dauwworm

Mijn kindje heeft last van dauwworm en dan vooral in het gezicht, hij is al onder behandeling van een kinderarts maar deze schrijft eigenlijk voor mijn gevoel te zware medicijnen en smeerseltjes uit, het helpt altijd wel maar dit is altijd tijdelijk, heeft iemand ervaring met andere minder zware middelen ik gebruik al balneum in het bad.
Jolien
alvast bedankt voor de tips
 
Er is parfenac op de markt, is zalf tegen eczeem, zonder hormonen. Volgens mij op eigen kosten. Maar er schijn ook een andere zalf op de markt te zijn, tegen eczeem en zonder hormonen , met in ieder geval goede resultaten, en deze schijnt op recept te krijgen te zijn en wordt door de ziektekostenverzekeraar volledig vergoedt.
Alleen weet ik daar de naam niet meer van. Ik had hier nl. vorige week over gelezen in een NIPO-enquete, waar ik mee mee doe.Maar de naaam ben ik vergeten!

Verders heb ik zelf, of nou ja, mijn zoontje, erg goede ervaringen met ELOCON. Dit is overigens een zogeheten hormonenzalf, maar we hadden wel al een half jaar aangeklooid met de gewone hormonenzalven, met een zeer slecht resultaat, en ik wilde dat dus ook niet meer, vond het te langdurig worden met zulke middelen! Toen hele tijd alleen maar gevet met lanettecreme(= ongeparfumereerde vettige creme)
Aangezien Tim hele landkaarten op zijn hoofd bleef houden , en deze toch steeds weer openkrabde, en dat er kloven in zijn eczeemplekken bij zijn mond kwamen, wat erg pijnlijk was, opnieuw maar weer gegaan, kreeg toen elocon voorgeschreven, had arts op een bijscholing gehoord, hele vettige wel hormoonbevattende creme, nou die werkte supergoed!!! Na enkele dagen werd het al minder!!! Na 12 maanden sukkelen, eindelijk resultaat, toen vond ik het wel de moeite waard om deze te gebruiken, de voordelen waren zo groot voor Tim! Voordeel vooral vond ik van Elocon, dat je het slechts kortdurend gebruikt, binnen een paar dagen verdwijnen (beginnende) plekken. De belasting en bezorgdheid rondom die zalven vond ik met kortdurend gebruik nu wel opgaan met het resultaat.

Enfin, succes ermee hoor !!Ik hoop dat het gauw beter gaat met hem
groet Martine

p.s. Overigens verbeterde het bij mijn zoon ook, toen ik stopte met het gebruik van de jeukstillende badolie van Balneum Hermal!! Wat bleek, daar zit nl. SOJA in, en, na bloedonderzoek bleek Tim daar ook allergisch op te reageren, op soja. Dat geldt nl. ook voor huid op huid contact, niet alleen dus voor voedingsproducten waar soja inzit.
Schijnt dat veel allergische kinderen ook voor soja allergisch zijn!!
Heb zelf toen zemelenbad gebruikt, daar kreeg hij niets van!!, werd ook geadviseerd door dieetist en kinderarts toendestijds(4 jr. geleden)

Enfin, ik meld het toch maar even, nou, doeg hoor!!!!
 
Terug
Bovenaan