De baby ligt overdwars

Hoi meiden,

Afgelopen zaterdag hebben we een prachtige pretecho gehad en daaruit bleek dat de baby (momenteel) overdwars ligt met de beentjes over het hoofdje! Wat een acrobaatje he? We hebben zelfs kunnen zien dat de baby met zijn teentjes 'aan het spelen' was. Echt grappig.

De echoscopiste gaf aan dat de baby in deze stand waarschijnlijk moeite zal hebben om nog te draaien aangezien het in de komende weken nog groeit en groter wordt.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Groetjes,
WatEenWonder
28w 3d

Hoi,
Hier ligt het kindje ook al een tijdje dwars (rug ligt op mijn bekken, hoofdje rechts en benen links), maar volgens de vk hoef ik me nergens zorgen over te maken. Ik ben nu 27.5 weken zwanger van de derde. Het kindje kan nog wel draaien, heeft het nog weken de tijd voor. En mijn buik is niet erg strak, dus er zit wel wat rek in. Daarnaast heb ik ook ruim vruchtwater.
Is er een specifieke reden waarom jouw kindje niet meer zou kunnen draaien?

Nee, geen specifieke reden waarom dit niet zou kunnen. Dit was ook een echoscopiste en geen verloskundige, daar heb ik over twee weken weer een afspraak. Maar ze gaf aan dat het kindje nu alleen maar groeit en groter wordt en dat het dan steeds lastiger wordt om de beentjes nog in een andere positie te krijgen. Maar ik wacht geduldig af en heb goede hoop dat het nog gaat draaien en voor het kindje zelf dat het ook in een iets gemakkelijkere positie komt te liggen ;-)  

ook wij hebben een dwarsligger. De gyn vertelde dat met 36 weken de bedoeling is dat frummel in de juiste positie gaat liggen en dat het nu   nog alle kanten op kan.
Niets om je zorgen over te maken hoor.

Groetjes,
Sandra
30wkn

Mijn zoontje lag ook vanaf het begin af aan in een stuit. Hij heeft nooit met z'n koppie naar beneden gelegen. De verloskundige en gynaceloog zeiden dat dit wel het geval was, maar mooi niet.
Bij mij werd ook verteld dat er genoeg ruimte was om nog te draaien, maar ik wist allang al dat dat niet meer zou gebeuren. Mijn zoontje is dan ook via een keizersnede geboren. En mijn gevoel over het niet meer draaien heeft altijd goed geweest, want hij lag behoorlijk klem bij me rib met z'n koppie. Ze hebben flink moeten trekken om hem eruit te krijgen.
Nu ben ik 28 wkn zwanger van de tweede en deze ligt precies zoals met zoontje, met het koppie onder me rib, bil op me heup, een voetje op me andere heup en het andere voetje aan de linkerkant.
Ze zeggen dat het nog wel kan draaien, maar mijn gevoel zegt dat dit dus ook nu niet zal gebeuren.

Ik wil niet zeggen dat dwarsliggers altijd dwars blijven liggen, maar je moet goed naar je eigen gevoel luisteren..

Bedankt voor jullie reacties, ik wacht het maar gewoon af. Ik heb nu van iedereen gehoord dat het nog alle kanten op kan bewegen en draaien dus maak me niet zo'n  zorgen.

Terug
Bovenaan