Datum geplande keizersnede

<p>Wie heeft ervaring met een geplande keizersnede en wanneer is deze gepland? Ik lees dat er verschillen zijn tussen ziekenhuizen met hoeveel weken de baby wordt gehaald. Gebeurt het vaak dat babies voor week 39 worden gehaald?</p>

Hoi! Ik krijg volgende week een geplande keizersnede met 39.1. Deze datum weet ik nu ongeveer 2 weken..

Hoi! Ik krijg volgende week een geplande keizersnede met 39.1. Deze datum weet ik nu ongeveer 2 weken..

Hi! Ik heb een geplande keizersnede gehad met 39+4. Was er aan het eind van de zwangerschap zo klaar mee dat hij wat mij betreft ook wel met 37 weken gehaald had mogen worden toen (haha), maar toen ik dit aangaf werd mij uitgelegd dat baby's die met een keizersnede geboren worden ná de 39 weken grens iets minder vaak wat 'opstartproblemen' hebben.
Omdat bij een keizersnede de weeën ontbreken krijgt het kindje ook geen stress tijdens de bevalling - wat normaalgesproken als stimulans werkt om goed te gaan ademen na de geboorte. Dit is na een keizersnede SOMS (en dus zeeeeker niet altijd!) wat lastiger, omdat ze uit het niets ineens geboren zijn zegmaar. Ze hebben dan  even tijd nodig (en dat is vooral gewoon op het moment zelf dan vervelend, ook voor jou als ouder natuurlijk). Die kans is dus kleiner na 39 weken zwangerschap en daarom doen ze het het liefst tussen de 39 en 40 weken.
Is mij verteld hoor.. ;) Maar je kunt dit misschien zelf ook vragen in het ziekenhuis, zij kunnen het vast beter uitleggen dan ik.

Oh en de datum was bekend (ik heb even gekeken in mijn agenda) zo'n 3 weken voor de dag. Was wel midden in de zomer, dan is het drukker schijnt (/ minder personeel).

Hier was het gepland ivm stuitligging met 38+5. Ze proberen idd eind 38e week/begin 39e week te doen. Maar bij mij waren de volgende 3 dagen vol en er zat een weekend daarna, dus anders zou het pas met 39+3 worden.. vandaar dus 'al' met 38+5. Mijn dochter was ook groot,  woog 3970 gram. Kon prima! Je krijgt de datum zo'n 2 weken van tevoren te horen!

Terug
Bovenaan