de DUIM

naast het andere topic hier nog eentje! Wie heeft er een kind dat duim zuigt??? en hoe / wanneer ga je het afleren?

Alice zuigt dus duim en niet alleen snachts maar ALTIJD! ze heeft er ook nog een speciaal bandje bij om de arm die moet ook half bij haar mond in......tja hoe kom je erbij maar nog veel erger hoe kom je er weer vanaf?????
Tis aan de andere kan t wel heel makkelijk want ze is echt heel rustig en tevreden mee dus zit er nu ook nog niet echt mee maar zie het aan de andere kant de komende jaren ook nog niet zo veranderen....

Groetjes Alberdien

Hier 2 duimelotjes!

In het topic over de speen schreef ik dat patrick niet meer met zijn vaste knuffel slaapt en sindsdien duimt hij ook niet meer. Hij zegt dat hij nu niet meer kan duimen. Hihi. Ik laat hem maar in die waan.

Vera duimt ook, maar alleen als ze in bed ligt. Heeeel af en toe zie ik haar overdag met de duim, dan ben ik bijna verbaasd.

Vera heeft erg de neiging om aan wondjes te krabben in haar gezicht en dan voornamelijk in bed.
De laatste maanden heeft ze dus handschoentjes aan in bed omdat ze anders krabt. Ze heeft nog nooit commentaar geleverd. Ze vindt het zelfs geweldig. Ze mist het duimen dus helemaal niet.
Sinds twee dagen heeft ze haar handschoentjes uit omdat haar wondjes eindelijk zijn genezen en ze duimt weer als vanouds!!
Dus.....zo makkelijk leer je het ze niet af denk ik. Ik denk dat het pas lukt als ze ouder zijn.

Succes ermee!!

Ik ka je helaas neit helpen aangezien Rik nooit heeft getut of geduimd.

Maar wens je succes met afleren, moeilijk hoor ik was zelf een duimer en heb best lang geeduimd....

Liefs Saskia

Benthe duimt ook, maar alleen als zij het zelf nodig heeft, dus bij het in slaap vallen en als ze erg moe is. Als ze eenmaal slaapt gaat de duim er gewoon uit. Ik laat het voorlopig nog lekker even zo, ze heeft het gewoon nodig. Als ze wat ouder is, zal ik me daar over eens gaan buigen.

Heb dit een tijd geleden besproken met het cb en zij zeiden lachend het volgende:

Met duim naar de orthodontist en met speen naar de logopedist!!
Maw voor beide is wat te zeggen.

Groetjes

hier geen duimer en heb dus ook geen tips, maar ik heb zelf als kind heeeel lang geduimd en weet dus dat het moeilijk af te leren is. ik geloof dat mijn moeder alles wel geprobeerd heeft hihi. Ik stopte pas toen ik het zelf wou, ik denk dat dat het belangrijkste is!

groetjes Tamar

Hier ook geen speen of duimkindje, zelfs geen vaste knuffel dus wat dat aangaat hebben wij het heel luxe! Maar ook ik stopte pas met duimen toen ik een buitenboordmotor (beugel) kreeg en toen was ik 12...........
Dus jullie hebben nog eventjes hihi!

Groetjes Sas

Terug
Bovenaan