Essil

Moderator
Mijn man en ik hadden allebei goede ervaringen met de avondvierdaagse (of de avond driedaagse).
Dus toen het bericht van school kwam direct ingeschreven.
Later toch wat gaan twijfelen. Toen wij vroeger liepen, gebeurde dat onder leiding van de school. Nu is het gewoon kind met ouders in een grote drom? Is dat nog wel leuk?
En veel klasgenoten van onze 4-jarige liepen niet mee, of slechts 2x, of gingen in de buggy!?!! mee, met oudere broer of zus.

Toch was het uiteindelijk wel heel leuk, en heeft het zelfvertrouwen van onze kleuter er echt een boost door gekregen.

Wel gecombineerd met eerder vrij nemen, om van te voren te kunnen eten. En de zwemles verzet, zodat het allemaal niet te veel werd.
Onze kleuter heeft de 5km alle 4 de dagen op eigen kracht gelopen! Ik ben super trots!

Wat ik wel jammer vind, is dat het voor het behalen van de medaille, alleen maar nodig is de laatste dag op te dagen. Dat doet in mijn ogen wel afbreuk.

Hoe zijn jullie ervaringen? Gaan jullie meedoen dit jaar?

Hier dezelfde opzet. Kinderen lopen niet meer met leerkracht maar onder begeleiding van ouders/grootouders of wie dan ook. De leerkrachten staan onderweg water/fruit oid uit te delen.

Hier moet je wel iedere avond lopen (stempelkaart) dus geen ruimte om over te slaan oid. Mijn kinderen hebben het altijd wel leuk gevonden, al begonnen wij later omdat in de eerste jaren niet in onze wijk gelopen werd en het voor ons ivm werk echt niet haalbaar was om ook nog ergens anders naartoe te moeten om te lopen. Daarna werd in onze (grote nieuwbouw)wijk ook de avondvierdaagse georganiseerd en lopen we mee.

Beste Essil, Wat een mooi verhaal en wat een prestatie van jullie kleuter! Ik heb zelf nooit de avondvierdaagse gelopen, maar ik vind het ontzettend knap dat jullie kleintje alle vier de dagen de 5 km op eigen kracht heeft gelopen. En het is duidelijk dat jullie er als gezin veel moeite voor hebben gedaan om het goed te organiseren. Het is jammer zeg, dat de medaille alleen afhankelijk is van de laatste dag, dat kan inderdaad wat afbreuk doen aan de prestatie van kinderen die echt alle dagen hebben gelopen. Maar het belangrijkste is natuurlijk de ervaring en het plezier dat jullie kleuter eraan heeft beleefd.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen hier. Hebben jullie ook meegedaan met de avondvierdaagse, of zijn jullie van plan om dit jaar mee te doen? Deel vooral je verhalen, tips of twijfels, want het is altijd inspirerend om te horen hoe anderen dit aanpakken!

Ik heb hier nog wat artikelen gevonden betreft dit onderwerp:

Avondvierdaagse

Leuke boswandelingen

Wandelpagina van ouders van nu:

5 wandelplekken waar kinderen blij van worden:

-Jetske

Terug
Bovenaan