A
Anoniem
Guest
Toen ik 4 jaar geleden in ons dorp kwam wonen ben ik meteen van dokter veranderd. Het leek me zo makkelijk een dokter hier op het dorp. Heel vaak ben ik er gelukkig niet geweest (de zwangerschap en bevalling is begeleid door een verloskundigenpraktijk), maar 2 weken geleden moest ik er weer heen. Het viel me weer ontzettend tegen. Die onpersoonlijkheid. Hij zegt bijvoorbeeld geen naam als iemand aan de beurt is. Hij geeft een knikje en dan kijkt iedereen in de wachtkamer elkaar aan van wie is er nu aan de beurt? Dan loop je mee zijn kamer in en kijkt hij op het beeldscherm van zijn computer. Dan begin ik maar met mijn verhaal/klacht. Hij reageert dan wel, maar het contact loopt heel moeizaam en enorm zakelijk. Ik voel me daar niet prettig bij. Ik kan mijn klachten daardoor niet goed uitleggen. Ik kwam bijvoorbeeld een keer met een schimmelinfectie. Toen ik erover sprak werd hij echt rood... Ik voelde me dus erg ongemakkelijk. Ik vind dat dat niet hoort. Daarom ben ik sinds vorige week terug bij mijn oude dokter in een plaats hier dichtbij. Eerst wilde ze me niet aannemen in de praktijk omdat ze geen patienten van elkaar overnemen en moest ik eerst een gesprek aangaan met mijn huisarts en er samen uit proberen te komen... Mijn man heeft gebeld en de assistent moest geen eens een reden weten. Ze stuurt mijn dossier door naar mijn oude nu weer nieuwe dokter. Ik ben er erg blij mee. Het is een vrouwelijke dokter, die best modern is waar ik goed mee kan praten. Nu moeten jullie niet denken dat ik een heel verhaal ga vertellen als ik bij de dokter ben hoor! Ik kom er liever niet en ik begrijp ook dat ze niet veel tijd hebben. Maar ik moet wel gewoon mijn klacht kwijt kunnen.
Zijn jullie tevreden over jullie huisarts?
Groetjes Babybelle
Zijn jullie tevreden over jullie huisarts?
Groetjes Babybelle