De bevalling en dan?

de meesten hebben hier al een kindje, maar deze topic is ook voor alle nieuwe dames hoor

Wat doe je als het zover is?
Wie wil je erbij hebben?
Waar ga je bevallen?
Waar laat je je kind en huisdieren?
enzovoorts

mijn plan tot nu toe:
zwager staat paraat want hij moet taxi-en voor ons, manlief heeft nl geen rijbewijs
mijn ouders passen op mara, maar wat als die niet nachts bereikbaar zijn kunnen we bij buren terecht
ik wil graag in het zotel bevallen, de vorige keer is mij dat niet gelukt.
mijn ouders mogen niet bij de bevalling zijn
het zotel is 3 dagen en mijn ouders willen wel mara zolang, desnoods een week als het moet, maar willen wij dat? eigenlijk liever dat ze na 1 dag naar mijn andere zwager gaat. maar ja hoe zeg je dat?
de vorige keer wou ik wel op een baarkruk, maar nu heb ik zoiets van : als het er maar uit komt, en snel!!
En mijn beste vriendin is er ook bij, net als de vorige keer. manlief staat bij mijn hoofd te knikken met zijn knieen als die overeind blijft en mijn vriendin knipte de navelstreng door., best bijzonder.
De zwager die nachts ook taxi speelt kan de katjes verzorgen
en ik wil alleen een beenprik als het niet anders kan, aangezien ik daar allergisch op reageer
de ruggeprik wil ik heel graag, daar kan ik gelukkig wel tegen (vele verdoving niet zoals die beenprik) en dat verdoofd goed

Verder heb ik de vorige keer yoga gedaan maar uiteindelijk niks aan gehad, ik was tijdens de zwangershcap en bevalling gewoon oververmoeid, dan denk je echt niet aan ademhalingstechhnieken.
nu twijfel ik of ik wel een cursus wil, wil ik er beter op voorbereid zijn? kan dat wel? en ik ben nu nog net zo moe dat ik de deur niet uit kom, dus nu doe ik nog lekker niks.

oh en ik ga geen borstvoeding geven, ik wil na de bevalling zo snel mogelijk weer goed voelen om voor mijn kleintjes te zorgen. Dat heeft ook met de vorige bevalling te maken hoor. infectie in de keel na de tijd en compleet uitgeput, tja we hadden niet alle geluk, maar wel een prachtige baby

groetjes sabine

Ik wil het liefst weer tuis bevallen,das de laatste keer goed gegaan,als niet anders kan heb ik vrede met het ziekenhuis,en alleen met mn man en verloskundige erbij.ik wil echt geen pijnbestrijding(ben panisch van naalden,dan maar wat meer pijn,heb het toch ook al 2 keer gekunnen zonder ook)
en wil ook dit keer weer zo lang mogelijk bv geven,beiden kids hebben 10 mnd gehad,hoop dat weer zo gaat lukken.

liefs jootje

Ik weet nog niet precies hoe t gaat lopen. Ik moet iig in het ziekenhuis bevallen (vind ik totaal niet erg). Maar wie mijn zoon opvangt enz dat weet ik nog niet. Ik ga geen cursus doen dit keer, dat heb ik bij de eerste wel gedaan en nu heb ik daar niet echt zin in. Ook ga ik geen borstvoeding geven, voelde me bij de 1e net een melkoe en dat vertik ik nog een keer. Al probeerde de vk mij woensdag wel over te halen maar ik vind dat mensen dat gewoon eens moeten accepteren en respecteren. Ieder zijn ding!.

Verder ga ik voorlopig lekker genieten en we zien het wel.

xx

Jee wat zijn jullie al ver. Denk er wel eens over na, maar weet gewoon niet wat ik moet doen.
Krijgen vanzelf de info van de VK en dan gaan dan de knopen doorhakken.

Succes allemaal

hoi! ik heb er ook totaal niet over nagedacht.. ik zie het allemaal wel hoe het loopt.. je kan het van te voren toch niet zeggen.. loopt altijd anders dan je denkt..
alleen zou ik het liefst een waterbevalling willen !! dat las ik pas ergens en dat idee stond me wel aan :) maar ja ik woon op een flatje, en zo ruim is het allemaal hiet niet, dus of dat mogelijk is.. geen idee ;)
maar we zien het wel.. mijn diertjes gaan lekker naar mijn ouders en hopen dat het "leed" snel voorbij is :)

hoi hoi

mamajotje: zo ik wil ruilen! bevallen zonder pijnbestrijding en bv kunnen geven.

mijn bevalling heeft 2,5 dag geduurd, mijn voorweeen waren net zo pijnlijk en heftig als de persweeen en die pijnlijke voorweeen waren elke 5 min en dat ruim 24 uur lang, dus ik belande uitgeput in het ziekenhuis. het zotel heb ik nooit gezien. en nadat ik maandagochtends eindelijk de ruggeprik kreeg was ik zo blij, en toen duurde het nog bijna 12 uur voor ons meiske er was.
Daarna compleet uitgeput naar huis en kreeg ik een heftige keelonsteking erbij, was de hele kraamweek erg van de wereld. Ik gaf geen melk dus slapeloze nachten met hongerige baby maakten het niet beter.

Vandaar dat ik nu rust wil, bevallen en dan rusten zodat ik snel weer op de planeet ben en voor mijn kindjes kan zorgen.

mijn vk doet totaal niet moeilijk over mijn beslissing om geen bv te geven. dat is hier echt super.

Dames je hoeft er ook nog niet nu al aan denken hoor, deze topic is alleen voor diegene die dat wel willen of al doen

Hoi dames, de verloskundige en de kraamzorg hebben sommige vragen al gesteld aan me. Was een beetje verrast met 12 weken al, maar met 20 weken moet ik me al inschrijven bij het ziekenhuis :eek: gelukkig hadden mijn vriend en ik het er wel al over gehad dus de antwoorden had ik wel klaar.

Ik wil een ziekenhuisbevalling. Ik heb geen idee wat me te wachten staat en vind het dan fijner om in het ziekenhuis te zijn. Ik wil in elk geval proberen om borstvoeding te geven.
Verder wel ik er, behalve mijn vriend en de gynaecoloog, niemand bij hebben. Op de amerikaanse tv zie ik wel eens van die bevallingen met de halve familie eromheen...verschrikkelijk! :) en behalve wat vissen hebben we geen huisdieren of andere kleintjes rondlopen waarvoor gezorgd moet worden.

Groetjes!

Terug
Bovenaan