De 20 weken echo

De meesten onder ons zijn volgens mij de eerst 12 weken oorbij.
Nu kunnen we uitkijken naar de 20 weken echo.

Hebben jullie al een afspraak gemaakt?

Ik mag 29 februari, 's morgens om 9 uur al.
Lekker vroeg, maar dan hebben we het ook maar gehad, want ik vind het best spannend.

Wij mogen 13 feb. Dan zit ik in de 20ste week. Nog maar een paar weekjes!!! Erg leuk om weer even te kijken en ook best spannend vanwege de medische kant. We willen wél weten wat het is, maar eigenlijk pas met de pretecho 1 mrt, gaan dan met de opa's en oma's kijken.  Maar misschien zien we per ongeluk al wel wat de 13de. We weten waar we op moeten letten, dat is dan weer even in ons nadeel ;).

Wij mogen met 18 weken op 18 februari. Ik heb een VSD (een gaatje in mijn hart), dus ik krijg een "artikel 2 echo". Dat betekent dat ze nòg uitgebreider het hartje zullen bekijken. Aan de ene kant wel spannend, aan de andere kant gaan we er gewoon van uit dat alles goed is.
Bij onze dochter hebben we een uur lang ons kindje kunnen bewonderen omdat ze maar niet stil lag. Ze willen heel precies een echo-foto hebben van gesloten hartkleppen zodat ze zeker weten dat er geen bloed "lekt". Héél leuk voor ons, want het duurde zo extra lang!

Liefs, Kaskes

hoi,

ik heb nog geen afspraak staan voor de 20 wkn echo.
Ik heb het "geluk" dat ik moeilijk zwanger ben geworden.
daardoor heb ik nu al 3 echo's gehad.
en zodadelijk mijn volgende echo.
Ben nu 14 wkn 5 dagen. Eigenlijk zou ik geen echo meer krijgen, maar de verloskundige wilde ons wondertje ook wel even zien.
Tot nu toe waren de echo's bij de gyn. in het ziekenhuis.
Maar over een week of 5 zullen we dus ook wel de 20 wkn echo hebben....

wel gek... want dan moeten we weer terug naar het ziekenhuis waar we ruim 2 jaar rondgedwaald hebben... en waar we eindelijk de deur dicht hadden getrokken.
Maar nu komen we daar met een ander gevoel.

Groetjes,
mama Peet

Ik heb vanochtend gebeld, en mag ma 18 feb. Een dag voor dat ik 20 wk ben. Zo spannend. Vandaag naar mijn werk voor het eerst een  positiebroek aan, wat is dat raar.  
Maar de normale broeken beginnen steeds minder lekker te zitten en vooral 's avonds. En aangezien ik vanavond moet werken.....

Zijn jullie al bezig met zwangerschapscursussen? Ik ben gisteren een rondje gaan surfen en denk dat ik  in eerste instantie de zwangerfit ga doen, een beetje extra bewegen kan geen kwaad. En daar kan je ook een down to earth cursus bevallen doen samen met je partner. In drie avonden wordt je dan bij  gepraat.

Veel plezier met alles.  

Onze 20 weken echo staat gepland op 14 februari, Valentijnsdag! Dat vond ik wel een erg mooie dag om ons kindje weer te zien. Nog 3 weken wachten dus.
Ik heb me toevallig gisteren ook aangemeld voor zwangerschapsyoga. Ik ben erg benieuwd wanneer dat van start gaat.

Miranda

Als het goed is zit er bij de bevetsiging van de kraamzorg een aanmeldformulier voor zwangerschapsgym.
Ik ga me dus pas aanmelden als de bevestiging binnen is.

21 februari heb ik "pas" mijn 20 weken echo. Ik ben dan al bijna 22 weken.
Maar ach als alles er maar goed uitziet dat is het belangrijkste.

http://bd.lilypie.com/9Bq2p1/.png

Terug
Bovenaan