de bevalling

Hallo meiden,

Het is gelukkig nog niet zo ver,ik ben vandaag net 19 weken,maar ik denk al vast eens na over de bevalling.
Weten jullie al hoe en waar je het gaat doen?
Ik wil het graag thuis maar weet niet op welke plek (is de badkamer een heel gek idee?)en ook nog niet hoe.
Heeft iemand van jullie ook ervaring met een baarkruk of bevallen in bad en moet je voor deze laatste manier een speciaal bad hebben?
Ik hoor (lees) graag jullie reacties.

groeten van Harma.
 
De meeste vrouwen bevallen in bed, maar je kunt ook in bad of op een baarkruk bevallen, als je verloskundige het daarmee eens is natuurlijk. Wel moet er altijd een bed in de buurt zijn, voor als er iets gebeurd. Dus de badkamer is niet zo handig..
 
Ik ga in het ziekenhuis bevallen omdat ik bij de gyneacoloog onder controle ben. Ik vind het ook wel een prettig idee om in het ziekenhuis te bevallen.

Over die baarkruk, dat heb ik laatst op tv gezien en dat zag er niet gek uit. Had me ook wel fijn geleken, de zwaartekracht een beetje laten meewerken. In bad vind ik ook helemaal geen gek idee, ik heb op tv gezien dat mensen dan zo'n soort opblaasbaar bad in huis hadden, misschien dat je dat wel ergens kan huren ofzo?

groetjes, Jane 26 weken
 
Hoi,

Ook ik denk er nu weleens over na, maar niet teveel. Ben nu 29 weken en 4 dagen, maar ik zie het wel. Het gaat toch zoals het gaat en misschien denk je nu van: "ik ga op de baarkruk", maar als het zover is, dan ga je toch liever op bed ofzo. Ik laat het in elk geval op me afkomen. In elk geval probeer ik wel thuis te bevallen.

Succes!

Liefs Mariska 2
 
Hoi
Je weet van te voren niet hoe je je voelt en je kan zo gaan plannen maar het is toch anders dan je het had voorgesteld. Ik dacht o lekker veel douchen tijdens de weeen omdat ik dat zo lekker vind. tijdens de weeen wilde ik helemaal niet onder de douche. Ik wilde wel graag lopen maar dat ging niet van de beenweeen evenals op mijn zij liggen. Ik dacht lekker thuis nou nee toen weer wel en uiteindelijk toch in het ziekenhuis beland. Een bevalling is zo onvoorspelbaar dus laat het lekker op je afkomen. Ik zou in ieder geval met de verloskundige bespreken wat ze wel en wat niet doen. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld beneden moet bevallen of van te voren melden dat je een baarkruk nodig hebt etc.
Succes met je keuze
 
Bevallen in bad kan, maar in de badkamer is dat vaak wat lastig. Een gewoon bad is meestal niet zo breed en je moet je benen natuurlijk goed uit elkaar hebben plus dat de vk erbij moet kunnen.
Ik zou niet kiezen voor een opblaasbaar bad om in te bevallen want die randen zijn niet stevig. Je hebt kans dat er dan heel wat water over de rand gaat.

Er zijn in elk geval 2 organisaties in Nederland waar je een bevalbad kunt huren; op internet kun je hier meer info over vinden. Dan kun je ook bepalen of het je echt aanspreekt: www.waterkinderen.nl (Amsterdam) en www.aqua-baby.nl (Etten-Leur maar dit bedrijf staat momenteel in de verkoop).

Het is in elk geval belangrijk met je vk te overleggen. Als zij het niet ziet zitten dat je in bad bevalt, kun je het immers wel vergeten. Ze moet je er wel bij kunnen en willen helpen.

De meeste vk's hebben wel een baarkruk en je kunt vragen of ze die mee wil nemen als je gaat bevallen. Dan kun je altijd nog zien of het je wat lijkt.

En ik ken ook de verhalen dat je pas tijdens de bevalling zelf zult bepalen wat je gaat doen. Dat neemt natuurlijk niet weg, dat het verstandig is om je voor te bereiden. Als je een bad of een baarkruk wilt op dat moment en ze zijn niet voorhanden, dan heb je immers gewoon pech.

Succes!
 
Hoi,
ik had graag bevallen in een kraamkliniek hier in de buurt. Helaas ben ik inmiddels om medische redenen onder controle van de gyn. en wordt het een ziekenhuisbevalling.
Laat je eens goed informeren en kies voor datgene dat jouw en je evt. partner het fijnste lijkt.
Groetjes
AUdrey
 
Terug
Bovenaan