de babykamer verven

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben vanmorgen begonnen met de babykamer verven.
Ik vind het erg leuk om dit zelf te doen, ook om mijn man een beetje te ontlasten omdat hij erg druk is met andere klusjes in huis.

De verf is niet op waterbasis. Ik doe heel erg voorzichtig, mondkapje voor, handschoenen aan, raam en deur open, veel pauze tussendoor, maar nu ik eenmaal bezig ben maak ik me toch wel zorgen. Die ammoniak / verf lucht ruik ik dwars door mijn mondkapje heen.

Kan ik hiermee door blijven gaan of kan dit echt niet en moet ik stoppen?

Kruimel

Hoi Kruimel,

Ik heb ook al een beginnetje gemaakt en gebruik ook geen verf op waterbasis, ik heb de deuren en ramen open staan. Ik heb al gezocht bij de oude topics maar daar kon ik ook niet echt een duidelijk antwoord vinden. Meiden, die het beslist niet deden en anderen die het net als ons deden, mmm, daar worden we ook niet wijzer van.

Ik zit geen uren in de verflucht, maar doe zo af en toe een stukje. Ik hou je topic in de gaten en veel schilder plezier!

Liefs Lientje

Ik denk als je goed lucht en niet te lang achter elkaar doet, dat het wel meevalt, alhoewel ik het zelf lekker aan mijn manneke heb overgelaten (ik mag echt niet dat soort dingen doen hier, heb ik ruzie haha) Ik moet voor de baby zorgen hij doet de rest (ach wie ben ik om daar tegen in te gaan hihi)

Ponyville,

Ik moest erg lachen om je laatste zin. Van mijn mannetje moet ik het ook rustig aan doen, maar ja, ik ben soms een beetje eigenwijs...haha! Hij werkt overdag in het basisonderwijs en ik werk in de zorg van 14.00 tot 22.00, dus ik heb alle vrijheid.

Ik heb ook een paar jaar op mezelf gewoond en was gewend alles zelf te doen, dat zit er af en toe nog een beetje in...daarnaast vind ik het gewoon super leuk natuurlijk!  

Liefs Lientje

ja ik zeg niet dat ik niet af en toe eigenwijs ben hoor :p Het is lastig zeker als je altijd zo zelfstandig bent geweest, maar als ik steeds ruzie heb omdat ik te zwaar til, op trapjes ga staan e.d. is het mij dat ook niet waard want hij probeert gewoon zo zijn best te doen, dan doe ik mijn best maar om hem een plezier te doen...Het is natuurlijk niet zo dat ik niets doe maar klussen, zwaar tillen en de ramen lappen op een hoog trapje zit er even niet in volgens hem :p

Hallo dames,
Het wordt wel afgeraden te schilderen met verf op alkyd basis (dus niet waterbasis). Maar ik heb het ook gedaan. Vast niet slim, maar ik ben ook eigenwijs. Natuurlijk heb ik wel voorzorgsmaatregelen genomen. Kwestie van het goede dampmasker. Dus niet zo'n mondkapje, want dat houdt alleen maar een beetje stof tegen, maar echt zo'n gevaarte met filters en zo over je hoofd. Bij de meeste doet het zelf zaken of schilderwinkels  kun je voor € 30 à € 40 een dampmasker aanschaffen. Tijdens het schilderen met dit dampmasker heb ik geen oplosmiddelen geroken. Wel warm met zo'n ding op! Maar het went en het is voor een goed doel.

Groetjes,
Annabel

Hee meiden,

Ik heb deze vraag toevallig aan mijn gyn. gesteld omdat ik ook nogal zelfstandig ben maar die raadde niet alleen verf of terpetine basis af maar ook verven met waterbasis. Schijnt allebei hoe dan ook niet goed te zijn. Met de ramen open, kapjes voor ed verminder je natuurlijk wel het effect op je babie maar het blijft hoe dan ook slecht voor je kindje volgens de gyn. Ik heb het dus toch maar aan manlief overgelaten.

lfs ing

Terug
Bovenaan