de apotheek weet ook niets! en ass is stom!

Gisteren begonnen met clomid.
ik zag op bijslutier voor de maaltijd.

ik had om 12.30 uur een rijstewafel op.
om 13 uur wilde ik clomid innemen, maar ik dacht ik bel wel even. aangezien er 30 min tussenzat. ik wilde uiteraard nog 2 boterhammen eten.

bel ik, zeggen ze dat het niet uit maakt, kan direct eten. Ik stel voor om nog even 30-45 min te wachte. stellen zij hun advies bij, doe dat dan maar, want wij weten het niet. doe maarwat jezelf wilt.

ennuh, ik wil pertinent niet bij een mannelijke gyn. ik heb ongewenste seksuele intimiteiten gehad. bel ik op voor controleafspraak die echo's. krijg ik vande ass te horen. ' we hebben 4 gyn en 1 is man en die man heeft volgende week veel ochtenddiensten voor de echo's, dus je zult pech hebben. als we met iedereen hun wensen rekening moeten houden.' ik hierop gereageerd, van... is er echt nietmand anders? nu mag ik ma, (dag 9 ipv 10) en dan heb ik eigen gyn. Dan bespreek ik met haar hoe verder.
stomme assistent!

ik vermoed dat er niets geregeld kan worde en dan loop ik dus controles mis. maar mogen zij dat dan zomaar doen?

zij hebben voor de echo's elke dag van 8.30 - 9.00 uur. alleen bij ernstige drukte na 10 uur.

Het maakt niet uit wanneer je de clomid neemt, ik nam het altijd 's morgens in als ik wakker werd. En dan de mannelijke gyn. Ik ben als meisje 2 keer aangerand en door mijn ex-man stelselmatig verkracht. In ons ziekenhuis zijn er meer mannen als vrouwen. Dus altijd de kans groter om een mannelijke te hebben. Ik ben bang dat je je daar toch overheen moet zetten. Schakel hulp in als je er nog zoveel problemen mee hebt. Als je zwanger bent zul je hem ook kunnen treffen, evenals bij je bevalling. Je kunt het hem ook uitleggen en dan houdt hij echt wel rekening mee houden. Heb je voor de rest alleen maar vrouwelijke artsen dan. huisarts ed? Misschien ben ik een beetje te nuchter en ook wat doorgewinterd. Op den duur lig je daar zo vaak met je benen wijd dat je wel over het punt schaamte en angst heen bent.

Clomid, moet voor een maaltijd. Maar goed, de tussentijd tussen een rijstewafel en dan de volledige maaltijd, kan soms een storende factor zijn. (weet ik vanuit mijn SPW/IG achtergrond) Dan bel je... en dan krijg je zo'n antwoord. Alsof in ons kleine dorpje, dit middel niet wordt gebruikt. (wat mij zal verbazen)

Ik ben er met mijn man aardig overheen. Maar de eerste keren was dat heel lastig.
Nu heb ik voor mijn werk wel eens trainingen, agressie e.d. Nou... ik ben dan misschien wat behoudender, maar ik oefen echt alleen met de bekende mannelijke collegae en niet met de trainer. Ik weet, dat er niets kan gebeuren.

Ik sta ook nog aan het begin van de rit. Misschien komt het later ook nog wel. Het is denk ik ook nog het onbekende van deze eerste ronde clomid.
Ook het feit dat mijn moeder dus mogelijk viavia er toch achter is gekomen dat wij via ZH zwanger proberen te raken, zit mij nog niet erg lekker. Ik denk dat het deze ronde wat dat betreft te veel is. Volgende week maandag begin ik ook met mijn nieuwe baan. Werk ik voor het eerst alleen, nu is het inwerk (gisteren, morgen en zondag)
Dan merk ik wel dat het wat sneller terug komt en ik wat sneller een terugval krijg.

