De ene kwaal, virus e.d. na de ander. Word er een beetje simpel van.

A

Anoniem

Guest
Sinds ik zwanger ben heb ik een keelontsteking, die nu met 14 weken wel chronisch te noemen is. De misselijkheid was over (dacht ik tenminste) maar is nu weer in alle hevigheid terug gekomen, volgens mij is het een buikgriep deze keer, maar het kan natuurlijk ook gewoon van de hormonen komen. In elk geval word ik er zo moe en slap van, alleen maar aan de diarree. En onze oudste (1) wordt 's nachts de laatste dagen wel 4 keer hysterisch brullend wakker, poeh, daar word je moe van.

Zijn er meer van jullie die allerlei virussen, verkoudheden, buikgriepvirussen enz. mee pikken in de zwangerschap?

heyhey.

ik geloof dat ik al 8 maanden verkouden ben hahaha.
zit nu sinds een paar dagen weer aan de tijmsiroop. kijken of dat werkt.
ook ben ik vaak ziek of onderweg.

nu hoorde ik vanmiddag weer dat er weer een nieuwe griepgolf onderweg is.
nou, ben benieuwd.

en dan lopen heel veel mensen te zeggen dat als je zwanger bent, je weerstand een stuk beter is.
nou sorry, maar ben nog nooit zo vaak ziek geweest als nu.

maak me er niet zo druk om want hoor iedereen hier in rotterdam dat ze ziek of onderweg zijn. ben dus gelukkig niet de enige hihi.

succes verder.

liefs, do

hallo
Ik wil even reageren over de weerstand het is namelijk zo dat die minder is als je zwanger ben ik heb namelijk met hoge koorts in het ziekenhuis gelegen en door de koorts was de hartslag van de baby te hoog je moet vooral oppassen als je tegen het einde loopt omdat een infectie anders door kan worden gegeven aan de baby als je dan beval ik was zelf wel geschrokken maar na 2 dagen mocht ik naar huis omdat alles weer goed was maar ik voel me nog steeds niet optimaal en ze hebben gezegd dat het wel blijft tot het einde van mijn zwangerschap heb nou staalpillen gehad om op te knappen voor de bevalling nou meiden beterschap

hey lis74.

dat is toch wel schrikken!
wist niet dat de beeb t dan ook kon krijgen.
zoals ik al eerder zei: mij is verteld dat zwangere een hogere weerstand moeten hebben.
ik ga nu geloof ik toch maar beter opletten of ik koorts krijg en dan maar gelijk aan de bel trekken.

liefs, do
38+3

ook ik wil even een reactie achter laten,

ik ben nu 7 maanden zwangen en elke maand ben ik wel snot verkouden
er hoeft maar iemand verkouden of grieperig te zijn en ik heb eht ook ben ik er 2 weken van af begint het weer van voor af aan.
nu heb ik gehoord dat als je het eenmaal te pakken ehbt je er niet meer van af komt,maar dat je wel weerstand opbouwt voor de kleine.ik drink nu (bijna)elek dag warme melk met honing en als ik ook maar last van mijn keel krijg ga ik de vicksblue snoepjes halen bij mij helpt het goed.
wel fijn om te wete dat er meer dit hebben.
in mijn geval rustig aan doen vaak snotteren en uiteindelijk komt het goed.
sterkte en beterschap voor iedereen met ook al die kwaaltjes
gr syl

Hoi Nienke,

Ook ik heb het idee al mijn hele zwangerschap alles mee te pakken wa langskomt aan virussen. De ene keer is het wat erger dan de andere keer, maar er is altijd wel iets. En dat terwijl ik normaal niet zo gevoelig ben voor dat soort dingen. Het schijnt dat je weerstand in de zwangerschap een stuk minder is, maar dat je baby wel veel antistoffen voor de virussen die jou treffen aanmaken. Is het in ieder geval nog ergens goed voor.

Tot een week terug ben ik 2 weken lang heel erg verkouden geweest, kan me niet herinneren dat het ooit zo erg was, alles zat dicht (ogen, oren, keel, neus etc.). omdat ik al op het eind liep (en loop) ben ik op aanraden van de vk nog even bij de huisarts geweest, maar ja virussen kunnen ze niet zo veel mee.... Gelukkig is het nu aardig weg, ik zag mezelf nog niet bevallen op die manier, maar nu krijg ik er weer alle vertrouwen in!

Succes met alle rondvliegende virussen en sterkte de rest van je zwangerschap.

Groeten,
Karin
(39 wk)

Ik heb er deze zwangerschap veel last van. Bij mijn  1e niets.  Ik ben nu zelf weer ziek thuis omdat ik voor de 2e keer buikgriep heb. Daardoor heb ik gisteren eigenlijk mijn laatste werkdag gehad en heb ik nu verlof. Ik had vandaag en morgen  nog moeten werken, maar het lukt zo echt niet.
Ik pik elke verkoudheid en buikgriep en virus op dat maar langs komt in mijn familie of op mijn werk.
Gatverdamme, ik ben het echt zat....

bij de 1e had ik ook nergens last van(na 14weken zwangerscha geeindigd) maar bij deze ik had gelukkig geen last van ochtendmisselijkheid maar heb wel het ene kwaaltje na het andere en blijf maar snotteren zeg maar ondaks neusdruppels. en kan nauwelijks zitten vanwege mijn stuitje

Terug
Bovenaan