De beste borstkolf!

<p>Hoi Allemaal,</p><p>Ik ben opzoek naar een goede borstkolf.</p><p>Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven maar vanwege mijn werk (6 tot 12 uur per week) moet ik soms gaan kolven.  <br />Nu vroeg me ik af wat volgens jullie voor mij de beste borstkolf is.</p><p>- Elektrisch of niet<br />- Dubbel of enkel<br />etc.</p><p>ps. Borstvoeding geven en af en toe uit een flesje kan geen kwaad toch? <br />Het is dan niet zo dat mijn kindje straks ineens drinken aan de borst te lastig vind omdat het een flesje gewend is. of wel?</p><p>Ik hoor heel graag van  jullie :)</p>
 
Nee hoor je kindje kan makkelijk drinken uit fles en aan de borst wees daar maar niet bang voor. Ik zou wel elektrisch gaan als ik jou was veel fijner en je krijgt ook meer uit je borst gekolfd. Enkel of dubbel moet je zelf afwegen. Ik ben voor enkel gegaan maar vond het naderhand omdat ik tot 1 jaar heb gevoed en gekolfd wel makkelijker geweest als ik dubbel was gegaan 
 
Het schijnt dat kindjes zowel aan de borst kunnen en aan de fles. Wel kan het zijn dat de borst iets lastiger kan worden, omdat ze dan meer moeite moeten doen. Maar daar hadden wij geen last van. Ik zou een dubbele elektrische kolf doen. Meeste verzekeringen vergoeden een deel zelfs. Ik heb een dubbele die ook enkel gebruikt kan worden, dus dan kan je kijken waar je behoefte aan hebt. Daarnaast is dubbel kolfen beter om de productie te stimuleren. 
 
Zolang je de eerste weken het bij puur borstvoeding houdt, is er geen enkele reden waarom je daarna niet ook deels met een flesje zou kunnen voeden! Ik geef ook borstvoeding, maar laat mijn man af en toe een voeding overnemen met een flesje gekolfde melk, zodat ik bijvoorbeeld kan gaan sporten oid.
 
Als je een beetje regelmatig gaat kolven, zou ik sowieso voor een elektrische kolf gaan. Dubbel als je echt vaak (dagelijks) kolft, enkel als je bijvoorbeeld 1 of 2 keer per week kolft.
Ik zou wel afwachten tot je kindje geboren is, voordat je daadwerkelijk een kolf aanschaft! Mocht het borstvoeden onverhoopt niet lukken, of zaken om een andere reden anders lopen, heb je in ieder geval geen dure aankoop gedaan voor niks...
 
Ik ben voor dubbel electrice gegaan.. Dubbel scheelt je gewoon ook heel veel tijd. 
Ik kolf vaak 15 minuten, met enkel is het dus al gauw 30 minuten!
Ik heb ook een handkolf maar vind het moeilijk om daar een goed vacuum op te houden...
Heb de medela maxi swing! Ben er erg tevreden over.
We hebben flesjes geven om de dag 1 fles ge-oefend.. 
 
Ik heb de medela frestyle. Erg fijne dubbele kolf, met een enkele zou ik het kolven op mijn werk niet zo lang volgegouden hebben omdat je dan idd zo meer dan een half uur bezig bent per keer.
 
Terug
Bovenaan