De baas spelen

Hoi,

Vandaag gaf ik mijn zoon van 3 een viertal koekjes mee naar buiten die hij kon geven aan de kinderen waarmee hij aan het spelen was. Een buurjongetje (5 jaar) pakte ze buiten direct allemaal van hem af en begon ze uit te delen. Mijn zoon van 3 kreeg er niet één want het buurjongetje rende naar zijn zus om haar dat koekje te geven. Mijn zoon stond er zo beteuterd bij! Ik heb natuurlijk een extra koekje naar hen gebracht.
Een 2e geval maar nu met hetzelfde buurjongetje en mijn oudste zoon van 4 (in maart 5 jaar). Mijn zoon van 4 haalde schepjes op om in de zandbak te gaan spelen. Het buurjongetje pakte direct de mooiste af en ze gingen spelen. Mijn zoon zei er niks van maar ik kan daar helemaal niet tegen.
Aan tafel heb ik tegen mijn oudste zoon gezegd dat  hij het buurjongetje niet zo de baas moet laten spelen en dat hij niet zomaar alles af moet laten pakken.
Hoe gaan jullie met zulke situaties om?

Groeten Natasja  
 
hoi,
als ik zie dat ze dat bij mijn zoon doen(hij komt het anders wel melden)
dan spreek ik dat andere kind er wel op aan.
mijn zoon laat dit niet ongemerkt gebeuren, want hij pakt het terug of begint te schreeuwen(waar ik niet altijd blij mee ben) maar het helpt soms wel.
hij is 3,5 jaar.
maar je zou je kindje wel kunnen stimuleren om  voor zich zelf leren op te  komen.
door wat je al doet er over te praten.
en door te bemiddelen, dus naar dat kindje gaan, zo leert hij ook dat hem onrecht aan gedaan is.

want als je ziet dat zo'n grote jongen de baas over je kindje speelt doet dat je als ouder wel verdriet.
succes
 

Hallo,

Deels geeft ik je gelijk.
Hou er rekening mee dat als je als ouder de vriendjes gaat aanspreken je kind misschien nog meer geplaagd gaat worden, er zijn kinderen die zien het als zwakte als je ouder erbij komt (onbewust). Je kindje maakt zijn eigen keus, als hij het echt vervelend vindt  kiest hij iemand anders om mee te spelen. Als dat jongetje hem extra komt plagen enzo dan kun je misschien toch beter eens pols hoogte  nemen.

 Kinderen zijn erg hard onder elkaar.
Ik merk het nu met het vriendinnetje van mijn dochter, mijn dochter mag niets alles wordt haar afgepakt of geweigerd zeer irritant en het doet mij pijn.

Ik weet ook niet hoe ik het aan moet pakken, mijn vriendin (haar moeder) ziet er geen probleem in en corrigeerd het kind niet eens!!!!

v.b.
Van de week staan we voor op straat te kletsen duwt ze mijn dochter gewoon om!!! Mijn vriendin reageerd niet eens!! Dan denk ik dat ik gek word!!!

sorry maar ik moest het even kwijt

groetjes, tot gauw.
 
Terug
Bovenaan