de apk zit er weer op

zo vandaag weer na het buro geweest mees is precies vandaag 9 maanden, hij woog 10135 en 74 cm, een stevig mannetje zei ze. Alles was weer goed alleen viel het haar op dat hij verschil aan zijn oogjes heeft was ons ook wel eens opgevallen ik dacht dat hij dat alleen had als hij moe was dan loenst hij vindt ik maar dat doe ik zelf ook als ik moe ben ze wil het in de gaten houden en anders worden we msichien doorgestuurd nou ja we zullen zien we moeten volgende week toch na de kinderarts voor controle kijken wat die er van zegt. Kwa voeding moet er weer wat veranderen moet tussen de middag ipv de fles dat nu in een bekertje doen nou dat ga ik echt nog niet doen na 1 jaar vindt ik dat al vroeg genoeg jullie?? groente moet ie nu mee eten aan de tafel tergelijk met ons nou dat deed ie altijd al, en ja de avond fles moet eraf ben bang dat dat wel een probleem gaat worden hij is verzot op zijn fles hebben jullie dat er ook al af?

liefs

Hoi Hoi,

Mijn dochter is nu ruim 9 maanden en bij haar op het CB zeiden ze ook dat we haar laatste fles moesten afbouwen. Nou 1 avond een kleinere fles gegeven zonder pap erin en mw kwam om 5 uur in de ochtend omdat ze honger had. Die fles gaat er dus voorlopig niet af, ze geeft het vanzelf wel aan als ze hem   niet meer drinkt, denk ik dan.

Verder ben ik ook nog niet aan het oefenen met een gewone beker hoor, ze krijgt haar melk uit de fles en diksap uit de tuit. Gaat prima zo.

X

Heeeey, laat je niet op de kast jagen door het CB hoor!

Dat wennen aan een bekertje kun je ook heel geleidelijk aan doen. Af en toe eens een slokje van jouw beker (vinden ze op een gegeven moment erg interessant) bijvoorbeeld. Mijn dochter (nu 2 1/2) beheerste op een gegeven moment alle technieken (beker, tuitbeker, rietjesbeker), maar vertikte het om d'r fles op te geven. Toen ze 1jr9mnd was pakte ze wel ineens d'r rietjesbeker en was daar tevreden mee. Toen was d'r flesje zo afgeleerd. Je kunt kids niet dwingen en ik vind het belangrijker dat ze voldoende vocht binnen krijgen, dan dat ze op de voorgeschreven leeftijd uit een beker drinken. Dan ga je alleen maar jezelf onnodig bezorgd maken. GEwoon blijven aanbieden en proberen, maar geen noodzaak van maken!

Zelfde verhaal met de avondfles; ik denk dat een kindje vanzelf meer laat staan van zo'n avond(pap)fles als hij het niet meer nodig heeft. Of z'n bedtijd komt zo te liggen dat hij/zij nog vol genoeg is van de avondmaaltijd. Tot die tijd; lekker een papflesje voor het slapengaan!

Hoi,

Mijn zoontje is vorige week 1 geworden   en vindt het heel interessant om uit een beker te drinken. In het begin was het nog even knoeien (nu ook nog) hahaha, hij zet gewoon zijn tanden erin om hem naar achteren te kiepen. Ik houd de beker natuurlijk wel zelf vast. Ik gebruik zo'n oefenbeker van Difrax of die simpele plastic van Ikea.

En wat betreft de avondfles; ik ben met 11 mnd op het CB geweest en daar zeiden ze dat ik hem kon afbouwen. Ik gaf 210 cc, ben toen 2 weken 180 gaan geven en nu 150. Volgende week ga ik naar 120 en zo verder. Mocht dit niet gaan, geef ik hem gewoon nog lekker een flesje 's avonds. Gewoon doen wat jou het beste lijkt!

Groetjes Brenda

nou zo dacht ik dus ook al, als hij hem nog nodig heeft krijgt die het nog mooi.
Ben al wel aan het minderen vindt ook niet dat je het in een keer weg kunt laten maar wwerk wel dat ik nu minder dat hij eerder wakker wordt.
Enne ze begon ook over de groente hij moest nu mee eten met ons aan tafel zelfde tijdstip nou dat scheelt dat deden we altijd al, en ook hoefde ik niet meer apart te koken maar mag nog geen zout wij gebruiken dat wel dus moet ik toch apart blijven koken?
Als het vlees iets gekruid was maakte niet uit wel een beetje opletten. mmm.... raar een beetje wat krijgen jullie als advies?

Terug
Bovenaan