de bevalling komt nu wel erg dichtbij

hallo allemaal

ben nu 31 weken en 1 dag zwanger
begin het nu wel erg spannend te vinden.
dit is mijn eerste zwangerschap

vindt de bevalling niet alleen spannend
maar ben ook ontzettend benieuwd naar onze spruit.
maar ook de dingen er om heen vindt ik spannend en eng. wanneer/waar breken de vliezen.
dat soort kleine dingetjes

hebben jullie hier ook last van?
xxx

dit is ook ons eerste kindje.
ben nu 33 weken en 2 dagen zwanger nog een paar dagen en dan mag ik eindelijk met verlof.
( waar ik erg naar uit kijk)
zelf vind ik het ook erg spannend.
gaat alles wel goed als ik straks moet bevallen ( wil graag thuis bevallen) maar zoals hert er nu naar uit ziet moet ik waarschijnlijk toch in het ziekenhuis bevallen want de kleine licht al 6 weken in stuitligging.
hoop dat de kleine meid nog gaat draaien en anders hoop ik dat ze gaat draaien als ze gaan proberen om haar te draaien. ( heb het niet zo op ziekenhuizen dus daarom).

liefs debora

@ atantodesejada

ik voel me verder goed. alleen last van indalings/oevenweén.
erg vervelend en vermoeiend.

steeds minder energy
zou ik wel genoeg energy hebben voor de bevalling denk ik dan.

verder gaat alles prima
en kijk er erg na uit om ons kleintje in de armen te hebben.
hoe gaat het bij jou?

@ debjuh1986
dat is erg vervelen.
hoop voor je dat de bevalling goed verloopt
en dat het als nog uit zich zelf draait.
komt namelijk ook veel voor.
mijn kindje is al ingedaald en ligt gelukkig niet in een stuit.

wens je veel sterkte en suc6 met de bevalling
lijkt me leuk om met iemand in contact te komen die ongeveer net zo ver is als mij.

xxxx sharon

Ik ben iets minder ver dan jij (op dit moment 31w1d) en zit ook met een iets ander pakket dan jij.

Ben wel zwanger van mijn eerste, maar ik dreig te vroeg te gaan bevallen volgens de artsen in het ziekenhuis. Vind het ook heel spannend hoor, ik wilde graag thuis bevallen maar dat zit er nu waarschijnlijk niet in enzo ook, dus ik moet me ook nog eens een beetje instellen op iets heel anders dan we voor ogen hadden.

Ik denk trouwens dat als het zo ver is dat je vooral moet vertrouwen op je lichaam, die weet wel wat het doen moet. En natuurlijk zoveel mogelijk proberen te ontspannen, al lijkt dat me wel heel lastig haha.

Liefs

mrieke85 dat is erg vervelend.
ik hoop dat alles goed gaat, en je een gezonde baby op de wereld brengt.

ik denk dat je op het moment in het ziekenhuis bent
en je gaat echt beseffen dat je een kindje op de wereld brengt dat je lichaam zoveel energie en adrenaline in je lichaam aanmaakt dat je er niet eens meer aan denkt dat je doodop bent.

veel sterkte. en suc6 met de bevalling
hoop dat je een gezond en mooi kindje op de wereld brengt.

liefs

Pff... hoe dichterbij de bevalling komt, hoe benauwder ik het krijg.
Had ik aan het begin van de zwangerschap nog de instelling "wat erin komt, komt er vanzelf ook weer uit" en " we zien wel"... nu maak ik me er toch wat meer druk om:
Kan ik het wel volhouden? Ben ik geen mietje? Hoe reageer ik (m.a.w. wordt ik niet ineens een bitch)? Wat kan ik allemaal verwachten? Welke ademhaling moest ook alweer wanneer? Gaat alles wel goed komen?

Oh en de bekende riedeltjes: "please, please geen ziekenhuis, vacuümpomp, inknippen of tangverlossing" waaien ook steeds door mijn hoofd.
Kortom: een hoop onzekerheid.

Van mensen om mij heen hoor ik allerlei enge en leuke verhalen. De meesten zeggen dat ontspannen en over-je-heen-laten-komen inderdaad het belangrijkste is. Ik hoop dat ik dat dan ook kan.
Gelukkig gaan we op de zwangergym morgen de bevalling bespreken. Ik hoop dat ik dan een beetje meer gerustgesteld thuiskom...

@sharon230809:
Ik ben niet meer in het ziekenhuis hoor, was eerst de mogelijkheid dat ik vandaag weer opgenomen zou worden, maar schijnbaar vinden ze dat alles goed gaat en ik gewoon weer bij mijn vroedvrouw op controles mag en dus niet meer naar het ziekenhuis moet.
Mijn lichaam en de baby geven behalve die korte verstrijkende baarmoedermond geen tekenen dat ik erg snel zal gaan bevallen schijnbaar. Terwijl er geen verandering is in mijn klachten zijn deze dus ineens van vreemd en gevaarlijk naar niet verontrustend gegaan...
Zit je een beetje 2 weken voor niets in paniek...

Ik moet wel nog steeds rustig doen maar het zou goed kunnen dat ik dus gewoon wel tussen 37 en 42 weken gewoon thuis beval. Ik ben echt een beetje met stomheid geslagen op het moment.

Liefs

Terug
Bovenaan