De babyfluisteraar

Hallo kersverse moeders en vaders en al wat langere moeders en vaders. Ik ben mama van een prachtige meid van bijna 7 maanden en lees geregeld jullie berichtjes op deze site. Soms om informatie te zoeken en soms voor de gezelligheid. Onze dochter heeft de eerste weken veel gehuild en na veel troosten en zoeken naar de oorzaak (krampjes, aandacht...) zijn we haar gaan inbakeren op advies van het cb. Dit werkte wel, maar even en pas later kwam de gouden tip van rust en regelmaat. Toen we de dag voorspelbaar gingen maken kwam er rust en ging het zienderogen beter. En nog steeds heeft ze veel behoefte aan rust en regelmaat. Ook de borstvoeding verliep beter. Afgelopen week viel mijn oog op het boek: "De babyfluisteraar lost alle problemen op." (van Tracy Hogg). Ik dacht laat ik dat maar eens lezen, en dit boek sloot aan op onze regelmaat en kwam met verdere tips en wat je kan verwachten op bepaalde leeftijden. Jammer dat ik het boek niet eerder heb gezien want dan was ik vast een aantal problemen voor geweest. Misschien is het een tip voor menig ouder en misschien ook niet, ons heeft het uiteindelijk geholpen!
 
Oja nog even iets vergeten: vanuit het cb adviseerden ze uiteindelijk, na 4 maanden,  ritme en  regelmaat. Maar op diverse vragen konden ze mij niet echt verder helpen (Wat te doen bij wel goed in slaap vallen en te vroeg wakker worden? Hoe ga je verder met ritme en regelmaat in combinatie met vaste voeding?) En ik had het gevoel dat ik het alleen uit moest zoeken. Dit boek gaf me wel de antwoorden en de uitleg erachter.
 
Terug
Bovenaan