De 3e maand ingaan

Hoi allemaal,

ik heb een soort mijlpaaltje bereikt, want ik ga mijn 3e maand in. Dit afgelopen weekend 8 weken zwanger. Normaliter had ik nu 'weer' ongi moeten worden als ik nu niet zwanger had geweest. Nu heb ik doorgaans sinds het begin van m'n zwangerschap de bekende kwaaltjes (moe, misselijk, af en toe buikkrampjes), maar die buikkrampjes had ik eigenlijk al een aantal dagen stukken minder gevoeld, wat ik verder okee vond natuurlijk. Nu viel het me op dat ik ze gisteren (op de dag dat ik 8 weken zwanger was) weer wel een stuk meer voelde. Ik 'schrok' eigenlijk, want ik legde de link naar het 'ongi zijn', zo voelde het (in lichte mate). Aan de andere kant .. we hebben een drukker weekend gehad ivm verjaardagsvisite, dus ben ik drukker in de weer geweest. Die buikkrampen komen bij mij wat sneller voor doorgaans als ik bijv. druk ben geweest op m'n werk of als ik veel heen en weer gelopen heb (ook huishouden etc.). Aan de ene kant ben ik niet altijd blij met alle kwaaltjes (vooral de misselijkheid niet), maar aan de andere kant word ik gek genoeg ietwat 'nerveus' als ik er ineens 1 of 2 goeie dagen achter elkaar op heb zitten. Is dat een gekke gedachte? Dit is mijn eerste zwangerschap, dus alles is nog erg nieuw en spannend. Misschien ben ik wel erg mutserig nu hoor, maar misschien ietwat logische reactie omdat het allemaal nieuw is?
 
Hoi l.

Ik heb precies hetzelfde als jij. Op het moment dat ik me beroerd voel, baal ik enorm. Ik heb vooral erg last van buikkrampen. Maar als ik dan even niets meer voel, ga ik meteen twijfelen. Ik heb me voorgenomen om me er zo min mogelijk druk over te maken. Ik kan dingen niet veranderen. Ik wacht gewoon rustig af tot ik naar de vk kan. Dit is ook mijn eerste zwangerschap (vandaag ook 8 weken), dus ik begrijp echt heel goed wat je bodoelt!

Probeer je ook niet te druk te maken en geniet van de momenten dat je je goed voelt! Veel succes verder!

Groetjes, Ester
 
Terug
Bovenaan