De babykamer

Wanneer beginnen jullie ermee?

Bij ons zoontje heb ik daar niks aan hoeven doen, want woonden bij mijn vader... Nu hebben we dus een eigen huisje en vraag me af wanneer we moeten beginnen met verven en aankleden enzo.

We dachten zelf aan na de 20 weken maar is mss ook wel weer te laat??

Gr. Daphne 12w2d

Hi,

Wij begonnen de vorige keer ook net na de 20 weken, maar moesten toen wel veel doen. Het kamertje van onze huidige toekomstige baby is bijna klaar. Alleen de muren sausen en gordijnen hangen. Wel moeten er de nodige andere dingen in huis gebeuren (bergruimte maken voor de rommel die op de nieuwe babykamer stond, etc.), dus daar zijn wij al mee begonnen. Sommigen beginnen heel vroeg, anderen laat. Het is maar net wat je zelf prettig vind en wanneer je er aan toe bent toch?

Gr. Tamara.

Muren kunnen best laat, maar lakwerk van de kozijnen zou ik op tijd doen. Dan kan de verf goed uitwasemen, zodat de kleine niet nog in de oplosmiddelen ligt.

En verder zou ik het vooral niet te laat doen; dan ben je zelf nog een beetje in staat iets te doen. Anders kost het misschien teveel van jezelf. Of je moet zo je mensen hebben, natuurlijk, haha

Hi,

Swiepie: goed tip. Maar je kan ook verf op waterbasis gebruiken. Dan natuurlijk ook nog wel wat weken luchten, maar die bevat geen stinkende oplosmiddelen (ik doe hier bijna alles met verf op waterbasis).

Gr.

Bedankt voor de tips.. Ik denk dat we over een maandje beginnen.. Ben dan rond 18 weken... We moeten ook nog behangen enzo en dat moet ook wel goed luchten.

Gr. daphne

Hoi,

Ik hoef niet aan de babykamer te beginnen want die staat er al.
Daarin slaapt nu de jongste dochter van 5,5 maanden oud.
Dus alleen nog een bedje erbij en klaar is alles.
Dan alleen nog de kleine dingen voor de baby maar die komen met en met wel.
Veel plezier met het uitzoeken van de spulletjes.

Groetjes
Christel

Onze babykamer staat er ook al, onze zoon is een paar maanden geleden van kamer gewisseld dus we hoeven eigenlijk niks meer te doen!
Wil alleen als we het geslacht weten nog een paar kleuren erbij voegen ( kamer is nu wit met 2 oranje strepen op de muur) en nog nieuwe gordijnen!
Maar dat doen we dus pas na de 20ste week of later

Groetjes Mirjam

Terug
Bovenaan