• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

David Haron is geboren

cu2heleen1

New member
Hallo allemaal,

David Haron is zondagavond om 21.52 uur geboren.

Op zaterdagmiddag in het ziekenhuis aangekomen, aangezien de eiwitten te hoog waren. Daar kreeg ik toen van de gyn te horen dat ze mij zondag wilden inleiden.

Zondag om 6.15 uur douchen.
6.45 uur infuus aangesloten.
7.30 uur vliezen gebroken en zo'n elektrode voor op het hoofd geplakt. Was nog steeds 3 cm.
Daarna kwamen ze elke 20 min kijken naar de CTG qua weeën.
12 uur 4-5 cm. VK kon lastig voelen ivm dat de baarmoeder nog wat naar achteren lag. Dit was geen prettig gevoel.
15 uur 6 - 7 cm.
17 uur 8 cm
18.30 uur nog steeds 8 cm en steeds meer druk op de anus, moest ik wegpuffen.
19.00 uur ook druk op de anus, maar nog steeds 8 cm.
20.00 uur 9 cm
20.30 uur echt nog enkele millimeters, tot aan de 10 cm.
21.00 uur de 10 cm was gehaald en mocht direct mee persen.
Tegen 21.15 uur stond het hoofdje bijna. Maar uiteindelijk heeft dat nog 7 persweeën geduurd. (knip gezet + onderhuids is die knip door meerdere huidlagen heen gegaan)
21.52 uur was David er dan eindelijk.

Het moeilijkste vond ik het wegpuffen... zeker omdat dat gedeelte zo lang heeft geduurd.
Boden ook pijnmedicatie aan, maar ik had daar geen behoefte aan. VK + verpleging vond wel dat het puffen zo goed ging. Dat ze het wel hebben voorgesteld, want ik was in mijn totale eigen cocon en reageerde meestal niet op vragen. Daarom wilden ze ontspanning bieden. Hoewel de techniek goed was, mijn man kon ook rustig eten... ik deed het wegpuffen alleen. Maar vanaf 20.30 uur toen begon ik ook met wegpuffen de controle te verliezen en moest mijn man/verpleging wel helpen om het ritme erin te houden.

Daarna heerlijk tot 12 uur alleen met de kleine en manlief geweest. :)

Kleine heel de tijd op de kamer er 's nachts ook bij.

Ik kreeg te horen dat ze op dinsdag bloed zouden prikken, nieren/lever voor mij. En dan als alles goed was + bloeddruk dan dinsdagmiddag naar huis. Zo is het ook gegaan. :)

Gisteren kennis gemaakt met de hulp. Vandaag is zij van 8-15 uur geweest. (manlief werken van 13-22.30 uur)
Borstvoeding gaat super! Nu op dag 4 (hulp vind het deels nog dag 3, want die avond telt volgens haar berekening niet) is het zelfs al zo dat er ook echt melk komt. David had vandaag gewoon melk aan zijn mond zitten.

Om de 3 uur aanleggen, maar hij doet het geweldig! Hapt zo toe!

Hij is 53 cm en 3640 gram. Nu iets afgevallen, maar kraamhulp verwacht dat hij vanaf morgen/vrijdag weer gaat aankomen. (borstvoeding is op gang)
Kraamhulp is zondag voor het laatst.
 
Dat wegpuffen vond ik ook het lastigste. Herkenbaar verhaal! Fijn dat alles goed gegaan is en dat David het ook goed doet. Wel een grote kerel! Nu lekker genieten en lekker laten verwennen door de kraamhulp.
 
Ja, dat gaan we doen. Ik vind het alleen wel lastig om alles los te laten... en dat iemand anders dat dan gaat doen. Dus dat is voor mij heel erg wennen. Maar goed.

Ik ga nu nog even in de biotex... vooradt ik weer moet voeden. GElukkig mag het nu vanaf vandaag 's nachts om de 4 uur. :) Overdag wel om de 3 uur. Maar dat is ook geen punt! Tussendoor toch proberen te slapen/rustoig

Biotex ivm dat 1 hechtingspunt een klein geel puntje heeft/ mogelijk ontstoken.
In het ZH hebben ze hier nooit naar gekeken, alleen op dinsdag toen ik het vroeg. zeiden toen dat het mogelijk te strak zat. Maar meer ook niet.
Spoel gewoon wel 3 x pd. dus ergens snap ik het niet.
 
Wat fijn dat alles goed is gegaan!! Nu jezelf lekker in de watten laten leggen en idd goed op je hechtingen laten letten. Wel gek dat ze daar niet naar gekeken hebben in het Zkh.

Ik ben vandaag voor controle geweest bij de verloskundige, alles was goed alleen mijn bloeddruk aan de hoge kant 132/90 maar geen probleem volgens de verloskundige. Nu volgende week weer op controle.
 
Gefeliciteerd meid. Kon het niet laten om je even nog in de gaten te houden . Hahahaha. Fijn dat je kleine man het goed doet. Lekker gaan genieten nu van je grote wonder. Zo onwerkelijk he?
 
Bedankt voor de felicitaties.

Supertje, ik lees ik met jou mee hoor. ;)

Prulleke3,
Gedicht op het kaartje:
Een pareltje, kostbaarder dan goud,
Uit gods hand aan ons toevertrouwd.
Om te koesteren, om voor te zorgen
Houdt u het in uw hand geborgen.

Gedicht op de uitnodiging voor het dopen:
Lof zij de heer hij omringt met zijn liefde jou leven
Dagelijks zal hij je kracht en gezondheid gaan geven
Hij die je leidt
Een elke dag weer verblijdt
Hij heeft zijn zegen gegeven.
(Is te zingen op gezang 434 iit het liedboek der kerken)


Borstvoeding loopt goed. Het leuke plekje pus was weer weg. :) het is nog wel gevoelig maar dat telt ook wel weer weg.
 
Terug
Bovenaan