De ene week wel doorslapen en de andere week niet, wat kan ik doen.

Mijn mannetje is nu 3 maanden, hij krijgt nutrilon Standaard, maar omdat hij veel te vroeg komt voor zijn voedingen en op het verzoek van het CB ben ik de Standaard gaan mengen met de voeding voor Hongerige baby,s. Ik moet wel mengen omdat hij veel last had van krampjes als ik een hele fles maak van Hongerige baby,s. Nu begon hij ook nog de voedingen uit te spugen en ben Nutriton Johannas broodpit meel erbij aan het doen. De voeding is dikker en hij doet nu 10 min over de fles met de difraxfles maatje M. Maatje S gaat de dikke voeding niet door heen. Maar elke dag is anders, De ene keer komt hij om de 3 uur en dan om de 4 a 5 uur. Ik had laats 2 weken het gevoel dat hij nu een ritme had. Hij kreeg om 20:00 uur de laatste voeding en melde zich weer om 05:00. Best netjes. Maar de laatste dagen komt hij toch weer voor de 6de voeding in de nacht rond 02:00 en dan weer om 06:00. Hij krijgt 180cc en ook nog voor hongerige baby's en JBP. Ik vind het best moeilijk om een vast ritme voor hem te krijgen. Hoe doe je dat. Over de hele dag slaapt hij z,n 20 uur, al vanaf zijn geboorte slaapt hij veel. Zou het daar door komen dat hij overdag veel slaapt en dat ie daarom s'nacht voor een extra voeding komt. Binnen onze vriendenkring hoor ik dat hun kinderen al na 12 weken doorslapen. Wat doe ik verkeerd. Mijn dochter van 3 jaar. Meld zich helaas ook nog zeker 3 keer per nacht, voor te drinken. Ik kan het negeren maar ze blijft huilen dat ik de beker moet geven terwijl de beker naast het bed staat. Wie kan mij helpen voor mijn kids. Om een vast ritme te krijgen en dat ie misschien door gaat slapen. Alvast bedankt.
 
krijgt je zoontje 4 of 5 flessen? Als hij 4 flessen krijgt zit daar je probleem. Ik zie dat hij zijn laatste fles om 20:00u krijgt. Dat is veel te vroeg voor een baby van 3 maanden. Dan is het normaal dat hij nog in de nacht een fles wil. Mijn dochter is bijna 4 maanden en krijgt nog om 23:00u de laatste fles.

Anjuli
 
Ik ben het met Anjuli eens.Toen mijn oudste(mijn jongste is net 3,5 weken oud) 3 maanden oud was,kreeg ze om 23.00 de laatste voeding en kwam pas weer tegen 6 uur.Nu is ze bijna 5.

Wat betreft je oudste dochter,Ik weet niet hoeveel je haar te drinken geeft?
Maar voordat ze gaat slapen,kan je haar een beker water geven en evt een beker neerzetten.Blijft ze vragen,dan maar even met het cb overleggen
 
Hallo, ik heb ook eens geprobeert de 5de voeding opm 23:uur te geven. Maar dan komt hij snachts voor de 6de voeding. Ben vandaag naar het CB geweest en hij is al wat te zwaar voor 3 maanden. Als hij dan ook eens voor de 6 de voeding komt is dat niet goed zeiden ze.

07:00 a 07:30 1ste voeding. 180 cc
10:00 a 10:30 2de voeding 180 cc
14:00 a 14:30 3de voeding 180 cc
19:00 a 19:30 4 de voeding 180 cc
03:30 a 04;00 5 de voeding 180 cc.

Ik weet het anders ook niet.


Mijn dochter drinkt overdag ook veel, ze is 3 jaar. Ze drinkt altijd crystal clear, 1 cal zonder suiker. Ook toen ze 1 was dronk ze veel diksap.
 
Hallo,
Mijn dochtertje is nu 4 maand. Ze is ook aan de zware kant en drinkt ook veel en snel. De vorige keer moest ik van het cb de 6e fles er af halen en johannesbroodpitmeel toevoegen. Dit was wel even een weekje wennen, maar ging uiteindelijk wel goed.
Dit is ons schema nu,
7.00 uur 150 cc
11.00 uur 180 cc
15.00 uur 150 cc
19.00 uur 150 cc
23.00 uur 150 cc

Ik doe hier 2,5 schep johannesbroodpitmeel bij in.
Met 10 minuten heeft ze de fles leeg, vaak is ze dan nog ontevreden en geef ik haar de speen. Dat gaat hardstikke goed.
Als ze huilen wil niet zeggen dat ze perse dorst hebben, in het begin maakte ik ook te snel een fles klaar. Moet wel zeggen dat ze veel vaker naar de speen vraagt dan in het begin.
Succes met allebei je kinderen!
Liefs

 
Terug
Bovenaan