de brutaliteid!!!!

A

Anoniem

Guest
Sorry hoor, maar ben erg boos.
Het geval is namelijk dat ik gek word van die mensen die menen toe moeten/kunnen vragen. "wanneer komt er eingelijk eens een tweede, daar moet je niet te lang mee wachten hoor"
Ëcht die mensen kan ik wel een klap verkopen, Alleen omdat mijn zoon bijna twee wordt denkt iedereen maar dat zulke dingen gewoon gezegd kunnen worden, maar ze vergeten even dat een zwangerschap niet uit de lucht komt vallen.
Meestal reageer ik ook met een "ja het moet wel willen he"
Als ik ze vertel dat we al weer een jaar bezig zijn en dat we voor mijn zoon twee jaar geklust hebben en hulp gehad hebben van clomid  krijgen ze meestal een rode
Ha eigen schuld

Ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan.

liefs Geeske

Altijd leuk, als mensen zich met JOU leven gaan bemoeien en denken te moeten bepalen wat JIJ moet doen en wanneer...

Zelf hebben wij ook een mannetje (vandaag is zijn tweede verjaardag!). Die is ook niet zomaar uit de lucht komen vallen, daar was ook IVF/ICSI voor nodig. Nadat begin dit jaar echter twee pogingen voor een tweede kind mislukt zijn, hebben wij ons erbij neergelegd, dat ons gezin uit 3 personen zal bestaan. Waarom niet nog een 3de poging? Omdat wij dat niet willen. Zo makkelijk (nou ja "makkelijk"...) is dat.

Vrienden en kennissen zijn hiervan op de hoogte, vreemde mensen denken wel eens, ons erop attent te moeten maken, dat het langzaam tijd wordt voor een tweede. Die krijgen dan ook keihard de waarheid te horen.
Wij weten, dat het zeker niet vanzelfsprekend is, een mensje op de wereld te zetten. Mensen die zulke opmerkingen maken, staan daar niet bij stil en weten niet hoeveel pijn ze iemand met hun opmerking kunnen doen.
Ik heb er geen moeite mee, mensen over onze situatie te vertellen. Voor sommigen is het dan  ook best confronterend en ik hoop ook altijd, dat ze een volgende keer beter nadenken voordat ze weer zulke opmerkingen maken.  

Uli

Geeske, jammer dat mensen altijd zo bekrompen uit de hoek moeten komen. Ik hoop dat ze eindelijk eens in gaan zien dat zwanger worden voor heel veel mensen niet normaal is.

Uli, gefeliciteerd.

Hoi Geeske,

Tja is een bekende situatie zoals je hem verteld,
Zelf heb ik heel snel aan mijn omgeving verteld hoe het zit en dat het niet lukt. Merk dat je dan die vragen niet krijgt. Voor de meesten is het heel vanzelfsprekend dat je snel zwanger bent en dat de mogelijkheid er is dat het niet lukt, daar denken ze niet aan.

Leuk verhaal is wel dat een vriendin van mij nu 1 jaar getrouwd is. zij werkt op een kinderdagverblijf en krijgt van collega's en ouders ook deze vragen, terwijl zij nog geen kinderen wilt op dit moment. zij is vorige week heel boos geworden op haar collegas en heeft gezegd: alsof het zo normaal is om zwanger te worden! je moest eens weten! een vriendin van mij is al 2 jaar bezig en dat lukt niet, zo vanzelfsprekend is het niet hoor!

dit vond ik zo lief van haar, dat ze het voor mij opnam! Tja mensen denken overal te makkelijk over helaas.

Gelukkig kunnen wij hier allen ons verhaal kwijt en elk positief verhaal brengt weer hoop.

Liefs Sylvia

Ja, hoe onnadenkend kunnen mensen toch zijn he!
Wij hebben een zoontje uit 2004.
Vorig jaar stopte ik in de vroege zomer met de pil.
Helaas kreeg ik twee miskramen, een met 13 weken en een met 10 weken.
In april van dit jaar bleek ik opnieuw zwanger, uitgerekend op 7 december.
Vlak bij Sinterklaas, in een drukke feestmaand.
Hoeveel mensen er wel niet gezegd hebben: " Nou, dat hadden jullie wel wat beter kunnen plannen!!!". Wat een verdriet me dat soms gedaan heeft.. ze moesten eens weten. Soms ben ik sterk en maak ik een opmerkingen over de mk, en dat je het dus niet voor het zeggen hebt. Dan voelen die mensen zich eens even net zo ongemakkelijk.
Succes verder! groetjes van Soela

Laatst werd ik gevraagd of ik ook kinderen had. Nee dus. (nog niet na 2,5 jaar, 1 miskraam en 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap met alle gevolgen).
Kreeg ik als reactie: 'tja, daar kun je tegenwoordig ook voor kiezen'. sorry......????? Ik heb niet eens de moeite genomen om daar een reactie op te geven.

Terug
Bovenaan