De eerste hapjes

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik ben begonnen met het geven van banaan, dit heb ik een week gegeven en nu zijn we vandaag begonnen met appel. Vind het alleen niet echt makkelijk om klaar te maken. Ik heb het geraspt, maar daar ben je nogal een tijdje mee bezig! Nou vroeg ik me af of je geraspte appel in kan vriezen en zo ja, hoe lang van te voren moet je het dan uit de vriezer halen voor je t gaat geven?

En nog een ander vraagje, eerst banaan, appel, peer e.d. geven en dan groenten? Of bijv. volgende week wortel geven en de week erop peer?

Wie heeft er tips??

Groetjes Marije
mv Sofie 17-05-08

He hallo,

Je kunt appel ook heel goed een paar minuten koken of in de magnetron doen.
Dan is het ook gelijk wat zachter!
Hier zijn we begonnen met groente en daarna pas fruit maar het kan natuurlijk ook andersom. Ik zou eigenlijk ook niet weten wat erop tegen is om het af te wisselen  voordat ze uiteindelijk naar 2x op een dag een paar hapjes bijvoeding te gaan...
Ik heb in het opperdepop kookboek van AH ook een recept gezien van wortel met appel. Die combinatie kun je straks natuurlijk ook maken als ze al aan de afzonderlijke smaken gewend is.   Appel, peer, banaan is een goed begin later kun je uitbreiden met mango en citrusfruit (mandarijn e.d.) en van tijd tot tijd even afwisselen ivm laxerende werking of juist niet is ook wel prettig..ahum..

Moet zeggen dat ik zelf héél veel aan het opperdepop kookboek van AH heb gehad maar dat hebben ze niet altijd op voorraad helaas..
ook op de site van Keukenkikker (ff googelen) kun je boel leuke receptjes vinden!
Veel succes en houd je camera in de aanslag sommige snoeten zijn onvergetelijk!!

Groetjes Saskia

Trouwens je kunt appel wel invriezen alleen ik zou het niet langer dan 2 maand laten staan!

Hoi,

Eigenlijk adviseren ze met groenten te beginnen en daarna pas met fruit. Maar zelf ben ik ook begonnen met fruit hoor!
Je kan het beste  dezelfde fruit/groentehap 3 dgn achter elkaar aanbieden, dan wennen ze aan de smaak.

Ik prakte altijd de banaan, kookte een appel of peer. Een rijpe mango (gepureerd) vond ze ook altijd lekker. Je kan ook natuurlijk vruchten bij elkaar doen, krijg je toch net weer een andere smaak. Kiwi ben ik mee begonnen met 6 maanden. Maar dit kreeg/krijgt ze niet al te vaak, over kiwi zijn de meningen verdeeld om daar al zo vroeg mee te beginnen.

Met groenten kun je beginnen met een pastinaak: soort witte wortel met een zoete anijsachtige smaak. Kun je kopen bij de groentewinkels. Even koken tot het zacht is en daarna pureerde ik het altijd. Kun je na het klaarmaken gewoon invriezen.
En wortel, bloemkool, broccoli etc maakte ik ook altijd van te voren klaar (apart of gecombineerd, later met een aardappeltje erdoorheen en gewoon invriezen).

Succes!!

Groetjes Renata.

Op de sites babyallergie.nl en borstvoeding.com kun je heel uitgebreide schema's en uitleg vinden over bijvoeding (even bruikbaar voor babies die geen borst krijgen).

Wist je dat er ook een speciaall bijvoedingsforum is?

Terug
Bovenaan