Datum positieve test klopt niet met termijnecho!??!

Hallo, Ik hoop dat meer mensen hier ervaring mee hebben want ik vind het nogal verwarrend. Nl:
mijn zwangerschapstest was pas positief toen ik 5 dagen over tijd was -> zou je denken dat je maximaal 5 dagen minder ver zwanger zou zijn dan je denkt tov je bereking met je 1e dag van je laatste ongi. Echter ik heb gisteren een termijnecho gehad en blijk nu 1,5 week minder ver te zijn dan ik oorspronkelijk dacht. Ben nu 8 weken en 4 dagen ipv de gedachte 9 weken en 6 dagen.
Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad van 27 dagen.  
Gyn zei wel dat het vruchtje er goed uitzag en de kans op een miskraam nu minder dan 1% is (dus ook geen sprake van een afsterven ofzo).

Ik begrijp er niets van. Heeft/herkent iemand dit ook?

gr cc
 
Hoi CC

Ik heb ook zoiets meegemaakt, bij mij was ook niet helemaal duidelijk hoe ver ik nu eigenlijk was. Vele echo's volgden, en uiteindelijk blijk ik ongeveer 5 dagen minder ver te zijn of zo, maar omdat de uitslag van de laatste echo minder dan een week scheelt met de oorspronkelijke datum, houden ze die aan.
Gisteren was ik bij de verloskundige en die vertelde dat (men weet het niet helemaal zeker) men vermoedt dat er bij sommige vrouwen na de bevruchting een soort van rustpauze ontstaan. Het vruchtje blijft gewoon even hangen voordat het onderweg gaat en innesteld in de baarmoeder. Daar zou dan ook het verschil in "draagtijd" vandaan kunnen komen.
Of dat klopt weet ik natuurlijk ook niet, maar het zou een verklaring kunnen zijn!

Groetjes Saskia
 

Hoi hoi,

kan idd kloppen hoor. Juis doordat hier altijd wat verschil in kan zitten, rekent men die 2 weken extra zwangerschap er  daarom bij op.  Ik bijvoorbeeld bleek een week verder zwanger te zijn. Dus zou me er niet druk om maken, als  verder alles okay is.

Groetjes Cody                        
 
Hallo!
Ik heb op het moment exact het zelfde. Ik was 2 weken minder ver dan we dachten. En als je dat terugrekend heb ik 1 dag getest na de bevruchting!!! Klinkt erg onlogisch. Misschien dat het verhaal van hierboven klopt. Ik vraag het 2 aug. nog ff na bij de verlosk. Zag je het hartje wel duidelijk kloppen? Bij ons ook, ondanks de 6,2 wkn dat ik ver was... Ik dacht echt dat ik al ruim 8 weken was. Teleurgesteld eerst maar later overwon de blijdschap dat er tenminste iets in mijn buik leeft en groeit!!! Greetz
 
Volgens mij had Inge van het september 2005 forum ook dat de meting
iedere keer niet klopte. Volgens mij is de meting het betrouwbaarst
tussen de 10 en 12 weken.



Zelf weet ik altijd mijn eisprong en neem als eerste dag van de laatste
menstruatie altijd 14 dagen ervoor. Tot nu toe klopte het altijd met de
echo's



Ook heb ik wel eens gehoord dat de celdeling op een zeker moment stopt
totdat het vruchtje is ingenesteld, waarschijnlijk maakt je lichaam dan
wel al hormonen aan, maar kan het soms nog wel een weke rondzwerven,
Tja en dan kan hetnatuurlijk ook een paar dagen schelen.



Maar goed hoe erg je ook baal omdat je ineens langer moet wachten, aan het eind maakt dat je echt niets meer uit hoor.



nou meiden geniet   ervan.



Miep

 
Oja wat ik ook nog wilde zeggen, sommige vrouwen maken snel het hormoon
aan, andere vrouwen veel midner snel. Is ook geen peil op te trekken.
Wij vrouwen laten ons nou eenmaal niet voorschrijven wat de norm is.



Miep

 
Terug
Bovenaan