de 3 r's

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

ik ben nieuwsschierig wie zich allemaal aan de 3 r's houdt
rust, reinheid en regelmaat
ikzelf ben namelijk ervan overtuigd dat als je je aan de 3 r's houdt het voor jezelf en voor je kindje een stuk prettiger is
ik heb vanaf dat Bram 8 weken oud was al steeds rekening gehouden met de 3 r's en tot nu gaat het steeds super en hebben we maar weinig problemen gehad met Bram

liefs ilona

Hoi,
wij houden ons ook aan de 3 r's (ik dacht eigenlijk rust, ritme en regelmaat)
Wij hebben gemerkt dat mijn dochter regelmaat nodig heeft anders raakt ze van slag en is ze hangerig en huilerig.
Ik probeer dus 's ochtends boodschappen te doen en daarna kan ze nog even spelen en een middagslaapje doen. Ze gaat niet mee naar verjaardagen die 's avonds zijn. Ze is daar dan wel gezellig maar de problemen beginnen als we thuis komen, dan wil ze niet slapen of is meerdere keren per nacht wakker.
Als ik moet werken gaat ze naar oma en die probeert ook een ritme erin te houden.
Ze is ook weleens bij mn zwager geweest maar dan was ze helemaal stuk aan t einde van de dag. Dan zeiden ze wel dat ze ontzettend lief is geweest maar wij hebben dan de ellende thuis omdat ze geen middagslaapje heeft gehad.
We hebben dus besloten dat ze voorlopig alleen nog maar de hele dag bij opa en oma is als ik moet werken.

Groetjes van Sonja

Wij houden ons niet aan de 3 r's. Maar Marissa is wel een meisje die heel goed tegen verandering kan. Ze gaat dus zoveel mogelijk met ons mee en ik vind het ook niet erg als ze dan een keer een dutje in de wagen moet doen ipv in bed. Alleen met de champions league wedstrijden zijn opa en oma op komen passen. Maar dat is maar 2 keer gebeurd. We vonden Marissa toen nog te klein om mee te nemen naar het stadion. Dit seizoen gaat ze wel een paar keer mee als ze het leuk vindt

groetjes Linda

Hoi

Ook wij zijn heel erg van de Rust, regelmaat en reinheid...

Vooral rust en regelmaat zijn hier heel belangrijk < reinheid ook hoor, ze is niet vies of zo :) >

Maar Feline heeft dan ook een broer van bijna 5 die zeker de drie R,s nodig heeft. Zoals gisteren hadden we buurt BBQ en onze kids lagen netjes om 19,45 in bed hoor. Tja, het is toch weer een schooldag vandaag. Ik trek me er dan ook niets van aan dat andere kids nog tot 21.00 rondlopen, want die van mij kan daar gewoon totaal niet tegen. En ookal sliep meneer dus om 20.00, ik moest hem vanmorgen om 7.45 weer wakker maken.

Feline gaat dus gewoon mee in het ritme van haar broer en ligt ook iedere dag rond 19.30 in bed.

Slapen doen we zo ie zo zo vaak mogelijk in het eigen bed. Tenzij we echt een hele dag weg gaan, dan slaapt ze in de auto.

Liefs Kirsten

ook hier hanteer ik de 3r,s zoveel mogelijk.heb het idee dat het goed is voor anouk.soms wijken we er wel eens van af als het niet anders kan maar dan merk ik het gelijk aan haar.moeilijker slapen,wakker in de nacht enz....dus ik vind het wel belangrijk

gr petra

hier houden we ons ook aan de 3-r-en.
soms denk ik wel een bij mezelf, ben ik nou zo streng of ...?

ik wil n.l. dat ze 's middags in bed slaapt en 's avonds voor 20.00 uur op bed ligt.
een vriendin van mij is niet zo pietje precies en die doet naar mijn mening maar wat....  gaan soms op pad als het middagslaaptijd is en loopt om 21.00 uur nog door de kamer te hollen. haar zoontje heeft van deze onregelmatigheid geen last, maar als ik dat bij mijn dochter doe dan is het wel een paar keer  's nachts  eruit omdat ze ligt te brullen.... en dat heb ik er toch niet voor over.

groetjes!
debby (mv puck 8-6-07)

Hai,

De 3 R'en werken hier in huis ook prima. Ik moet eerlijk zeggen dat de R van reinheid het minste is.... Ook mijn kids zijn niet vies ofzo, maar ik laat ze veel spelend ontdekken en daar wordt je nog al eens vies van. Ze gaan niet iedere dag in bad, maar worden dan wel goed gewassen.
In het boek van Ria Blom over regelmaat en inbakeren, staat één van de R'en voor 'Respect'. Dat vind ik een hele mooie.

Mijn beide kinderen hebben baat bij regelmaat. Ze gaan niet mee naar verjaardagen na het avondeten. Slapen zo veel mogelijk in hun eigen bed.
Natuurlijk is dat niet altijd makkelijk, want het is echt plannen (vooral de lange slaap van Bas van 11 tot 14 uur), maar ik hou er toch aan vast. Ik laat hem zelfs liggen als ik mijn dochter van school ga halen. Als ik hem wakker moet maken, dan is hij de rest van de dag niet te genieten.

Groetjes, Karin

Hallo,

Op zich houd ik mij ook wel aan de 3 r's. Maar soms wijk ik er wel vanaf en daar heb ik dan ook geen problemen mee. Het scheelt dat Justin in dat opzicht niet moeilijk is, want hij heeft er dan 's nachts of zo geen last van. Wij nemen justin zoveel mogelijk mee, gewoon omdat hij daar dus goed tegen kan.

groetjes mirjam

Terug
Bovenaan