Dat je bij weeen geen bloedverlies hebt is niet helemaal waar! Door het ontsluiten kan er best een vaatje in de vaginawand of de baarmoedermond knappen. Je kunt daardoor dus wel degelijk wat bloedverlies hebben. Het mag niet overmatig zijn (het sijpelt er dus niet uit, maar schrik niet als je tijdens de weeen toch wat bloed op je laken vindt).
Hoe weeen voelen is moeilijk te omschrijven.. ik denk dat dat voor elke vrouw weer anders is.
Bij mij voelde het als een heftige darmkramp, die een heel stuk minder werd als ik me compleet ontspande. Natuurlijk is het voor iedereen verschillend, maar ik vond het allemaal goed te doen.
Wanneer je echte weeen krijgt weet je dat wel hoor! Zolang je nog twijfelt of het wel weeen zijn heb je waarschijnlijk nog geen echte weeen Doe tijdens een wee zoveel mogelijk wat je lichaam je ingeeft.. als je drang krijgt om te bewegen of te gaan zitten, doe dat dan ook! Je voelt zelf het beste wat prettig is (ik heb de hele bevalling zittend gedaan.. eerst op de bank, daarna op de baarkruk.. liggen voelde gewoon niet goed!) Moet natuurlijk wel mogen van de VK of de gyn.. want als die zeggen dat wat je wil beter niet kan zul je toch iets anders moeten..
Heel veel succes met bevallen straks! Ontspan en heb vertrouwen in je lichaam, dan komt het allemaal goed!