De derde!

Wij willen graag zwanger worden van ons derde kind. Wij hebben het hier wel eens over met anderen (in het algemeen over drie kinderen, ze hoeven niet te weten dat wij dit echt willen) en nu krijgen wij erg veel negatieve reacties te horen. Flauw he. Zijn er meer vrouwen die dit meemaken? Stel dat het allemaal nog een keer lukt, dan kan ik er haast tegenop zien om het aan bepaalde mensen te vertellen

Mir
 
Hoi Mir, erg herkenbaar jullie verhaal. Het vergaat ons ook zo. Jullie zijn dus niet de enige. Wij hebben twee dochters, van 11 en 4 en gaan nu voor een derde kindje. Ben sinds januari van de pil af. De reacties zijn verschillend, maar toch vooral negatief. Ze noemen allerlei redenen op zoals: jullie zijn er al zo lang uit, de jongste heeft al een fijne leeftijd, de kinderen redden zichzelf zo lekker, weeeeeeeeer bevallen, financieen, slapeloze nachten en melkflesjes uitkoken.....Noem het allemaal maar op. Ik vind het zo langzamerhand niet gezellig meer al die uitspraken. Denk nu ook van: waar bemoeien ze zich mee. Mijn man heeft er geen last van, hij vindt het onze beslissing. Is ook zo. Maar al die negativiteit haalt wel een beetje zijn charmes eraf. Jammer hoor. Wens soms wel eens dat ik niks had gezegt, maar ja....Te laat. Probeer me er maar niks van aan te trekken. Het is alleen wel zo, als ik zwanger mocht raken, dan is het natuurlijk niet zo leuk te vertellen. De reacties kan ik nu al dromen. Wij willen het graag en dan is het jammer dat familie en vrienden op zo'n manier "meeleven". Hoop voor je dat je snel zwanger raakt.Misschien lees ik nog wat van je. Groetjes, Hendrika.
 
Hoi Mir (en Hendrika),

Wat belachelijk dat mensen zo reageren! Het is inderdaad helemaal je eigen keus en wat is er verkeerd aan? Ik kan geen zinnige reden verzinnen, waarom mensen dit soort dingen moeten zeggen! De dingen die Hendrika opschrijft slaan toch nergens op? En al was het wel zo: dan is dat toch jullie "probleem"? Lekker voor een derde gaan en er flink van genieten!
Ik hoop voor jullie dat het snel raak is!
Groetjes, Kiki
 
Hallo dames,

Nou, ik sluit me volledig bij Kiki aan. Heerlijk zo'n 'groot'gezin. Ik zelf begin nu pas aan mijn eerste en ben ook nog erg jong. Mijn man en ik hebben altijd geroepen als de mogelijkheden er is zouden we graag vier kinderen willen. Laat de mensen om je heen lekker lullen hoor, misschien jaloezie!!! Wat betreft het finansiele plaatje, als je het kan redden, waarom niet. Het is ook maar net waar je je prioriteiten legd vind ik. De ene gaat voor dure auto's en is materialistisch en de andere gaat voor de liefde van een levend wonder. Zo is het zoals ik het zie en ik hoop van harte dat het allemaal gaat lukken, het gaat er om dat jullie er gelukkig mee worden.
Liefs en succes ermee, Ank
 
wat vervelend kunnen mensen zijn, maar misschien is het gewoon jaloezie, omdat jullie duidelijk kiezen voor een gezin. Ik ben ook bezig voor een derde en ik heb het nooit onder stoelen of banken geschoven. Ik krijg wel eens inderdaad nu ik 15 maart een miskraam heb gehad nar 3 maanden, nu iedereen het dus weet dat we een derde wilen commentaar, van inderdaad weer in de luiers enzo, maar dan is de reactie, ja dat weet ik en ik vind het heerlijk, zijn ze meteen stil. Niet in de verdediging gaan, want dat is nergens voor nodig. Ik hoop dat het snel voor jullie lukt en het wondertje de harten van de mensen weer zal openen. laat ze maar lullen.
 
Hoi dames, iedereen bedankt voor zijn reacties (al was het niet mijn oproepje). Het doet me goed om te lezen dat er mensen zijn die er net zo over denken als wij. Helaas ben ik vanochtend weer ongesteld geworden (grrrrrrr). Maar volgende ronde, nieuwe kansen is het toch.....? Groetjes, Hendrika.
 
Hallo allemaal,

Geweldig jullie reacties. Hendrika, de dingen die jij noemt krijgen wij ook allemaal te horen. Ik denk inderdaad dat het een stukje jaloezie is. En natuurlijk veranderd er financieel weer wat, maar dat weegt niet op tegen al het positieve. Alleen moeten we nog even wat langer wachten, want ook ik ben vanmorgen ongesteld geworden. We hebben nog wel even de tijd!

Mir
 
Hoi Mir, dus bij jou ook geen feest vanmorgen. Bij mij dus ook niet. Het afwachten valt me zwaar moet ik eerlijk zeggen. Maar, we zijn nog maar bezig sinds januari, dus zolang is dat nog niet toch. Bij onze vorige zwangerschappen was het al raak binnen twee maanden, dus ja, nu duurt het wel lang als je zo denkt. We zijn gewoon verwend. Maar ondertussen dus ook wel stiekum 5 jaar ouder, dat scheelt natuurlijk ook. Ik hoop voor jou en mij dat we snel naar het zwanger-zijn forum kunnen verhuizen. Lees ik nog eens wat van je??? Ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat en hoe het nieuws "inslaat" als je zwanger bent.....Misschien heb je dan wel een goede tip om het zonder te veel shock te brengen (hahahahaha). Veel succes en tot snel (hoop ik). Groetjes, Hendrika.
 
Terug
Bovenaan