DAT WAS HET DAN WEER....... ( en nog voor sisi)

Hallo dames,
Nou dat was het dan. Ben vanochtend naar het ziekenhuis geweest omdat de verloskundige wel vond dat ik veel bloed verloor. In het ziekenhuis idd via een echo gezien dat er geen vruchtje meer zat.
We kunnen nu een onderzoek laten doen naar een afwijking in onze chromosomen. De nadelen daarvan zijn, zijn dat als er dus een afwijking zit ze er niks aan kunnen doen. Ik zal dan problemen kunnen krijgen met het ziekenfonds en levensverzekering omdat ik dan een verhoogde kans op een miskraam heb. Het voordeel is dan als er een afwijking zit je dat dan wel weet.
Ze gaan pas na 3 miskramen verder onderzoeken doen.

Nog even over het verhaal curretage of niet.
Ik heb vorig jaar ook die tabletten gehad die je in moest brengen. Bij mij heeft dat niet geholpen en ben uiteindelijk nog gecurreteerd. Ik heb dat niet al vervelend ervaren. Ik vond het juis heel erg dat ik wist dat het kindje niet meer leefde maar dat ik er nog wel mee rond liep. Ik was nog nooit onder narcose geweest maar vond het wel lekker. Ik heb lekker geslapen. Ook na de curretage was ik nog lekker duf dus heerlijk geslapen en tot rust gekomen.
Dus je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.
Heel veel sterkte.
Veel liefs simone1982

Hey Simone,

Wat ontzettend rot voor je zeg!!! Echt balen! Ik hoop echt dat er geen chromosoom afwijking te vinden is bij jullie en dat jullie gewoon opnieuw kunnen klussen voor een gezond kindje!

En over de curritage, ik heb dat ook niet als erg ervaren. Ik was juist blij dat ik van het dode kindje af was. Net zoals jou vond ik de narcose ook heel lekker en je komt daardoor goed tot rust.

Heel erg veel sterkte!

Meid allereerst sterkte.

verder wil ik even reageren op wat je zegt.
De kans op een chromosoomafwijking bij je kindje is heel klein, meestal wordt er gewoon niets gevonden.

Daarnaast heeft en chromosoomafwijking geen effect op een levensverzekering, want jij hebt geen afwijking, maar je kindje had dan een afwijking, en jij hebt daardoor geen extra kans op vroeg te overlijden.

Verder krijg je ook geen problemen met het ziekenfonds. Ziekenfonds in de huidige vorm is een verplichte verzekering en ze mogen je niet weigeren. Daarnaast heb je straks geen ziekenfonds meer, maar een basisverzekering voor iedereen  en mag je ook niet geweigerd worden bij een ziektekostenverzekeraar (ze mogen je  ook geen hogere premies voor de basisverzekeing laten betalen, ongeacht welke ziekte je hebt). En je hebt gewoon recht op zorg bij zwangerschap bevalling en in de kraamtijd, dat wordt meegenomen in de basiverzekering.

Dus voordat je je daar zorgen over gaat maken, je krijgt echt geen problemen.

Miep

Lieve Simone,

Wat hebben jullie nu een nare periode! En helemaal omdat het niet de eerste keer is. Ik hoop dat er geen chromosoomafwijking in het spel is.
Ik heb mijn curetage ook niet als vervelend ervaren. Maar de echte klap kwam voor mij pas erna. Toen kwam het besef dat het echt over was.
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, en hoop dat alle onderzoeken gunstig uit vallen.

Groetjes, Kat

Hoi Simone,
Wat enorm jammer zeg.... Ik wens je nogmaals heel veel sterkte.
Weet je al of jullie die onderzoeken willen laten uitvoeren?

Verder nog bedankt dat je je ervaringen met me hebt gedeeld. Wat mij zo eng lijkt aan curreteren, is dat het baarmoederslijmvlies beschadigd kan raken. Ik weet dat dit niet vaak gebeurt, maarja....er zijn meer dingen die niet vaak gebeuren en die ik tóch heb gehad....dus tja....
Ik heb ook wel eerder een narcose gehad, maar daar werd ik heel vergeetachtig van en daar heb ik flink lang last van gehad, dus als het niet hóeft, ga ik liever niet meer onder zeil!
o_O, wát een sport, dat proberen  kinderen te  krijgen! Voor je 't weet word je er oud van, volgens mij!

Liefs van Sisi.

hallo dames
bedankt voor jullie reactie.
Even voor de goede orde die afwijkingen gaan ze bij ons zoeken niet bij het kindje.
Als het blijkt dat dat zo is dan hebben wijzelf dus een verhoogde kans op miskramen en een kleinere kans op een goede zwangerschap.
Het voordeel is alleen dat als het zo is je dat weet en weet wat de oorzaak van de miskramen zijn.
Maar ze kunnen er niks aan veranderen.....
groetjes simone1982

Terug
Bovenaan