De continue echo - onzekerheid

Herken je dat gevoel? Je wilt continue met een video camera even naar binnen kijken of het er allemaal nog wel zit en leeft.

Ik ben nu op vakantie en hoewel ik aan m'n lichaam voel en merk dat ik een fabriek ben die alleen maar eet voor m'n baarmoeder , verder krijg ik niks, m'n boobs die pijn doen( erg onhandig bij 50minuten massages :( ) twijfel ik toch continue of ik nog zwanger ben. Door mijn eerdere miskramen mag ik wat vaker de echo's komen doen, volgende week dinsdag weer. Maar zodra ik daar weg ben ontstaat weer dat gevoel dat ik het wil zien.

Ik ben stiekem verliefd op al m'n echo's en geef ze voor ik ga slapen kusjes.
Toch is het hele gevoel dat ik heb gebaseerd op het feit dat ik bang ben voor een miskraam die ik niet merk. Dus dat ik bij de volgende controle kom en dat het hartje niet meer klopt. En ik dan al die tijd heel blij ben geweest maar het niet meer zo was.

Hebben jullie die angsten ook?

Yep, deel je gevoel...Afgelopen donderdag laatste echo en ook "pas" dinsdag a.s. de volgende..zit wel 1,5 week tussen!! En heb al eens een missed abortion gehad, dus ik weet dat t mis kan gaan zonder dat je het merkt..

Maaaaar, mijn laatste echo was zoooo goed, zo'n groot en sterk kloppend hartje, ukje bewoog al, dus ik praat mezelf moed in dat het nu gewoon goed blijft gaan! Hoe moeilijk dat ook is, ben niet misselijk, voel mijn baarmoeder of omgeving niet..
maar ja, ben doodmoe, pijnlijke boobies, hele opgezette maag en buik, ach dingen die ik normaal niet heb..dus ook daarom wil ik erop vertrouwen dat het nu goed zit..

maar ja, ik heb weleens geroepen, een blauwe nagel hebben als je zwanger bent zou makkelijker zijn, als ie weer wit wordt is t fout....maar ja, die hebben we niet he...

Meid blijf vertrouwen hebben! Hoe moeilijk het ook is...mijn huisarts zegt elke keer, je bent zwanger tot het tegendeel is bewezen..en daar heeft ze eigenlijk wel gelijk in..

gr Yosha

Sinds ik een paar weken geleden die "foute" diagnose had gekregen van een buiten baarmoederlijke zwangerschap leef ik constant uit naar de volgende echo om te zien of het allemaal nog wel oke is. Ook omdat ik af en toe wat (oud) bloed verlies en vaak last heb van krampen maak ik me elke keer weer zorgen. Ook al vind de gyn dat er niks is om me zorgen over te maken.
Maar ja aan de andere kant dat vele overgeven en die pijnlijke/ gevoelige borsten zou toch ook weer moeten aangeven dat er (nog) niks aan de hand is...

Ik kan ook niet wachten op de volgende echo. Nog precies een week en dan mag ik weer naar de kleine uk kijken. Maar het liefs keek ik wel elke dag!

Gewoon omdat het zo onwerkelijk is dat er iets groeit en daarnaast de twijfel of alles wel goed gaat.

Maar inderdaad zolang ik nog gevoelige boobs het en blijf overgeven, zal het wel goed zitten, zeg ik dan maar tegen mijzelf..

Natuurlijk ben je hartstikke onzeker!! Ik was bij me dochter pas overtuigd na de 20 weken echo!! Er gebeurd van alles en je hebt er weinig invloed op, dat is toch eng??

Ik mag vrijdag gelukkig even kijken, om te zien of er hartactiviteit is of niet.. Ben 2 weken geleden namelijk 2 weken terug gezet.. Zooo spannend!

ja hoor heel herkenbaar, zelfs nu bij mijn vierde zwangerschap zou ik het liefst iedere week een keer gaan kijken, maar helaas mag dat niet
flauw eigenlijk hihi

Wow. Ik zou echt graag willen kijke. Maar heb pas volgende week mijn eerste afspraak. Soms denk k echt dat ik niet zwanger ben. Ik mag me ook echt gelukkig prijzen, alleen pijnlijke boobs en btje obstipatie maar dat is het. Ik wil t gwoon graag zien zodat je t zeker weet en dat je weet dat alles goed is! Nog iets minder dan een week!

Terug
Bovenaan