De baby weinig voelen bewegen

Hoi ,

Ik ben op dit moment 32 weken zwanger , en de kleine is erg actief met schoppen. Alleen sinds zaterdag is me opgevallen dat ze erg rustig is . Waar ze eerst heel veel schopte en ik soms zo iets had het mag wel wat minder voel ik haar nu heel weinig . Gister viel het mij al op en ben ik er op gaan letten , en soms duurde het wel heel lang voor dat ik wat voelde . Ik ben expres op manieren gaan zitten waar van ik weet dat ze dat niet fijn vind en dat vaak gelijk laat merken . Maar helaas reageerde ze daar niet echt op . Vandaag ben ik er weer op gaan letten , maar voel soms een zacht schopje en dan stopt het . Waar ze normaal aardig van haar afschopte . Nu mijn vraag is dit normaal dat ze een paar dagen wat rustig is ? Maak me toch een beetje zorgen omdat ik dit niet zo gewent ben .

Groetjes claudia

Hoi,

voor wat ik weet word het altijd geadviseerd dat als je de kleine wat minder voelt dan dat je gewend bent, dat je maar beter voor de zekerheid de verloskundige kan bellen. Misschien kan je dan voor een extra controle langs komen zodat ze even naar het hartje luisteren ect..

groetjes,

Hi claudia,

het kan heel normaal zijn omdat ze minder ruimte heeft maar ik zou toch je vk bellen.

ik had het vorige week, merkte ineens na 1,5 dag echt verschil, net zoals jij zegt. Belde de vk en die liet me gelijk naar het ziekenhuis gaan, want het voelen van minder leven nemen ze heel serieus.

Gelijk aan de ctg en echo, en er was uiteindelijk niks aan de hand, de kleine man lag anders, en had minder/andere ruimte dan normaal om te bewegen maar ook in het ziekenhuis zeiden ze, bel gewoon gelijk als je veranderingen voelt. Liever extra controle, ook of er genoeg vruchtwater is enzo. Ze zeiden je mag de bewegingen anders gaan voelen, dat schoppen veranderd in schuiven, maar de bewegingen moeten niet minder worden en blijven.

dus wil je heus niet bang maken maar bel je vk gewoon! Die begrijpt je heus!

<p style="text-align: left;">Het is ook de eerste dus weet niet wat ik moet verwachten dus dat maakt het ook wel weer eng . Maar bedankt voor de tip ga ik toch maar voor de zekerheid de vk bellen.</p>

Begrijp hoe je je voelt hoor, is ook mijn eerste dus ik dacht ook ik bel eventjes en dan stelt ze me aan de telefoon gerust, maar schrok zelf ook dat ze het zo serieus nam, achteraf heel fijn natuurlijk want ik weet nu dat je je niet aanstelt als je zoiets voelt!

Gewoon lekker bellen meid! Daar zijn ze voor!

Terug
Bovenaan