de babykamer...

zijn jullie er al uit hoe het kamertje van de baby eruit komt te zien?
wij intussen wel.

kennen jullie het boek pluk van de petteflet?
in die flet wonen ook de stampertjes. ze slapen allemaal in hangmatjes.
we hebben een behangrand gevonden van die stampertjes.
de rest van het kamertje krijgt de kleuren creme en groen, met wat grijze accentjes.

we meoten nu nog kijken hoe we de meubeltjes gaan zetten... en dan kijk ik of er ruimte is voor een muurschildering van deze stampertjes.
welk plaatje weet ik nog niet, misschien wel het plaatje hieronder!

groetjes Carina

hoi,

geweldig de stampertjes!!
origineel idee hoor, erg leuk!!

wij gebruiken de babykamer waar onze dochter eerst in lag, ze heeft sinds 1.5 jaar een andere kamer, roze met hello kitty muurschildering en schilderijtjes!
~(3x raden waar moeders fan van is? hahahaha)

op die babykamer hebben we gewone witte muren en 1 muur lime groen.
die lime groene muur wil ik nu in een bruine kleur gaan schilderen, met parelmoer of glitterglans.
er hangen namenlijk donkerbruine gordijnen, dus dat past goed bij elkaar!
we hebben witte meubeltjes.
en dan is het afwachten welke kleur de accesoires worden: roze of licht blauw!
(passen beide mooi bij bruin)
vind schilderijtjes erbij ook mooi of later een canvas-foto-doek!
we hebben nog even de tijd om na te denken..

Leuke ideeen!

Zelf heb ik er nog echt geen seconde over nagedacht... Ik ben zo druk met me beroerd en ziek voelen (snif, helaas, wanneer gaat die misselijkheid weg??), dat dit soort praktische zaken echt ver weg lijken... Bovendien moet de babykamer eerst nog helemaal opgeknapt worden (behang afhalen, plinten en kozijnen schuren en schilderen, verwarming schilderen, gestuuct etc, etc), aangezien we een jaartje geleden verhuisd zijn en eerst alle andere kamers hebben opgeknapt.

Ik zit zelf te denken aan oranje als 'basis' kleur, een mooie zachte...
Verder komen er de roomwitte meubels in die mijn zoontje nu gebruikt, hij krijgt nieuwe meubels (peuterkamer zeg maar). Maar verder?? Ach zal wel zien. Eerst maar eens het vuile werk op (laten ) knappen.

Groetjes, Karin
19+6 wkn

Hier spreekt een echte Pluk-fan. De namen van onze katten (Pluk en Zaza) zijn op de pluk-boekjes geinspireerd.

Wij moeten hier eerst nog de zolder opknappen, omdat de babyklamer helemaal vol staat met Logeerbed, bureautje, kasten en (nu de zolder leeggemaakt moest worden) ook stapels dozen.

De muren zijn, net als alle kamers boven, zachtgroen geschilderd. En op de vloer licht laminaat in licht eiken (hele bovenverdieping). Waarschijnlijk laten we dit zo. We gaan met kleurige accesoires de boel wat opleuken. We hebben bij Leenbakker al een paar hele leuke schilderijtjes gevonden met boerderijdieren. (kon ik echt niet laten liggen voor 3 euro ps.)

Meubeltjes moeten we nog uitzoeken. We gaan dit weekend nog maar eens kijken. Helaas kan ik steeds maar naar 1 of twee winkels en dan verga ik alweer van de pijn. Wat dat betreft snap ik goed hoe je je voelt met die misselijkheid. Je wilt zoveel maar dr kan haast niks. Hoop maar dat dat snel overgaat.

Ik vind het lastig hoor, die meubeltjes. Ik houd niet van witte meubels (ben meer voor de natuurlijke hout-kleuren). Maar heel veel is toch alleen in wit verkrijgbaar. En ik heb blijkbaar een dure smaak. Dan zie ik een folder waarin heel veelbetaalbare spullen in staan. Gaan we naar de betreffende winkel. En in het echt vind ik dan toch eigenlijk alleen die meubels leuk die niet in die folder standen en ongeveer het dubbele kosten. Zucht. Eens kijken hoe dit zaterdag gaat lopen. In de folder stond een hele mooie set in walnoot-hout, en er zat een fikse korting op het showroom-model.

We hebben hem besteld!!!!

Gisteren bij de prenatal geweest. Die hadden 25% op alle babykamers. Het is de 'spacer' geworden. Gelijk ook matrasje en lakentjes gekocht. En het autostoeltje en nog wat andere spulletjes.

Uiteindelijk heel veel geld uitgegeven. Maar ja... je kunt je baby ook moeilijk op de kale grond leggen straks.

Ben wel blij dat we er eindelijk uit zijn.

wat leuk dat jullie katten zo heten!
ik ben nu nog bezig emt de voorbereidende dingen.. moest nog deurkozijnen schilderen en het raamkozijn. (dat is nu bijna klaar)

als de kamer dan leeg is (want het sanitir voor de bakamer staat daar nu nog opgeslagen) kan ik pas echt aan het babygedeelte beginnen.
ach we hebben nog tijd zat!

gelukkig zijn jullie eruit gekomen wat kamertje betreft. ik heb een heel simpel ledikantje, maar dat ga ik nog helemaal omtoveren tot stampertjes ledikantje....
heb er zin in!!!

ik zal wel foto's plaatsen tegen de tijd we met de babykamer aan de gang gaan...
we zitten nu nog met andere dingen van de verbouwing die eerst af moeten!

Terug
Bovenaan