de 2e keer

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

ik ben voor de 2e keer zwanger en ik ben met het zwanger zijn op een hele andere manier bezig dan de 1e keer ik voel me daar soms best schuldig over, bovendien kom ik van dit kindje ook niet zoveel aan als de vorige keer ik ben toen maar liefst 32kg aangekomen die er overigens allemaal weer af zijn gegaan.
Hebben jullie dit ook?

Liefs Steentje

Hoi hoi!

Ik zou me er niet zo heel erg druk om maken als ik jouw was!
Ik heb precies hetzelfde...
Dit is mijn 2e zwangerschap, en zit nu bijna op 24 weken.
Ik ben er ook heel weinig mee bezig, ik vind het zelf helemaal niet zo heel gek!
Ik ben ontzettend druk met onze dochter van 22,5 maand, het huishouden en ik werk er nog eens bij, dus ik ben blij als ik s`avonds in bed lig.
Natuurlijk sta ik er wel even bij stil als ik ons kleine meisje voel schoppen, en daar geniet ik ook heel erg van!
Maar toch is het heel anders dan bij mijn 1e.
Ik vind de tijd omvliegen!
Overigens ben ik bij mijn 1e 18,5 kg aangekomen en nu bij onze 2e nog helemaal niks, ben zelfs afgevallen!

Maak je niet te druk, ik denk dat veel meer moeders hier zichzelf in herkennen!
En dat je er niet zo veel mee bezig bent, wil toch niet zeggen dat je er niet blij mee bent?

Liefs!

hallo,

Nou bij mij precies hetzelfde hoor. Ik heb een zoontje van 2 rondlopen en ik heb het  gevoel dat ik deze zwangerschap er een beetje bij doe. Ik ben me ook veel minder bewust van het leven in mijn buik. Overdag voel ik het weinig tot niet omdat ik dan gewoon te druk ben met andere dingen. Pas 's avonds als ik tot rust kom voel ik de schopjes. En daar probeer ik ook erg van te genieten. Bij de eerste had ik nu (ruim 22 weken) al alles geregeld (kinderkamer klaar, kinderopvang, zwangerschapsverlof). Nu moet ik alles nog regelen.  Krijg dan ook nu wel de kriebels. Qua gewicht verloopt deze zwangerschap gelijk aan de 1e. Ben nu 4 kg aangekomen. Bij mijn eerste totaal 12 en daar zal ik, als het zo doorgaat, nu ook ongeveer  weer op uitkomen. Moet zeggen dat  van iedereen hoor dat je met een 2e of volgende zwangerschap veel minder bezig bent. Ik maak me er geen zorgen om. Maak me meer zorgen om hoe ik straks als de kleine er is de aandacht moet gaan verdelen. Of ik voor twee kinderen wel een goede moeder kan zijn, omdat ze dan beide een beetje  minder aandacht krijgen.  We zullen zien hoe dat gaat lopen.

Groetjes,
sabine  

Hoi,

Ervaar een beetje hetzelfde. Mijn zoontje, 20 mnd, moet ik ook bezighouden. Hij is wel erg lief en behulpzaam, maar kost toch (liefdevolle)tijd.
En ook ik maak me een beetje druk om de verdeling van mijn aandacht straks. Ik vind het heerlijk om mijn zoontje tegen me aan te voelen kroelen (hij knuffelt geregeld erg graag!) Maar wil straks ook erg gaan geniet van mijn meisjes! Dat heb ik bij mijn zoon, achteraf gezien, te weinig gedaan.
Ach zal allemaal wel loslopen, zullen de hmoontjes wel zijn hihihi.

Groetjes Bertine

ben ook zwanger van de 2de en het is inderdaad anders als de eerste, dan is alles nog nieuw, je leest er van alles over, bent er meer mee bezig. Ben nu bezig met achter mijn 3 jarige aan te rennen, uitleggen (de waarom fase, heel vermoeiend, maar wel gezellig het kletsen) etc. etc. En werk ook nog gewoon. Overdag voel ik de baby ook niet zoveel, alleen als ik 's avonds op te bank zit. Ik ben wel omgeveer net zoveel aangekomen denk ik, zeker weet ik het niet, heb niet op de weegschaal gestaan sinds ik zwanger ben.

groetjes
lia

Hoi,
Ik ben ook zwanger van de tweede, maar ik moet zeggen, dat het me toch wel heel erg bezighoudt. En dan vooral de gedachte dat ik er straks 2 heb 'rondlopen'.... Ik maak me dan toch wel een beetje zorgen of ik het allemaal wel aankan. Daarbij komt dat ik tijdens deze zwangerschap erg moe ben en ik me momenteel overal zorgen over maak.

Groetjes, Annette

Terug
Bovenaan