De baby voelen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nu 18 weken zwanger en heb na 3 mnd ziek zijn in het begin helemaal nergens last van.
Vanaf de 15 week voelde ik een aantal keren per dag kleine plopjes in mijn buik en ik ging ervanuit dat dat de baby moest zijn geweest.
De verloskundige bevestigde dat ook, volgens haar is het omdat mijn placenta boven zit  dat ik de baby sneller kan voelen.
Nu ben ik dus 18 weken zwanger en  2 dagen geleden voelde ik heel duidelijk de baby schoppen op het moment dat ik mijn hand op mijn buik legde
Het was een geweldig gevoel, maar verder heb ik het idee dat de baby heel rustig is en voel ik amper wat.

Nu is mijn vraag of dat normaal is? Of dat vanaf het moment dat je de baby voor het 1st voelt schoppen je het meteen ook vaker moet voelen of dat er ook een hele tijd tussen kan zitten voordat je de baby weer voelt?
Ben benieuwd ..

Groetjes,

Tamara

Hoi, je voelt je baby al heel snel. Ik zelf was 22 weken, maar bij mij ligt de moederkoek ook aan de voorkant. Dat je weinig leven voelt is heel normaal. Je babietje is nog zo klein. Pas vanaf een week of 26/27 voelde ik echt goed leven. Ik ben morgen 37 weken zwanger, en het leven wat ik voel is weer wat minder. Nu komt dat omdat de baby zo groot is dat het nog maar weinig ruimte heeft om te kunnen bewegen. Maak je geen zorgen, en anders gewoon je vk bellen, maar ik weet zeker dat ze hetzelfde zal zeggen. Succes met je zwangerschap, en geniet ervan. Liefs Ellen

Herkenbaar verhaal, ik was de eerste 3 mnd ook echt ziek en daarna werd het minder. Ook ik voelde mn baby al heel vroeg, soort gefladder van een vlindertje en iets later geplop en gekietel.
Mn vk vond t erg vroeg om de kleine al te voelen maar nu, naar mate ik langer zwanger ben word het getrappel steeds harder en wist ik zeker dat ik wel degelijk al heel snel de kleine voelde spartelen! In het begin heeft die kleine nog zoveel ruimte dat je de meeste bewegingen niet voelt, vooral als je druk bezig bent merk je er weinig van. Ben nu 28 wkn zwanger en zelfs nu heeft ze haar drukke en rustigere momenten ik denk dat het een beetje samenhangt met hoe ik me voel en wat ik gedaan heb (of ik druk ben geweest).
Wat wel helpt bij mij is om elke dag een zelfde muziekje te laten horen en zachtjes op mn buik te tikken of wrijven, ik merk dat ze er echt op reageert en dat is echt heel leuk!
Heel veel plezier met je zwangerschap!
L81

Terug
Bovenaan