De bevalling komt nu wel dichtbij!!!

Hallo,

Ik ben dus Bianca en zwanger van de tweede.
Ik ben 8 maart uitgerekend, dus niet zo lang meer.
Ik heb al die tijd wel hier meegelezen, maar eigenlijk niet gereageerd.

Nu ben ik vandaag naar de verloskundige geweest en toch een beetje ongerust geworden.
Mijn eerste (zoontje) is met een keizersnede geboren vanwege een stuitligging en te smalle bekken.
Vandaag de laatste controle bij VK nu moet ik naar de gynecoloog.
De vk vertelde mij dat ik rekening moest houden met een vroeggeboorte aangezien ons kindje al ver was ingedaald en mijn baarmoedermond al aan het verweken is.
Wat moet ik hier nu van denken??? Help me, dit ken ik allemaal niet van mijn eerste zwangerschap.

Nu vraag ik me af, moet ik nu niet toch 6 weken voor de uitgerekende datum mijn verlof in laten gaan, anders heb ik maar net verlof en wordt ons kindje al geboren.
Wat erop neer komt dat ik natuurlijk weinig aan uitrusten toe kom.

Hoop dat jullie mijn ongerustheid een beetje kunnen wegnemen.

Alvast bedankt.
Groetjes Bianca
32 weken en 4 dagen

Hoi Bianca,
Ja het komt wel heel dichtbij nu hè? Als de verloskundige zegt dat het een vroeggeboorte gaat worden lijkt het me wel verstandig als je eerder met verlof gaat. Het lijkt me niet lekker als je net met verlof bent en je kindje komt al! Misschien is het nog te regelen op werk?
Ik ben er helaas (of gelukkig net hoe je het bekijkt ) niet bekend mee. Zwanger van de eerste en volgens mij zit het goed daar binnen!

Groetjes Macka

Ik zou mn verlof denk ik niet aanpassen.
Het kan zijn dat je eerder bevalt, maar volgens mij kan het net zo goed nog even duren.
Mij is de vorige keer verteld dat het wel zou kunnen dat Joris te vroeg zou komen omdat er zoveel activiteit in mn buik was.
Niks daarvan...2 weken over tijd.
Het zou jammer zijn als je daarvoor eerder verlof nam en je kleintje toch lekker blijft zitten.
Maar als je er erg bang voor bent dat je vooraf geen verlof hebt en dit heel belangrijk voor je is, kun je het natuurlijk altijd aanpassen....heel persoonlijk dus!

Kan de verloskundige ook aangeven hoe vroeg ze denkt dat je kleintje gaat komen? Dat blijft volgens mij toch afwachten. Zolang je je goed voelt zou ik mijn verlof niet aanpassen als ik jou was, dan kan je na de bevalling lekker lang van je kleintje genieten. Maar als je  toch al aan verlof toe bent met de oudste die ook veel aandacht vraagt, dan is het misschien wel fijn om met vijf of zes weken voor de uitgerekende datum  met verlof te gaan. Ik ga zelf vijf weken voor de uitgerekende datum met verlof en  kijk er nu al naar uit. Het blijft heel persoonlijk.
Groetjes Laura mv Thom en 30.4 weken zwanger    

Hoi hoi,

Nou heb er een nachtje over geslapen en besloten het verlof te laten staan zoals gepland.
Zoals jullie al zeiden, het kan maar zo zijn dat hij wel langer blijft zitten.

Dus ik ga gewoon met 36 weken met verlof en ga gewoon uit van de uitgerekende datum.
Ik wacht gewoon de volgende controle af en dan zien we wel weer verder.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties

Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan