De fles leegdrinken duurt erg lang.

Hoi, mijn dochter (9 weken) doet de laatste dagen erg lang over haar fles. Soms  3 kwartier tot een uur.  Ze  begint vol enthousiasme aan de fles maar op een gegeven moment zuigt ze veel minder hard en moet ik haar erg motiveren om te blijven drinken. Ik heb ook al een drie standenspeen geprobeerd maar daar wordt het ook niet echt beter van. Het gekke is; soms heeft ze een fles binnen  een kwartiertje leeg. Ik gebruik nu (afwisselend) de driestandenspeen of de nummer 2 van Avent. Hebben jullie tips / trucs?  

heb je al eens geprobeerd na een minuut of 20 te stoppen en dan maar af te wachten hoe snel ze weer om een fles vraagt.
Misschien heeft ze gewoon al snel genoeg of wil ze liever wat vaker kleine beetjes drinken, en misschien drinkt ze na die ene keer wat minder te hebben gedronken de volgende fles wel leeg.
Als je er zo lang mee bezig bent, duurt het naar de volgende fles ook niet zo lang meer en heeft ze misschien gewoon nog niet zo'n honger.

Hoi,

Toen Christian net geboren was hadden wij ook dat probleem, hij dronk zijn flesje niet leeg (zelfs niet na 35 minuten zitten...), maar begon dan na 1,5 uur wel weer te huilen van de honger. Wat bij ons goed geholpen heeft: 15 minuten laten drinken, dan verschonen (werd hij weer helemaal wakker, levendig en vaak ook hongerig!) en dan de rest aanbieden. Werkte prima!! Nu drinkt hij zijn hele fles op in 20 minuten. Een echt snelle drinker zal het wel nooit worden...
Veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 weken)

Terug
Bovenaan