De eerste prikjes

Hoi allemaal,

Christian en ik zijn vanochtend voor de tweede keer naar het CB geweest! Moest hem wakker maken uit zijn ochtendslaapje (helaas) om op tijd te komen. We waren meteen aan de beurt en hij was redelijk goed aangekomen, nu 5470 gram. Lengte werd niet gedaan vanwege de heupjes, dus ik heb maar niet gezegd dat ik thuis al had proberen te meten (ongeveer 59 cm)...
Hoe is het met Christian? Goed, prima, niets op aan te merken.
Mijn kereltje lag lekker vrolijk om zich heen te kijken en flink te trappelen en maaien met zijn armpjes en beentjes... en hij was flink aan het knorren want het was bijna etenstijd. (hij is net een klein biggetje!)
Oh, zegt die verpleegkundige, hij is goed verkouden zeg! (HUH???)
Nee, zeg ik, hij heeft gewoon honger, hoor.
Verpleegkundige bekijkt mij met een vreemde blik, zo van ja, ja... Heb ik nog nooit meegemaakt, zegt ze dan.
Vervolgens wordt Christian goed bekeken, doet alle dingetjes die hij moet doen, heeft zelfs een glimlach over voor die stugge verpleegkundige.
Hij heeft wel een erg droog huidje, he, zegt ze dan en ik knik. (Tell me something I don't know...)
Doe je er wat aan, vraagt ze dan op strenge toon waar de twijfel vanaf druipt.
Ik voel me meteen in de verdediging gedrongen en ik begin uit te wijden over wat ik allemaal wel niet doe: om de 3 dagen maar in bad, met extra vettende medicinale olie, dagelijks smeren met extra vettende creme en de schrale plekjes zelfs 3 keer per dag. En dat werkt ook erg goed, alleen juist vandaag (zul je altijd zien...  ) zag zijn huidje er iets droger en schilferiger uit dan normaal, omdat ik hem een keer extra  in bad had moeten doen. (drie maal raden waarom... Was helemaal vies!)
Ik ben nauwelijks uitgesproken, onderbreekt ze me meteen met strenge, belerende blik.
Je moet olijfolie gebruiken, niet te dik, niet te dun (???), dat werkt pas goed.
Pardon? Komt ze dan ook bij mij langs om de vetvlekken uit zijn kleertjes te wassen? Of moet ik gewoon hem een half uur naakt op de commode laten, wachtend tot het is ingetrokken? Het gaat toch prima zoals ik het nu doe??? Ik zeg maar niets.
Dan komen de prikjes te voorschijn. Ik ben gespannen als een veer, harde knoop in mijn  buik  en kan echt niet kijken als de naald erin gaat, maar Christian huilt eigenlijk niet eens zo hard. Grote kerel!! Hij krijgt wat pleistertjes en we mogen weer gaan.
Ik begin hem aan te kleden en ik zie plotseling een vrij grote bloedvlek op de omslagdoek. Verschrikt kijk ik naar zijn beentje en daar welt opnieuw een dikke druppel bloed uit. Naast de verkeerd geplakte pleister...
We zijn nu lekker thuis en ik merk nog niet zoveel aan Christian wat betreft de prikjes. Hij heeft zelfs tien keer zo veel gelachen als anders!  Ik heb hem voor de zekerheid toch maar met een kleine zetpil paracetamol in bedje gelegd, voor het geval dat dit stilte voor de storm is...

Leuk he, zo'n CB...

Groetjes Karin
Mama van Christian (9 weken)

Hallo,

Gelukkig maar dat je zoontje zo'n bikkel is! die verpleegkundigen op het cb zijn inderdaad niet de meest meelevende personen die ik ken. die van ons is ook zo'n enorme slome  "doos". ze scheert alle kinderen over 1 kam en denkt het altijd beter te weten. soms vraag ik me echt af of ze zelf wel moeder is. Ik ben zelf ook verpleegkundige dus ik volg soms mijn eigen weg hoor. 11 mei moet Lieke voor de eerste inenting ......jak.....ik hoop dat zij net zo stoer is als jou zoontje!

gr. jorieke

Hallo Karin

Wat fijn dat het prikken zo goed ging met Christian
En ja het CB ..Hmm stelletje onozele kippen zijn het Ze hebben altijd wel wat te zeuren .. JIJ bent de moeder dus je moet doen wat jij het beste vind.!
Dit heb ik ook eens meegemaakt maar dan over de voeding.. Charlotte zat net iets onder t gewicht (4450) maar ik mocht niet meer geven als 150ml maar als ze honger heeft krijgt ze echt wel meer hoor .!! Ga me kind niks geven omdat dat volgens hun niet 'mag'!
Donderdag kreeg ze haar 2 e prikjes en ze woog 5290gr .! dat was goed en ik mocht allang meer geven ?! Ze zeggen altijd wat anders.. Nu krijgt ze om en om .. dan 180ml en dan 165ml.. en dat gaat super goed ! ik merk dat ze er genoeg aan heeft !

