De eerste hapjes van baby 4 maanden

<p>Hallo,</p><p>Het CB noemde terloops dat mijn zoontje volgende maand met zijn eerste hapjes mag beginnen, dan is hij 4 maanden. Ik wil en ga eerst beginnen met een groente hapje, maar toen ik rond aan het struinen was op internet las ik dat het niet goed was voor de darmen (en ook ivm voedselallergieën)  om vóór 6 maanden te beginnen.</p><p>Mijn vragen aan jullie; zijn jullie ook met 4 maanden begonnen en waarmee? Wat voor groente of fruit?</p><p> </p><p>Thnx!!</p>
 
Wij zijn iets later begonnen, omdat ik volledig BV gaf. Ik denk dat wij uiteindelijk tussen de 5 en 6 maanden zijn gestart. Ze eten in het begin echt maar een paar hapjes, dus verwacht er niet te veel van haha. Wij zijn begonnen met wortels, omdat dat wat zoeter is en veel baby's daar goed op reageren. Hoe meer verschillende smaken ze in het begin proberen, hoe beter. Maar dat heeft wel wat pogingen nodig hoor ;) Zoals ik al zei, de zoetere smaken vallen beter. Maar wij hebben ook gewoon fruithapjes gedaan hoor... Ik ben niet zo goed in luisteren naar het CB, ik luister liever naar mijn kind haha.
 
Hoi hoi, ik ben begonnen toen onze kleine man 4 maand was dit omdat hij echt het eten uit je mond keek... wij zijn beginnen met in de ochtend groente ... broccoli 2 dagen achter elkaar gegeven zodat zijn darmen aan kon wennen daarna bloemkool en toen wortels en pompoen...  hij moest er even aan wennen maar eet het nu wel allemaal...
 
was eerst met broccoli/bloemkool begonnen omdat wortels en pompoen vaak zoeter ..
heb het vers ingevroren in vriezer en ik geef ook wel eens uit potjes ik wissel het af..( krijgt nog geen hele potjes hoor) 
Toen hij de groentes beetje wilde eten ben ik ook begonnen met fruit alleen niet elke dag want ik merk dst zijn darmen daar echt nog aan moet wennen... hij is nu 5 maand
 
als ik jouw was zou ik met groente beginnen:) 
 
* bedoelde ben met broccoli en bloemkool doperwten begonnen omdat ik bang was als hij het zoete allemaal al at dat hij geen broccoli of bloemkool wilde...
maar ik ben zelf begonnen met hapjes geven ... cb zei er niks van
 
Wij zijn met 4 maanden gestart, gewoon proeven het cb had gezegd dat het nog wel even duurt voor hij het allemaal wilt. Wij zijn begonnen met wortel en vanavond starten we met broccoli. Het potje wortelen gaat er inmiddels met gemak in (half potje) hij vraagt zelfs om meer maar we bouwen het op.  Hij kijkt nu ook al het eten en drinken uit ons handen.  ?
Wij blijven denk eerst even in de groente soorten en dan over naar fruit. 
 
hoi
Ik ben ook met 4 maanden begonnen met hapjes en dan 3 dagen achter elkaar het zelfde aanbieden zodat ze aan de smaak wennen  ben begonnen met worteltjes en na 2 weken ook fruit zodat ze 2 hapjes op een dag kreeg mijn dochter at gelijk halve potjes leeg ik derde niet meer te geven omdat overal werd gezegd dat je moet beginnen met een paar hapjes met 5 maanden at ze 100 gram groente en 100 gram fruit op een dag nu met 8 maanden wil ze niks gepureerd meer eten en eet ze nu 150/200 gram fruit en 200/250 aan warme maaltijd
 
hoi
Ik ben ook met 4 maanden begonnen met hapjes en dan 3 dagen achter elkaar het zelfde aanbieden zodat ze aan de smaak wennen  ben begonnen met worteltjes en na 2 weken ook fruit zodat ze 2 hapjes op een dag kreeg mijn dochter at gelijk halve potjes leeg ik derde niet meer te geven omdat overal werd gezegd dat je moet beginnen met een paar hapjes met 5 maanden at ze 100 gram groente en 100 gram fruit op een dag nu met 8 maanden wil ze niks gepureerd meer eten en eet ze nu 150/200 gram fruit en 200/250 aan warme maaltijd
 
Het klopt wel dat het voor de darmrijping beter is om wat langer te wachten, hoor. Alleen wordt er toch geadviseerd om al wat eerder te starten omdat ze dan wat langer de tijd hebben om te wennen voordat ze het echt nodig hebben. Ieder kind is natuurlijk ook anders, dus de grens van 4 of 6 maanden is meer een richtlijn. Doe waar je je zelf goed bij voelt, en let vooral goed op je baby! Dat het CB adviseert nu te starten, betekent niet dat je tegen de zin van je baby in groente naar binnen moet gaan proppen ;)
 
Terug
Bovenaan