Had in mijn vorige woonplaats een echtpaar qua HA. Je kon kiezen, bvehalve als het spoed was.
Nu is het een mannelijke, maar deze geeft wel veel vertrouwen. Gewoon je bent nieuw, er stond al van alles in de rapportage. Hij heeft mij laten bellen om gewoon kennis te maken voor 30 min. dat ik toen ingepland stond. Hij heeft ook uitgelegd, dat bij spoed hij wel bepaalde controles dan zou moeten doen. Maar dat meestal inwendige onderzoeken die op afspraak kunnen, door de assisitente worden gedaan. 2 van de 5 assistentes hebben daar een extra cursus/opleiding voor gevolgd.
Maar hij neemt de tijd ervoor, ook toen we het gesprek hadden dat zwanger worden niet lukte binnen 1 jaar en cyclus zo lang was. Daarom zou ik het van hem al niet meer erg vinden.

Het onderzoek is max 5 min. Maar toch, als je iemand niet eerder hebt gezien/gesproken, voelt dat voor mij nu niet helemaal lekker.
Maar ik zal wel zien. Ik ga dit weekend er nog eens lekker over nadenken en niet in de put ervan raken. In de hoop dat ik dan tot een conclusie kan komen.

Asof ze niet ff wat beter met je mee kunnen denken of eea op kunnen zoeken! Ik heb ook al eens in de clinch gelegen met een weekendapotheek. Mijn eigen apotheek is gelukkig erg klantgericht, vriendelijke en ondernemend wat dat betreft.
Maar goed, je belt niet voor niets, dan kunnen ze toch wel wat actie ondernemen om jou te helpen?

De volgende keer zou ik gewoon je arts bellen met vragen over medicatie.

Geukkig heb ik niet iets als jullie meegemaakt, maar ik kan me heel goed voorstellen, Heleen, dat je erg op ziet tegen een mannelijke gyn.
Toch denk ik ook wat supertje zegt. Je kunt niet je hele leven alleen maar vrouwelijke artsen treffen en ws heb je bij je bevalling ook een mannelijke arts.
Misschien dat het beter is om vast met een mannelijke arts in zee te gaan, zodat dit bij de bevalling geen issue meer is?
Ik vind het echt heel rot voor je.

Sterkte ermee!

Liefs Daisy

Natuurlijk blijft het lastig en dat begrijp ik maar al te goed. Ik heb alleen op den duur besloten dat zij ( de verkeerde mannen) mijn leven niet verder gaan verpesten. Heb heel lang tegen mezelf gezegd: ik laat ze niet winnen, ik win het van hun. Het blijft een proces en bij bepaalde aanrakingen schiet ik ook op slot. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Maar denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel. Toch moet ik zeggen dat ik liever een mannelijke gyn had. Mijn eigen gyn heeft het ook in het dossier gezet. Kan niet anders zeggen dat ik er veel begrip van heb gekregen. Ik heb tijdens de zwangerschap het meest te maken gehad met de mannelijke. Ik vond juist de vrouwen minder begripvol. Heel veel sterkte in ieder geval.

Daisy,
dank voor je tip qua apotheek. Ik had ook al zoiets, als je dit al niet eens weet en kunt opzoeken! Ik weet niet hoe mijn lichaam erop reageerd als je al wel wat binnen hebt.
Dan volg ik alsnog mijn eigen geovel. Met een uur weet ik datje dan wel medicatie kan nemen... maar goed... apotheker hoort het te weten.

Na jullie berichtjes, heb ik er vandaag toch weer over nagedacht. Mijn man gesproken. Die zegt: het is jouw keuze. Maar mocht je het doen, ik kan er niet bij zijn volgende week, dus dan komt het p jezelf aan.
Maar zelf, wil het ergens wel, want ik wil gewoon de controles! Als ik dan daarna hopelijk even een uurtje voor mezelf heb, niet direct werk, dan zal ik het waarschijnlijk ook wel redden, Maar ik zal het wel melden bij de gyn.

ik snap je Supertje, dat je op slot gaat. Ik heb dat ook bij sommige dingen. Bij sommige agressie zelfs, dat ik wit wordt van adrenaline, puur vanuit de "herkenning".
Fijn dat je zoveel begrip hebt gekregen.

Terug
Bovenaan