dat viel nog best een beetje tegen

vanavond voor het eerst sinds de miskraam/ curettage wezen aerobicen en dat viel dus best nog tegen.
Curettage is nu 2.5 week geleden, de eerste week had ik ook thuis met dingen wel last van mijn buik (zelfs terwijl ik toen vrijwel alles uit handen heb gegeven om te voorkomen dat ik erge last zou krijgen), maar daarna helemaal niet meer. Ook niet met stoeien en tillen van een 16 kilo zware peuter of was over de reling enzo.

Dus vond het wel weer tijd om vanavond weer eens te gaan sporten en op zich qua conditie ging het allemaal prima, maar voelde gewoon na een tijdje mijn buik. En niet mijn buikspieren maar echt in mijn buik/baarmoeder. Had ik niet echt verwacht (of ben ik nou heel erg naief geweest ). Buikspieroefeningen ben ik ook afgehaakt, wederom niet omdat ik mijn buikspieren voelde....

Nou ja, het zal zijn tijd waarschijnlijk nog wel wat meer nodig hebben voordat het allemaal echt weer normaal is fysiek gezien...

groetjes,
Marije

hee marije,
vervelend he, dan wil je zelf graag weer maar je lichaam werkt nog niet zo mee. je moet een curretage niet onderschatten, het kan heel goed dat er wondjes zijn gemaakt in je baarmoeder (grote kans), en daar krijg je dan last van tijdens sport. ik heb nog vrij lang last van m'n rug gehad, vooral na wat inspanning (trappen lopen ofzo) en het scheen dat dat zelfs ook nog ermee te maken kon hebben, met de banden waarmee je baarmoeder bevestigd zitten.
enne...2,5 week is op zich nog niet zo heel lang.... beetje voorzichtig doen met jezelf nog denk ik!
liefs s

Hoi marije,

Valt idd ff tegen dan he. Over het algemeen herstel je best rederlijk snel maar ja aerobics is een van de zwaarste dingen om te doen qua sport dus tis niet zo gek dat het niet helemaal lekker ging nog. Geef jezelf nog ff tijd he.

Ik voelde me ook nog wel n tijdje niet helemaal op krachten hoor. Alleen pijn in mn baarmoeder heb ik niet gehad bij krachtsinspanning. Soms wel als ik gewoon lig dan voel ik kleine prikkelingen maar ja kan ook zijn omdat ik mn 1e menstruatie nog moet krijgen.

Groetjes en succes, komt vast snel allemaal goed.

Petra

Ja ik ben dan ook niet echt iemand die op halfvermogen mee kan doen
Toch heb ik gister volgens voor het eerst tijdens sporten echt naar mijn lijf geluisterd en toen ik het ging voelen op standje half mee gedaan en bepaalde stappen/ bewegingen maar even op een alternatieve/ niet belastende manier gedaan....
Toen ik thuis kwam voelde ik het gewoon nog, maar het trok wel weg.... zag het al helemaal gebeuren dat er iets mis zat/zit in mijn buik  maar denk dat de inspanning gewoon iets te veel van het goede was.

groetjes,
Marije

(oh ja weet niet wat er fout ging met mijn inlognaam, maar die werkt niet meer, dus nu ben ik maar Marije1978 geworden....maar wel dezelfde hihi)

Hey M,

Vreemd van die inlognaam maar goed. We weten wie je bent haha. Ja dat sporten zal de volgende x wel gewoon goed gaan hoor. Dat is echt wel erg inspannend. Heb zelf dat ook gedaan een aantal jaren en stepaerobics ook pff echt wel zwaar maar heerlijk. Ik denk dat je lichaam gewoon nog niet helemaal hersteld is. Maar dat zal nu snel genoeg wel weer goed komen :D

Peet

hee meiden,
ik krijg m'n hoofd er weer 'ns niet vanaf, vandaar even een miepvraag aan jullie: ik ben nu al een week misselijk, terwijl ik me zelf verder niet ziek voel ofzo (ja heel moe, maar verder niet). nu dacht ik de hele tijd dat 't 'n griepje is, maar dan zou ik me verder ook belabberd moeten voelen lijkt me. nu ben ik pas 1x zwanger geweest en dat ging mis, dus ik heb weinig referentie, maar hebben jullie ervaring met misselijkheid in het begin van een zwangerschap? dus echt al voordat je wist dat je 't was? eigenlijk zou het heel raar zijn als 't nu zover is, dan zou ik op dag 8 ofzo zwanger moeten zijn geraakt...lijkt me een tikkie vroeg. nou goed, het zal wel een virusje zijn ofzo, maar ik ben weer helemaal van slag, terwijl het net zo goed ging met alles!! ook met de ovu testen, die gaven zoveel rust. BAH!!
liefs s

Tsja ik heb gisteravond zelfs al weer op mijn paard gezeten, ik dacht.. gewoon even proberen en het ging nog ook! Op dezelfde dag van de curettage zelfs. Vandaag gaat het ok. Ik denk dat ik dinsdag weer ga sporten, ben benieuwd!

Wat een lijf al niet moet en kan doorstaan he...

Doewie D

Terug
Bovenaan