Dat lucht op

Nog even een klaagberichtje van een wachtende mama.. Terwijl de geboorte- en update-topics ons inmiddels om de oren vliegen, zijn er ook nog wachtenden :) Begrijp me niet verkeerd, ben natuurlijk erg benieuwd hoe het met alle bevallen mama's en hun baby's gaat, maar ik zit nét nog even in een andere fase.

Inmiddels ben ik 39wk5dg en het goed ZAT! Ik ben afgelopen dinsdag bij de verloskundige geweest en zij geloofde niet dat de kleine 2 weken geleden 7 pond was. Ze zei na echt uitgebreid gevoeld te hebben: deze is zéker al 8,5 a 9 pond. Leuk om te horen joh, dat zijn echt de berichten :) Volgende week woensdag moet ik naar de gynaecoloog, maar ik zit er sterk over te denken om vandaag of morgen naar het ziekenhuis te bellen om te vragen of ik niet eerder kan komen. Heb zo'n strakke buik, echt niet normaal. Alsof ik 24 uur per dag een harde buik heb. Daarnaast kan ik amper meer lopen van (ik denk) bekkenpijn, opeens sinds afgelopen weekend. Heb een hele beurse onderkant. Al met al vind ik t echt niet meer leuk, ik voel me ook zo'n zeikerd. Bah bah en nog eens bah!

Zo, fijn om even op te schrijven, lucht op. Tranen zitten erg hoog op t moment.

och meid...
kan me voorstellen dat je er doorheen zit nu!
ik ben nu 39 wk 3 dagen..
en wat een leuk nieuws dat ze de kleine al zo groot schatten, pff dan zou ik ook wel even schrikken hoor!

ik heb het idee dat onze kleine ook steeds groter word en dat de uiteindelijke 7 pond het niet gaat zijn maar eerder 8 pond.
het is mijn 4e en ik heb van alle 3 tot week 41 gelopen en daar ga ik nu ook wel weer vanuit!
al hoop ik het niet, want met 3 kids (5,3, en 1) word het wel pittig op het eind...

kop op meid komt allemaal wel goed!!
hoop dat je snel mag bevallen!!

liefs

Balen zeg dat je er zo gigantich doorheen zit.je kwaaltjes klinken idd ook zeer vervelend.en ja is ook niet leuk te horen zo een groot kind te krijgen...dan is ie toch echt wel klaar om geboren te worden.mn nichtje woont in israel en daar is het heel gewoon om bij 40 weken al in te leiden,zeker als je kindje groter dan gemiddeld is.ons kind weegt nu zo rond de 7 pond.dus schijnt mee te vallen maar ben het ook best al beu.loop nu 2 dagen overtijd en heb elke dag wel een valse start(voorweeen)en vochtverlies.dus hoop dat het voor ons allemaal niet lang meer duurt
succes hopelijk helpt het als je zelf het zk belt
liefs jootje

Ik weet precies hoe je je voelt hoor! Ben vandaag 40+5 en heb het ook heeeeeeeeel erg gehad. Al langere tijd zoals de meeste wisten haha.

Gelukkig ik vandaag naar de gyn. Kijken wat die zegt. De verloskundige schatte mijn baby gisteren ook rond de 4 kg, en waarschijnlijk iets meer, maar daar weet ik vanmiddag ook meer over.

Voor de 40 weken sturen ze je meestal niet door naar het ziekenhuis. Maar gelukkig wachten ze ook niet meer tot 42 weken met inleiden.

Strakke buiken en vooral harde buiken horen er helemaal bij nu. Die van mij staat zo op spanning dat het lijkt alsof ie scheurt. En bekkenklachten zijn idd ook heel erg.

succes meis met de laatste loodjes. Je weet nu waarom die het zwaarst wegen

liefs

Hoi Mama-van-W,

Geeft niks hoor, ik herken hoe je je voelt! Volgens mij heb ik ook een bovengemiddeld groot kind (ze zeiden een paar weken geleden dat het bij de geboorte zo'n 7,5-8 pond zou zijn. Ik voel mijn buik ook heel strak staan, heb soms een soort van beurse buikwand ofzo, net of ie scheurt. Heel irritant en vervelend.

Verder heb ik vooral pijn aan mijn schaambeen, moet daar voor de grap niet op drukken zeg maar. Ook hier met name 's nachts veel harde buiken en menstruatiekrampen, zeker als ik opsta om naar het toilet te gaan....auuuuwwww.... En 's ochtends trekt het weer weg!

Nou ja, allemaal voorwerk zeggen ze toch? Ik was het gisteravond even spuugzat, op een manier dat ik er echt enorm chagrijnig van werd. Normaal begin ik zeg maar te janken als ik ervan baal ;-) Nou ja, heb op zich een prima nacht gemaakt dus ik ben wel weer oke vandaag. Maar de verveling begint ook toe te slaan he? Plus mensen die beginnen te sms-en: en, hoe is het?

Lieverd, ons geboortetopic komt vanzelf, echt waar! Maar eerlijk is eerlijk, het kan bij mij wel oktober worden (39+1).

Liefs,

Hi...
Ik ben dinsdag a.s. 41 weken...Als ze niet spontaan komt kan ik vrijdag bellen voor een keizersnede volgende week (waarschijnlijk di, wo of vrijdag), omdat ze niet langer dan 41 weken willen wachten (ook vanwege vorige, was ook keizersnee).

Helaas zat alles afgelopen maandag nog potdicht, dus inleiden was geen optie.
Wat zijn die laatste loodjes zwaar he, ik begrijp t helemaal! Ik loop met n enorme jetser, moet regelmatig 's morgens overgeven (meestal na t tandenpoetsen), kan niet goed lopen omdat mijn buik heel erg trekt en op mijn blaas drukt, heb last van maagzuur, erg zweten/warm en regelmatig erg harde en pijnlijke buiken. Verder ben ik dat enorme lijf he-le-maal zat, net als die zwangerschapskleding. Mijn vriend krijgt best wat te verduren, ben regelmatig behoorlijk sjaggie en onredelijk..Iedereen zit er bovenop..is het er al, voel je al iets???? (is op zich wel leuk en lief bedoeld natuurlijk).
Maar goed, dit verhaal helpt jou natuurlijk ook niet echt...wil je laten weten dat je hier niet alleen in staat.
Misschien is het een goed idee te bellen en te vragen of je eerder mag komen, wie niet waagt...? Wie weet kunnen ze je een handje helpen..

Liefs, hang in there!

Meid toch!! Ik vind het erg vervelend voor je dat je er zo doorheen zit.
Ik hoop voor je dat je echt snel mag gaan bevallen& dat ze je in het zh serieus nemen!!
Sterkte met alles&succes!! Het komt goed!!!!
Liefs rosan

ik geloof je helemaal en ik zou zeggen : BELLEN, pep je verhaal wat op dat je het niet meer trekt en ff potje huilen bereik je zoveel mee.
8,5/9 pond...... ze hebben het weleens mis..... de mijne zeiden ze 8 pond en was er 10 !!!!!!!!!!!
hoe langer hij/zij blijft zitten hoe groter hij/zij word, en dat kan de laatste week enorm hard gaan.

sterkte en bellen hoor....

Terug
Bovenaan