De eerste prikjes.....

Ons zoontje heeft afgelopen week zijn eerste prikjes gehad. Vanaf maandag kan mijn vriendin niks meer met het mannetje aan. Zodra zij de kamer verlaat, begint hij te huilen en wordt pas weer rustig zodra hij wordt opgetild en geknuffeld. Dit patroon herhaalt zich de hele dag. Is dit te wijten aan de prikjes of ligt het aan het warme weer? Wie heeft dezelfde ervaring en wie verrast mij met tips?
 
Misschien heeft je zoontje nog een beetje verhoging, nu met die hitte kunnen ze hun eigen warmte moeilijk kwijt, helemaal na zo'n prik. Ik vind het zelf wel beetje lang duren 5 dagen. Misschien dat door de warmte de ontlasting ook wat dikker is dan anders. Dat kan vervelend zijn voor zo'n ukkie hoor!
Nou heel veel succes ermee.
 
Het kan ook zijn dat je zoontje wat regeldagen heeft en dat dit toevallig samenvalt met de prikjes. Controleer voor alle zekerheid even of hij echt geen verhoging of koorts meer heeft en of je lichamelijk niets zorgwekkends kunt vinden. Als dit niet zo is, denk ik dat je het gewoon even moet aankijken.
 
Hoi Menno,

Mijn zoontje is nu 2x geprikt en beide keren was hij daarna erg huilerig, vervelend en hangerig. Dit duurde de eerste keer 10 dagen en de 2e keer, 8 dagen. In die 10 dagen heeft hij een vast huiluurtje ontwikkeld wat hij voorheen niet had. Samenloop van omstandigheden. Wij dachten dat het aan de prikjes lag!! Hij huilt nu standaard tussen 1900 en 2000 uur.
Ik zou inderdaad zijn temp in de gaten houden. De warmte zal ook zeker meespelen. Geef het even de tijd. Maar ik kan me voorstellen dat het super vermoeiend is.
Mijn zoontje huilt ook wat meer met dit warme weer.

Observeer je kindje goed en kijk of hij echt verdrietig is of misschien pijn heeft. Als hij begint te lachen zodra je hem oppakt dan is het hem puur om de aandacht te doen. Zo klein als ze zijn ze hebben gauw door dat als ze huilen ze dan opgepakt worden!
Onze zoon was er zo eentje. In het begin was het super moeilijk om hem te laten huilen (wel troosten natuurlijk maar niet oppakken). Nu huilt hij eigenlijk alleen maar tijdens zijn huiluurtje.

Dit is mijn ervaring. Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik wens jullie natuurlijk veel sterkte met de kleine!

groetjes van Cindy
 
Hoi Menno,
Leuk hoor, een man hier, ik begon al behoorlijk zenuwachtig te worden van al die hormonendames de laatste tijd :) (ben meer een man-vrouw ipv vrouw-vrouw)
Mijn dochter van bijna 8 maand heeft ook veel last van de warmte,ze word er moe van en huilerig
Bij het eerste prikje was mijn dochter zo'n 2 dagen erg moe en slaperig,maar nu zal vast de warmte wel meespelen
Ga lekker met je zoontje onder de douche of in bad,is lekker verfrissend, ook voor hem
Succes
 
Terug
Bovenaan