De dokter

A

Anoniem

Guest
Toen ik 4 jaar geleden in ons dorp kwam wonen ben ik meteen van dokter veranderd. Het leek me zo makkelijk een dokter hier op het dorp. Heel vaak ben ik er gelukkig niet geweest (de zwangerschap en bevalling is begeleid door een verloskundigenpraktijk), maar 2 weken geleden moest ik er weer heen. Het viel me weer ontzettend tegen. Die onpersoonlijkheid. Hij zegt bijvoorbeeld geen naam als iemand aan de beurt is. Hij geeft een knikje en dan kijkt iedereen in de wachtkamer elkaar aan van wie is er nu aan de beurt? Dan loop je mee zijn kamer in en kijkt hij op het beeldscherm   van zijn computer. Dan begin ik maar met mijn verhaal/klacht. Hij reageert dan wel, maar het contact loopt heel moeizaam en enorm zakelijk. Ik voel me daar niet prettig bij. Ik kan mijn klachten daardoor niet goed uitleggen. Ik kwam bijvoorbeeld een keer met een schimmelinfectie. Toen ik erover sprak werd hij echt rood... Ik voelde me dus erg ongemakkelijk. Ik vind dat dat niet hoort. Daarom ben ik sinds vorige week terug bij mijn oude dokter in een plaats hier dichtbij. Eerst wilde ze me niet aannemen in de praktijk omdat ze geen patienten van elkaar overnemen en moest ik eerst een gesprek aangaan met mijn huisarts en er samen uit proberen te komen... Mijn man heeft gebeld en de assistent moest geen eens een reden weten. Ze stuurt mijn dossier door naar mijn oude nu weer nieuwe dokter. Ik ben er erg blij mee. Het is een vrouwelijke dokter, die best modern is waar ik goed mee kan praten. Nu moeten jullie niet denken dat ik een heel verhaal ga vertellen als ik bij de dokter ben hoor! Ik kom er liever niet en ik begrijp ook dat ze niet veel tijd hebben. Maar ik moet wel gewoon mijn klacht kwijt kunnen.
Zijn jullie tevreden over jullie huisarts?

Groetjes Babybelle

ojakkes daar is niks aan als je je zo ongemakkelijk voelt bij je huisarts.goed dat je nu een andere hebt.
ik heb wel een leuke huisarts,heeft me begeleid tijdens de zwangerschap en heeft de bevalling gedaan.erg goed.ik mocht zelfs bellen in zn vakantie(was namelijk uitgerekend in zn vakantie)maar anouk besloot wat eerder te komen dus kon hij gewoon de bevalling doen.
verder kom ik er nooit.

gr petra

Wat fijn dat je weer bij je oude dokter terrecht kan!~Ik vind dat zo iemand je op je gemak moet stellen met wat je er ook komt! Echt slecht hoor hoe je behandeld werd!
Ik heb sinds een jaar een nieuwe HA omdat we verhuisd zijn. Ik vind haar echt leuk. ze is niet heel oud, kan alles gewoon zeggen. De arts hiervoor in Nijmegen was ook een fijn mens.
Voorheen had ik eigenlijk geen HA omdat ik op de kazerne altijd naar de arts kon.. maar toen ik zwanger werd heb ik me toch maar ingeschreven.
Op de kazerne weet je ook nooit echt wat je krijgt. Ik heb er eigenlijk altijd lak aan en doe mijn verhaal.. maarja ik heb me ook wel eens minder gevoeld.   maar over t algemeen ben ik tevreden. Op de kazerne hadden ze ook vrouwelijke artsen gelukkig (ook ivm schimmelinfecties haha, je wil niet weten wat voor aftanse onderzoekstafel ze hadden!)
Als ik niet tevreden zou zijn dan wil ik er ook niet meer heen, ik heb 1x een invaller gehad hier in Almere toen Birgit niet goed werd na inentingen, die man wil ik nooit meer zien... die deed alsof ik maar een gekke moeder was. Maargoed.

Sorry voor t lange verhaal! iig fijn dat je nu weer terug bent bij de oude vertrouwde!!

Evelien

Nou meis, ik geef je groot gelijk!!!

Ik had precies hetzelfde gedaan!

X Saskia

Hoi,

Wat fijn dat je uiteindelijk toch een andere ha hebt gekregen!!
Ik heb het een tijdje geprobeerd maar mij lukte het niet.
Ze nemen elkaars patienten niet over, precies zoals jij het schreef!

De mijne kijkt me niet aan tijdens het gesprek en wijdt een heel eind uit over iets wat ik niet heb. Grrrr Gelukkig hoef ik er niet zo vaak heen. Maar de eerst volgende x dat het me irriteerd ga ik toch maar het gesprek met hem aan.

Vanochtend ben ik voor het eerst bij mijn nu nieuwe dokter geweest. Ze was echt heel vriendelijk. We hebben nog even gepraat over mijn bevalling (1,5 jaar geleden) en de miskraam van 2 maanden geleden. Kijk, dat bedoel ik nou. Als ik mijn verhaal kwijt kan voel ik me daar prettig bij. Dit zou mijn oude dokter nou echt nooit doen. Daar over beginnen.

Groetjes Babybelle

Je hebt groot gelijk dat je bent overgestapt. Die mensen weten toch ook hele persoonlijke dingen van je, en dan moet je  je wel op je gemak bij ze voelen....

Terug
Bovenaan