dat viel stiekem een beetje tegen.

hoi dames.

ik had vandaag mijn eerste controle.

zelf had ik het idee zo rond de acht weken te zitten en dacht wel iets
van een echo te krijgen of dat ze zouden proberen het hardje te horen
nou niks van dat.

mijn urine is na gekeken ,bloeddrukk is nagekeken,er is bloedgeprikt en
ze voelde op mijn buik maar ze zei dat als het zo pril is in de
zwangerschap dat ze dan nog niets voelen wat betreft een baarmoeder die
al wat omhoog komt.

over twee weken krijg ik de echo,dat viel dus gewoon tegen.



hebben meer vrouwen dit dat zo'n eerste afspraak tegen valt?



groetjes dollie

 
Hoi dollie,

Tja, als je ervan uitgaat dat er al wel wat zou gaan gebeuren bij zo'n eerste bezoek, dan is dat idd erg jammer. Het is al zo lastig dat je niet merkt dat je zwanger bent, als je geen kwaaltjes hebt, dat het wel erg prettig is om het hartje oid te horen.
Maar bij ons is het zo, dat je pas met 12 weken voor het eerst naar de vk gaat. En van een echo is alleen sprake als men twijfelt over de lengte van je zwangerschap.
Maken ze bij jullie standaard een echo?
Zelfs bij 12 weken horen ze het hartje niet altijd gelijk.
Nu maar gewoon vertrouwen hebben, dat alles goed is, niet dan? En de dagen af gaan tellen, tot je voor een echo mag!

Oh ja, gefeliciteerd nog trouwens, was ik bijna vergeten te zeggen...

Ga genieten van alles wat komt, want het is allemaal zo leuk! Dit is namelijk mijn tweede zwangerschap, vandaar dat ik weet dat alles zo geweldig kan zijn.

Groetjes Ciao (carla)

 

Hoi Dollie

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat mag jij vroeg voor controle zeg!
Zelf mocht ik voor het eerst naar de vk toen ik al 13 weken en 2 dagen zwanger was.
Ik kwam erachter dat ik zwanger was bij bijna 11 weken, mocht toen een week later voor een termijnecho.
Bij mijn eerste controle hebben ze wel naar het hartje geluisterd maar ik was de eerste 12 weken ook al voorbij en ze vond het dan ook in 1x.
verder hebben ze naar mijn gewicht en bloeddruk gekeken, en moest ik urine inleveren en bloed prikken.
Verder kreeg ik heel veel info mee.
Ik weet natuurlijk niet wat jij er van verwachtte maar volgens mij kunnen ze het zo vroeg in de zwangerschap ook nog niet voelen, ik dacht dat dat pas rond de 12 weken kon, dat ze het dan kunnen voelen boven het schaambeen.
Het is natuurlijk wel erg jammer als je een hele hoop verwacht en dan gebeurt er niks..

Ik wil je in ieder geval succes wensen!
en een fijne zwangerschap!

Liefs Sarah 39w4d zwanger van 1e kindje
 
Hoi,

Ik herken de teleurstelling. Ik had precies hetzelfde...
Bij mijn eerste zwangerschap kwam begin week 11 voor het eerst bij de vk en konden we gelijk het hartje horen. Ik ben van vk praktijk gewisseld voor deze zwangerschap en kwam op de eerste controle toen ik eind week 10 was. Ik ging er dus helemaal vanuit dat ze ook nu weer zouden proberen het hartje te horen. Het was tenslotte maar een paar dagen verschil met de vorige keer! Niet dus.... bij deze praktijk proberen het pas vanaf week 13, om teleurstellingen te voorkomen.......!!? da's een goeie...
Ik heb nog geprobeerd haar over te halen door te zeggen dat ik best weet dat je het soms nog niet kunt horen en dat dit niet betekent dat het niet goed zit, maar het hielp niet...
Toen ik weer buiten stond moest ik echt even slikken (stomme hormonen), maar gelukkig had ik 2 weken later de termijnecho en bleek alles goed te zijn!

Als je nou het gevoel hebt niet zo lang te kunnen wachten, je kunt altijd zelf een afspraak maken voor een pretecho. Je moet je alleen wel realiseren dat je ook het bericht kunt krijgen dat het niet goed is en dan zit je op dat moment dus niet bij je vk of in het ziekenhuis!

Succes met wachten!
 

Hoi Dollie!

Ik vond het net als jij tegenvallen de eerste keer.. Ik had ook verwacht dat ze naar het hartje zouden gaan luisteren en een beetje voelen enzo. maar helaas!

Ach, voor je het weet krijg je je echo en dat is nog veel mooier dan alleen het hartje te horen, dat kan ik je verzekeren!

Geniet ervan.

xx Bren. 25 weken en 5 dagen.
 
Mijn eerste afspraak bij de verloskundige was pas toen ik 12 weken en 6 dagen zwanger was, dus toen kon er wel gelijk een echo worden gemaakt.
Ze probeerde ook gelijk het hartje te horen, maar dat lukte nog niet.
Het viel bij mij dus heel erg mee, maar ik was dan ook al een stukje verder op weg.

 
Terug
Bovenaan