De fles moet er nu toch af????

Hoi dames,
Ik ben vanmorgen op het cb geweest. Alles was gelukkig goed met Quinten.
Hij is nu 14 maand en 11.650 gram en 80 cm. Prima in orde dus.
Maar ik moet met de flessen gaan stoppen. Maar hoe???
Hij heeft nu het volgende schema:

08.30 papfles 200cc halfvolle melk met 5 eetlepels brinta
10.00 tuitbeker (rietje) ranja en kinderkoekje
11.45 1 boterham met 120cc melk uit de fles
slapen tot ong 14.30
dan fruithapje
17.30 warm eten (met de pot mee) en half schaaltje yoghurt.
19.00 in bad
19.30 fles 210cc melk
Slapen tot de volgende ochtend (meestal)

De pap heb ik al een paar keer met een lepel geprobeerd alleen is meneertje het
daar niet mee eens en dat wordt dus niets.....
Ook de laatste fles zie ik tegenop om weg te laten. Heb het gevoel dat hij die nog
nodig heeft.....
Hoe doen jullie dat? Ben erg benieuwd.
Alvast bedankt.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hoi,

Mijn dochtertje van 2 1/2 krijgt nog steeds 's ochtends een papfles ze vind het lekker en ze vertikt het om uit een bordje pap te eten en een boterham wil ze ook niet. Voor de rest   eet ze wel boterhammen en drinkt ze uit een gewone beker  . Ze heeft nog heel lang ook 's avonds voor het slapen gaan een melkfles gekregen. Nou krijgt ze alleen nog 's ochtens een papfles en dat is de enige ik vind het goed zo.

Groetjes Bertie
 
Kijk gewoon naar je kind, hij/zij geeft wel aan of die behoefte aan zuigen er nog is. Je kan natuurlijk daar wel een beetje in gaan sturen door bijvoorbeeld de middagfles te vervangen door tuit- of rietjesbeker.
Mijn zoontje van 14 maanden krijgt ook nog gewoon pap en melk (2 flessen in totaal) met de fles. En hij vindt het heerlijk....
 
Gewoon doen wat goed voelt voor die laatste fles.
 
En als meneer merkt dat hij weer fles krijgt als hij weigert dan wordthet nooit wat dus of eten of niet.
 
hoi Melanie,

Vanaf een paar dagen na de 1e verjaardag ben ik bij mijn beide dochters gestopt met de flessen.
Ze kregen allebei vanaf ongeveer 6 maanden pap met de lepel en dat was geen probleem. Na de 1e verjaardag ben ik de flesvoeding in een tuitbeker gaan doen, toen dat goed ging werd het halfvolle melk (even warm gemaakt)
De jongste (Rebecca) is nu 1 jaar en 3 weken en het gaat fantastisch. ;s Ochtends krijgt ze nog pap, maar dit wil ik binnenkort gaan vervangen door brood met beker melk. Tussen de middag eet ze ook 1-1,5 boterham met beker melk en 's avonds eet ze met ons mee en yoghurt of danoontje als toetje
Tussendoor krijgt ze 's morgens een koekje/soepstengel/cracker met thee of roosvicee en 's middags fruit met roosvicee , meestal ook uit de tuitbeker , soms nog uit een flesje.
Vanaf 1 jaar hebben ze 300ml melk nodig en nog 2-3 bekertjes ander drinken.

succes ermee,

groetjes Melanie (mmv Marissa en Rebecca)

 
Hallo Melanie,

Mijn zoontje krijgt op dit moment 's morgens nog pap met de fles, terwijl hij het ook prima met de lepel eet. De reden dat we dat nog zo doen is enerzijds omdat dat minder tijd kost en anderzijds omdat we merken dat hij de intimiteit van lekker op je schoot zitten en dan aan zijn flesje lurken heel erg fijn vindt.
Toch gaan we binnenkort ook langzamerhand over op een broodmaaltijd. Ik ga er dan wel voor zorgen dat het knuffelmoment blijft. Ik heb zo het idee dat hij het dan ook niet erg vind om 's morgens ook boterhammen te eten (alhoewel hij brood eigenlijk niet zo heel lekker vind en pap wèl!).

Als hij 's avonds zijn flesje nog graag heeft en niet te zwaar wordt, zou ik hem die fles gewoon blijven geven. Hij heeft dan blijkbaar ook wel nodig. Niet alle kindjes zijn tenslotte hetzelfde. Die normen van het cb zijn wat mij betreft niet heilig. Het zijn gemiddelden en richtlijnen.

Groetjes,
Luuk zn mam
 
Hallo
Mijn zoontje (13 maanden) heeft momenteel het volgende voedingschema:
7.30 uur 1 boterham met appelstroop en een flesje halfvolle melk 120cc
10.30 uur fruit met een bekertje water of roosvicee
12.00/12.30 uur 2 boterhammen 1 met vlees (magere vleeswaren of leverpastei)ander met vruchtenhagel of kaas en bekertje halfvolle melk
15.00 uur fruit met beker water (soms biscuitje, soepstengel of rozijntjes)
17.30 warm eten (eet met de pot mee) en 1 danoontje start of de yoghurt die wij ook eten
18.45 uur flesje thee met halfvolle melk waarvan 60 cc thee en 40 cc melk  

Ik merk dat hij bij het laatste flesje het vooral fijn vind om lekker bij je te zitten en nog wat te drinken dan dat het echt om de melk gaat.
De ochtend fles en het avondflesje vind ik prima zo. Ik weet dat het beter is als dit echt verdwijnt maar aan de andere kant vind ik dat de kleintjes tegenwoordig al zo snel zoveel moeten dat ik dit afbouwen niet ga forceren.Door de dag heen drinkt hij uit normale bekers (dus geen tuit of wat ook) en dat vind ik al prima.
Succes ermee en volg vooral je eigen gevoel.
Groetjes Jeanette
 
Terug
Bovenaan