de box een ramp

Hai,
Onze kleine meid(9w)vind het niet leuk om in de box te liggen.
Het liefst zit ze in een wipper of in een schommelstoeltje,ze begint direct te huilen als ik ze in de box leg.Ik denk dat ze gewoon te nieuwsgierig is Hihihh
Misschien gaat ze de box leuker vinden wanneer ze op haar kont kan zitten en dan kan spelen.Hebben jullie kindjes daar ook last van.
O,ja ze heefd wel een mobiel e.d
groetjes jefferson

Mijn dochter, nu 17 weken, heeft dat ook. Wipstoeltje gaat prima en daar houdt ze het wel lang uit, maar in de box houdt ze het hooguit 10 min. uit en gaat dan huilen. Het gaat wel steeds beter nu ze wat ouder wordt. Weet ook niet waar het in zit. Zelfde als met in bed leggen. Eerst vaak huilen en dan in slaap vallen.

onze kleine gup ligt de hele dag in de box. Zelfs het wipstoeltje zet ik soms in de box omdat ze vanaf de grond veel minder uitzicht heeft dan vanaf die verhogig in de box.
Alle speelgoed en lapjes enzo liggen er ook en ze doet ook alle middagslaapjes in de box. Ik zou niet weten wat ik zo moeten als ze dat niet leuk zou vinden, arme jullie!
Sterkte!

Barbara
Mirne is nu 20 weken

Kay vond eerder de box ook vreselijk! Maar met de week vond hij het steeds leuker.

Dit komt omdat ze op den duur meer (dus van meer afstand) kunnen waarnemen. Ze zien ineens de mobiel duidelijk, ze gaan het volgen met de ogen en ze zien ook ineens dat er mensen voorbij de box lopen. Dit alles maakt de box natuurlijk leuk!

Hoe dan ook hebben sommige kindjes meer tijd nodig om aan de box te wennen. Het is niet zo zeer dat ze de box niet leuk vinden, maar meer het "achterlaten". Ze voelen zich alleen ineens in zo'n groot ding.

Leg je kindje dus tóch regelmatig even in de box. Zodra je hoort dat ze wat gaat mopperen of huilen loop je naar de box en maakt haar even aan het lachen. Zodra je dat diverse keren doet gaat ze begrijpen dat mama tóch in de buurt is! Rek steeds de tijd dat je even naar de kleine toe gaat en wissel regelmatig met andere speeltjes.
Andere vormen, stofjes en kleuren prikkelen het kind en raakt zo minder snel verveelt.

Probeer je kindje dus in de box te stimuleren en gebruik hem ook het liefst alleen als speelplek! Je kindje zal er toch langzaam aan moeten wennen want dat zal voor jou net zo handig/leuk zijn als voor je ukkepuk!

Succes!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan