Hoi Mir, erg herkenbaar jullie verhaal. Het vergaat ons ook zo. Jullie zijn dus niet de enige. Wij hebben twee dochters, van 11 en 4 en gaan nu voor een derde kindje. Ben sinds januari van de pil af. De reacties zijn verschillend, maar toch vooral negatief. Ze noemen allerlei redenen op zoals: jullie zijn er al zo lang uit, de jongste heeft al een fijne leeftijd, de kinderen redden zichzelf zo lekker, weeeeeeeeer bevallen, financieen, slapeloze nachten en melkflesjes uitkoken.....Noem het allemaal maar op. Ik vind het zo langzamerhand niet gezellig meer al die uitspraken. Denk nu ook van: waar bemoeien ze zich mee. Mijn man heeft er geen last van, hij vindt het onze beslissing. Is ook zo. Maar al die negativiteit haalt wel een beetje zijn charmes eraf. Jammer hoor. Wens soms wel eens dat ik niks had gezegt, maar ja....Te laat. Probeer me er maar niks van aan te trekken. Het is alleen wel zo, als ik zwanger mocht raken, dan is het natuurlijk niet zo leuk te vertellen. De reacties kan ik nu al dromen. Wij willen het graag en dan is het jammer dat familie en vrienden op zo'n manier "meeleven". Hoop voor je dat je snel zwanger raakt.Misschien lees ik nog wat van je. Groetjes, Hendrika.