Hoi!
Het gevoel meteen zwanger te zijn, ken ik helaas niet. De overige: bang, moedeloos, en erg verdrietig helaas wel.....
Mijn man was erg verrast, we zagen het niet aan komen. Nou ja, na anderhalf jaar niet zwanger zijn, vermoed je toch wel dat er iets is! Ik ben eerst helemaal onder de loep genomen en alles bleek oke. Dus vanaf dat moment begon mijn man natuurlijk wel te twijfelen!
En onze angsten bleken gegrond.. Hij was er perplex van. Voelde zich verantwoordelijk voor met name mijn verdriet. Ik heb het nooit zo gezien alsof het zijn schuld is!!!!! Voor mij voelt het echt als iets wat bij ons samen niet lukt. Maar ik kan wel me wel voorstellen dat het voor hem anders moet zijn.
Hij praat er goed over, heeft goede hoop met de IUI. Tenslotte worden daar alle goede zaadjes eruit gepikt en hoog ingebracht zodat ze niet meer hoeven te zwemmen.
Hij is ook wel bang geweest dat mijn kinderwens groter zou zijn dan mijn liefde voor hem. ONZIN!!!! We hebben tenslotte al een kindje en een fijn gezin. Ik zou hem en ons mannetje voor geen goud kunnen missen. Onze kinderwens is gigantisch, maar we weten wel dat het niet ten koste moet gaan van alles.
Ons mannetje verdient een rustig en gezellig gezin en het (teveel) bezig zijn met een (toekomstig) kindje vinden we dan ook niet eerlijk voor hem.
Het klinkt allemaal heel makkelijk, maar mijn zoontje komt op de eerste plaats. De wens blijft groot, zo ook het verdriet, de onmacht en de frustratie. We doen enorm ons best om nog een broertje of zusje te maken voor ons mannetje, maar ook om toch zoveel mogelijk door te gaan met leven. Deze tijd komt immers ook niet meer terug.
Belangrijk blijft om veel samen te praten. gun elkaar de rustmomenten en de emobuien. Geef elkaar de ruimte, het is een ontzettend zwaar en emoitioneel traject.
Dikke knuffel,
Ginger