De baby uitzetlijst

Hallo dames,

Ik ben druk bezig om van alles en nog wat aan te schaffen voor de kleine smurf... net twee kruiken gehaald en vroeg me af of er nog dingen staan op die babyuitzetlijst die eigenlijk niet nodig zijn? Want het is een hele waslijst. Het grootste gedeelte heb ik nu al zoals lakentjes, dekentjes, kinderkamer, luieremmer,kinderwagen, box, maxi cosi, flessen en toebehoren, veiligheidsspelden, navelbandjes, bedzeiltjes, onderleggers, boxkleden, rompertjes etc..
Nog tips of andere suggesties wat handig is/kan zijn om in huis te hebben en wat eigenlijk overbodig is??
Alvast bedankt..

hoi,

Mijn kraamhulp vond de navelbandjes overbodig, maar weet dat andere ze wel gebruiken.

Wat ik zelf heel erg prettig vond bij m'n dochter ( ga hem straks zeker weer gebruiken) is een tummytub en badcapes ( van die lekkere grote) waar je je kleintje helemaal in kunt wikkelen.

daarnaast had ik heel veel profijt van een buikdrager, lekker je kindje tegen je aan en toch je handen vrij om iets te kunnen doen.

Succes en ik hoop dat je er iets aan hebt.

O als het je 1e is zou ik niet teveel kleertjes kopen, ik kreeg zoveel van de kraamvistite dat er pakjes bijzaten die ze niet eens gedragen heeft.

Groet Katinka

Hoi Katinka,

Bedankt voor de tips. Een tummytub is toch zo'n soort emmer om ze in te wassen? Ja van die badcapes heb ik ook al gekocht maar dat zijn wat kleinere. Van mijn vriend wel een mooie grote gehad met tijgertje...Oke en dat van de kleertjes is ook een goede.. we horen waarschijnlijk donderdag wat het geslacht van de smurf is dus dan wat kleine dingetjes kopen zelf...

Liefs

PS hoe is het met jou nu en de voortijdige weeen...

De tummytub wordt hier dus helemaal niet gebruikt. Wat een onding zeg hahaha. Maar zo is iedereen verschillend. De navelbandjes zijn hier dus weer wel gebruikt. Verder kun je gerust wat meer hydrofiele luiers hebben dan op de lijst staan. Buikdrager heb ik nooit gehad. Dus ja het is maar net wat je wil. Als die kleine er eenmaal is, heb je zo iets bijgehaald hoor.

Hoi, hier de tummy tub wel af en toe gebruikt, maar vond het wel altijd gedoe om hem te vullen/legen. Navelbandjes vond ik erg handig. Hydrofiel luiers kun je naar mijn idee nooit genoeg hebben. Bij m'n dochtertje van 1,5 vind ik het nog steeds handig net als de badcapes. Tja, en wat betreft kleertjes.... Ligt het een beetje aan je kraambezoek. Door dat de temperatuur bij onze dochter niet echt constant was het toen belangrijk om echt goede warme kleertjes te hebben. Dat was snel geregeld hoor!

Succes verder!

Ik heb de hydrofiel luiers heel veel gebruikt. Ook meer bij gehaald nog. De andere doeken heb ik nog nooit gebruikt en dit word mijn 3de. Heb die ook geleend aan 2 andere moeders en die hebben ze eigenlijk ook niet gebruikt.

Hydrofiele luiers heb ik ook veel gebruikt maar ook spuugdoekjes. Ik zou ook voor de zekerheid een speen in huis halen. Buikdrager is hier superveel door manlief gebruikt. Tja en als we een hete zomer krijgen dat het 30 graden is wanneer we allemaal moeten bevallen zou ik voor veel rompertjes gaan.

Hallo Dames,
Bedankt voor alle tips zo te horen heb ik het meeste al binnen als ik hier in huis rompertje zeg valt nog net de kledingkast niet uit zijn voegen ook omdat we van heel veel mensen al dingen hadden gehad enzo...dus denk dat het alleen nog wat dingetjes zijn die je dan wil kopen echt gericht maar verder denk ik dat ik er al wel ben.

Terug
Bovenaan