de bevalling

Ik maak me nu al druk om de bevalling.
Ik heb namelijk nooit weeen vooraf, als mijn vliezen breken beval ik binnen 2 uur, weeenstorm wat ontzettend pijnlijk is en niet weg te puffen.De laatste viel zwaar tegen en zit nog vers in mijn geheugen.
1e bevalling 40 weken, 2e bevalling 38 weken, 3e bevalling 37 weken, 4e bevalling 40 weken.
allemaal rond de 8 pond, die van 37 weken woog zelfs 4200 gram, wat was ik blij dat die 3 weken eerder kwam.
Bij de derde bevalling reden we naar t ziekenhuis kon daar de auto niet meer uit. De verpleging heeft me er uit moeten tillen, op de verloskamers was hij toen binnen 10 min geboren
Verder ben ik gelukkig nooit ingescheurd of geknipt, dus dat is dan wel weer prettig.
Bij de laatste bevalling was ik bezig zegt de klinisch verloskundige, ik moet even de gyn erbij halen want ik mag nog geen bevallingen alleen doen......daar lig je dan
Ja of je het op kan houden.
Was erg boos geworden en gevraagd of ze uberhaupt wel moeite had genomen om mijn dossier te bekijken, nee dat had ze niet gedaan.....
Je wil niet weten wat ik toen allemall heb gezegd!!!!

Hoi!! Ik hen toevallig mijn angst met de verloskundige besproken... Mijn eerste bevalling was echt heel zwaar... Heeft 48 uur geduurd, thuis... Daarna alsnog met spoed naar t ziekenhuis.. Verdere details laat ik even achterwege, want ik wil niet dat daardoor mensen bang worden..
2e bevalling was voor mijn gevoel een "eitje"... 8 uurtjes!! Lekker naar t Kraamhotel met 3 cm ontsluiting. Daar bleef de verloskundige vanaf 5 cm bij ons. Van 23.00 tot 24.00 een weeenstorm waardoor om 24.00.10 cm ontsluiting. Helaas ging het hartje wat minder en dus, hop, binnendoor naar de verloskamers van het ziekenhuis waar uiteindelijk om 24.50 Danique werd geboren.

Maar toch blijft die eerste bevalling door mijn hoofd spoken.... Stom hè...

Hee meis,
dat het weer gebeurd
tuurlijk is dat niet stom. Volgens mij vergeet je dat nooit meer en blijf je er altijd angstig voor
Hoop voor je dat deze bevalling net zo voorspoedig verloopt als bij Danique, by the way leuke naam

Ik ga bij voorbaat al bevallen met behulp van een morfinepompje. Ik moet stress vermijden dus op advies van de psycholoog.
Dat heb ik bij de eerste ook gedaan en die bevalling ging heel goed.
Maar toch is het een heftig gebeuren en je hoort en leest ook vanalles. Dus ik heb ook wel een angst, maar wel een reeële denk ik. Is toch ook logisch!

ik zie ook al op tegen de bevalling.
ik weet wel heb snelle bevalling, maar de laatste staat me nog erg goed bij.
eerst beetje weeen goed te doen. vliezen brekken en daar ging het heen. weet nog zo goed de vk was er en zei oh je begint net je hebt 6 cm. en terwijl ik dacht dat pers weeen niet ver meer weg waren. dat was ook zo binnen 10 min mocht ik persen. een weeenstorm dus wist van de pijn echt niet meer hoe ik moest liggen en heb het matras gekneppen en me man had na de bevalling krassen op zijn arm oops sorry :) ik denk nu telkens oke elke bevalling doet pijn, maar doe mij van de drie bevallings die ik heb gehad de middelste maar. snel maar toch beter te doen.

jeetje schrik ervan al ik dit lees pfff wat een hel dan een bevalling.. respect dat je er steeds weer aan begint.....mijn eerste bevalling was heel netjes 4 uur tjes van af gebroken vliezen ... dus lees nu kan ook heel anders....

Ik zie nog helemaal niet op tegen de bevalling.. Bij mijn eerste (11 maanden geleden) ging het allemaal zo ontzettend rap.. In ongeveer 7 (toch wel heftige) uurtjes was ons manneke daar..
Ik zeg niet dat het mijn hobby is maar ik heb het gewoon even mee heen laten komen en vooral rustig gebleven...

Maar goed de tweede bevalling zal misschien heeeeel anders zijn.. Ach dat weten we over een week of 22 wel te vertellen!!

Groetjes Marleen

Terug
Bovenaan