi,

Herken je verhaal ook heel goed ga zelf voor de 9e ronde en denk weleens wanneer wij ? Om mij heen zijn al best veel kennissen of zwanger of ze hebben al een paar kinderen.
Baal soms echt van dit levendje wil leuke dingen met een baby. Ik weet ook wel dat kinderen niet altijd rosegeur en maneschijn zijn, maar ja als je er eenmaal voor gaat.
Heb ook het balen van het zogenaamd verplicht klussen. Wens jou ook veel succes en ik zeg nu tegen mezelf met een nieuw jaar wie weet wat 2007 ons brengt tja je moet positief blijven zeggen ze ....

Groetjes Marjolein

Terug
Bovenaan