de 1e maanden! Leuk of lastig?

A

Anoniem

Guest
Wie vindt/vond het de eerste maanden met de kleine ook best moeilijk. Mijn man en ik willen graag een 2e: zwanger zijn-> leuk! bevallen -> te doen, de 1e maanden-> kunnen we die ook overslaan....?????
Ik vond het heel heftig. Wanneer heeft hij honger of juist dorst, waarom kan ik niet een keer uitslapen of doorslapen, groeit ie wel goed... Zoveel vragen, onzekerheden en vooral enorm moe.
Als ik er op terug kijk heb ik er wel veel van geleerd natuurlijk en is deze periode ook nodig om de kleine te leren kennen, maar het is de enige periode waar ik tegen op zie als ik aan een 2e denk.
Herkent iemand dit?

Je moet maar zo denken: bij de tweede heb je al die onzekerheden bijna niet meer want je hebt het al een keer meegemaakt.

Ik vind het echt reuze meevallen met de tweede. Ik geniet juist nu van allerlei dingetjes omdat de onzekerheden weg zijn. Ik heb wel veel aan de informatie die ik toen heb opgeschreven in een dagboekje. Als ik nu bij de tweede ergens over twijfel dan lees ik even terug bij de eerste en lees dan wat hij toen deed, at of dronk  heel normaal was.

Ook loopt alles heel soepel. Alleen moet ik wat meer tijd inplannen van te voren als we weg moeten omdat er dan twee mee moeten i.p.v. eentje! Gelukkig is mijn zoontje al bijna 4 en dus aardig zelfstandig!

En het gaat zo snel! Voor je het weet zijn de baby's  een jaar oud!!

Groetjes,
Rosanne
(mama van Quentin en Yanna)

Ik herken het helemaal! :)

Wij vonden de eerste 3 maanden best zwaar, de tweede 3 maanden redelijk zwaar en sinds ze 6 maanden is gaat het allemaal makkelijker.

Tijdens mijn zwangerschap was ik vreselijk moe 9 maanden lang, en ik vermoed dat ik daar tijdens het ontzwangeren ook nog flink last van had, want nu ik 8 maand ontzwangerd ben krijg ik steeds weer meer energie. Er lijkt wel een zwarte waas om me heen weg te trekken.
Dus als ik weer zwanger raak (mocht ik dan weer zo moe zijn) en ik heb al een kind, dat lijkt me wel afzien. Maaaaar die 9 maanden + de 6 maanden een beetje afzien wegen toch niet op tegen dat geweldige mensje dat het oplevert, dus ik wacht nog even totdat ze echt goed kan lopen enzo, maar dan komt er hopelijk nog een tweede.

Maar ik herken je gevoel helemaal!

Groet Eva

Ik vond de eerste maand heerlijk maar de 2e en 3e maand vond ik erg zwaar.Desondanks zou ik het voor geen goud willen missen.

Ik zou het ook niet willen missen hoor, want er zaten ook veel leuke kanten aan. Zo kon hij heerlijk tegen me aan in slaap vallen. Ik heb hem na het voeden regelmatig op mijn buik gelegd en zo nog even een uurtje geslapen. Dus naast het zware, waren er zeker de leuke dingen.

hoi hoi

ja mooi omdat ze zo klein zijn en omdat ze nog lekker op je buik in slaap vallen.

sverre heeft veel gehuilt en gespugt maar het was zwaar maar zou het voor geen goud willen missen is toch iets bizonders.

en bij een tweede weet je wat meer wat het kan zijn enz.

en mischien over een tijdje komt er een 2e ahhahaha yes maar eerst nog effen genieten tijd gaat supper snel.

doei doei lucy

hoi hoi
ik weet nog heel goed de eerste maanden van mijn eerste,vondt het echt heel erg moeilijk allemaa.
nou heb ik er zes en die overgang van 1 naar 2,3,4,5,6 vondt ik minder zwaar als die van de eerste .bij de eerste moet je over al aan wennen maar bij een tweede heb je de routine al helemaal te pakken.
ook wordt je een stuk makkelijker omdat je er nog een hebt lopen.
veel succes he
liefs sil

Ik vond de eerste wel meevallen maar de 2e niet. De oudste was ook maar 15 maanden toen de jongste werd geboren dus misschien ligt het daar wel aan. Ik had het gevoel dat ik echt geen tijd meer voor mijzelf had (was ook zo). Nu ze bijna een jaar is en dus ook met de oudste kan spelen (die net 2 is) begin ik het echt leuk te vinden. Geef mij maar de peuterfase. Ik had ook bij beide bekkeninstabiliteit, ook na de bevallig en dat kost ook veel energie.

gr
Marielle mv Delia (130907) en Noa (040606)

Terug
Bovenaan