Doe wat je gevoel zegt jij bent de mama e niet hun ..!

Mama van Charlotte 04-01-2007

CB leuk ja inderdaad.
Qinq had vorige week haar eerste prikjes...dat was erg gezellig!!!
Ze was (met nadruk op was) erg vrolijk voor de tijd, lachen en kreetjes maken!
Erg grappig. We liepen naar het CB, het was toch lekker weer, tja wat let je dan!
Ik moest lang wachten voordat ik haar uit mocht kleden, en ze werd gewogen en gemeten. Dat was verders prima!
Toen we na een tijdje aan de beurt waren...ging er bij haar een knopje om!
De verpleegkundige trok haar mond open, en ineens was Qinq echt humeurig!
Dat werd nog leuker toen de verpleegkundige haar even vastpakte voor de controles.
Keeltje open en echt krijsen! Dat doet ze nooit!!!
Het was haar echt niet naar t zin(ook wel begrijpelijk)
Maar toen moesten de prikjes nog...ai dacht ik.
En inderdaad die werden ook niet van harte genomen. Ik zag haar gezichtje steeds rooier worden en maaien met de armpjes!
Ik kleedde haar weer aan, en ik ook ontdekte bloed! Maar ze hadden geen pleistertjes meer (fijn). Dus vooruit in de kleertjes, en dan thuis maar weer schone aan!
We liepen uit het gebouw en ze was stil! Weer lachen en kreetjes.
Ik was verbaast...ze mag die mensen van het CB nog minder als mij!
Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat!

Groetjes
Hanna

Hey Karin,

Wat een stoere gozer heb jij zeg! Zoekt 'ie nog een leuk vriendinnetje? Haha!

Olijfolie. Tja. Het is wel lekker vet. Maar daar houden de voordelen dan ook wel zo'n beetje op... Lekker laten praten dus!

Groetjes,

Eveline

Hoi hoi,

Stoere vent hoor! Tja, die prikjes is niks, maar het is voor een heel goed doel. Jammer dat ze niet echt meedachten bij het cb. Olijfolie zou ik echt niet aan beginnen. Als je iets neemt dat extra vettend is en wél bedoeld om baby's mee in te smeren, zal dat vast even goed helpen. Bovendien, zoals je zelf al zegt, zal het allemaal net ietsje erger zijn als je naar het cb moet en dan hebben zij gelijk het idee dat je je kindje niet goed zou verzorgen. Gewoon doen wat je zelf het beste lijkt.

Senne is vanmorgen ook voor de eerste prikjes geweest. Ze huilde al bij binnenkomst, zette tijdens de prikjes ineens een harde kreet in, maar was daarna helemaal stil. We zijn vanuit het cb een stukje gaan wandelen. Ze is gelijk in slaap gevallen en alleen nog wakker geweest voor de voeding. Ik heb het idee dat ze er alleen wat futloos van is, maar niet echt ziek hoor.

Ik hoor vaak vervelende verhalen over het cb, maar ik heb er juist hele goede ervaringen mee. Hier (klein dorp, misschien heeft dat er wat mee te maken) zitten twee verpleegkundigen, een arts en een assistente en ze zijn allemaal even aardig en behulpzaam. Ze geven geen ongevraagde adviezen en proberen echt rekening te houden met jouw manier van denken en 'opvoeden'. Kan ik geen slecht woord over zeggen.

Groetjes,
Dionne

Hoi,
wat een gedoe he. Ik heb ook een fijn CB. Hardstikke vlotte leuke jonge mensen, die vooral vinden dat je goed naar je eigen kindje moet kijken en niet te moeilijk moet doen. Zolang je kind tevreden is..... Wat dat toch kan verschillen he.
Fijn dat Christian niet al te veel last van zijn prikjes lijkt te hebben.
Groetjes Veerle

hallo allemaal
ik ben vandaag voor het eerst met onze zoon marijn naar het cb geweest.
het viel mij reuze mee,ze waren erg aardig en marijn deed het heel erg goed .
hij was goed gegroeid en mocht al naar meer voeding en om de 4 uur.
hij hoefde nu ook nog geen prik dus dat werd ons nog even bespaard,volgende maand de eerste brrrrrrr. ze waren ook heel behulpzaam want ik wou wat informatie over babymasage en hier reageerden ze heel enthousiast op.
ik had er erg tegen op gezien omdat je zoveel negatiefe verhalen hoorde over het cb maar het viel me reuze mee.
hoop dat het zo blijft.
groetjes ammarins

Terug
Bovenaan