De gouden tip gezocht

Mijn dochtertje van 16 weken heeft flinke reflux waardoor ze de eerste 11 weken alleen maar onrustig was en veel gehuild heeft. Hierdoor heeft ze bijna niet geslapen. Nu gaat het beter maar ze heeft nooit geleerd goed te slapen. Zodra we haar moe in haar bedje leggen slaapt ze vaak binnen 5 min, super knap!! Maar... na stipt 30min wordt ze wakker en wil ze haar speentje. Als ik geluk heb slaapt ze meteen weer in. Helaas heb ik vaak een gevecht om haar weer in slaap te krijgen. Ik doe altijd hetzelfde: zodra ik haar hoor ga ik speentje terug geven want hoe langer ik wacht hoe harder ze gaat huilen. Ik geef het speentje, een aai over haar hoofde en loop de kamer uit. Ik zeg niks en doe verder niks. Maar ze blijft na die 30 min moeite hebben om weer in slaap te komen. Ze is wel degelijk nog moe want ik herken haar 'moehuil' en Ze blijft met gesloten oogjes liggen. Ook slaapt ze erg licht en wordt dus snel wakker.
Savonds is het helemaal drama. Dan krijg ik haar na die 30min met geen mogelijkheid weer in slaap (na de fles van 19.00uur). Wat we ook proberen ze gaat steeds harder huilen. Laten huilen heeft ook geen zin, ook dat hebben we al geprobeerd.

Wie heeft de gouden tip om me meisje weer goed in slaap te krijgen en beter nog zelfs: dat ze niet meer elke 30 min wakker wordt? (Als daar al wat aan te doen is)

Beste mama no,
Herkenbaar van ons zoontje.. nu anderhalf jaar. Bij ons heeft inbakeren wonderen verricht. De eerste paar dagen dat we begonnen een drama: veel huilen en laten huilen. Maar als je daar door heen bent, en de baby, dan geeft het veel rust. Ons zoontje sliep door reflux bijna niet. Alleen op mij of mijn partner, ook alleen mar korte slaapjes maar overdag was hij eigenlijk alleen maar wakker. Het inbakeren heeft er voor gezorgd dat hij vaster sliep en ook rust kreeg. Zodra we hem in de doek deden begon hij te gapen en gaf hij zich over. Het werd een routine en daardoor wist hij precies wat er ging gebeuren. Later hebben de we inbakerdoek verruild voor een puckababy. 
Nu slaapt hij natuurlijk al tijden zonder inbakerdoek, wel met slaapzak en slaapt hij prima. We houden wel altijd een vaste routine aan: heel voorspelbaar gedrag voor hij naar bed gaat. Hij wordt alleen wakker als hij zijn speen mist.

Veel succes en ik hoop dat jullie een tip vinden die jullie helpt je kindje beter te laten slapen!

Heel herkenbaar. Onze dochter van 8
Weken heeft ook last van behoorlijke reflux
en slaapt daardoor slecht. Ze zeggen dat kindjes 
met reflux baad hebben bij het op de buik slapen.
we hebben dit eerst geprobeerd door haar wakker in bed te leggen met haar speen (op haar buik). 
Ze begint dan veel te woelen en te huilen.
nu laten we haar na iedere fles (die ik boven op haar slaapkamer geeft) uitbuiken 30 min tegen mij aan met een deken op zich heen zodat ze het lekker warm heeft. Na die 30 minuten leg ik haar op haar buik zonder speen in bed en dit werkt super.
voorheen werd ze na 15-30 min wakker omdat ze haar speen kwijt was. Dit probleem hebben we nu niet meer. We gaan wel vaker kijken ivm het op de buik slapen. Maar voor het eerst rust en ze slaapt 2-3 uur achter elkaar tussen de voedingen. 
Reflux is erg vervelend, heb je medicatie overwogen?
Wij dikken de voeding nu in en geven raditidine
Succes!

Hebben alles al geprobeerd. Inbakeren moet ze op der rug en dat is onmogelijk bij haar. Ze slaap idd al weken op haar buik en dat gaat beter. Ook geven we idd medicijnen en dikken we de voeding in. Het inslapen is geen probleem. We leggen haar wakker weg en ze slaapt binnen 5 min. Maar stipt ma 30 min wordt ze wakker en dan huilt ze omdat ze nog moe is maar zelfs na speentje geven heeft ze super veel moeite om weer in slaap te vallen. Ben echt ten einde raad. We hebben al zoveel geprobeerd en niks werd om haar in slaap te houden.. nog steeds opzoek naar die ene gouden tip ;p 

Wij hadden hier ook problemen mee. Inbakeren hielp niet totdat wij de inbakerslaapzak van woombie hadden. Meneer sliep ineens wel op zijn rug. Ook zijn we toen gestopt met de speen. Dus gewoon helemaal geen speen ook niet met slapen. De eerste 2 dagen was het drama (maar goed daarvoor ook al) maar daarna een verademing. Die spenen doen meer kwaad dan lief. We hebben wel altijd een knuffeltje erbij gehad
Ik weet niet of je dochtertje al in een ledikant slaapt maar toen wij van de wieg naar de ledikant gingen merkte we ook een verschil. We hebben toen een hemeltje gekocht. Dat werkte ook erg goed. Liggen ze toch wat meer geborgen zeg maar.

Het is even uitvogelen en kijk ook eens op oei ik groei. Misschien zit ze wel in een sprongetje en kan je niets anders doen dan de sprong uit zitten.

Succes!

Ojaa en de flessen van dr. Brown helpen heel goed bij reflux. En wij gebruikte hero confort. Zit al johannes broodpitmeel doorheen. En we hebben het bedje tijdelijk schuin gezet. 2 bakstenen aan de kopse kant eronder.  Dan liep je voeding ook niet terug. 

Maar die flessen zijn een uitvinding. https://www.bol.com/nl/p/dr-brown-s-startpakket-brede-halsflessen/9200000059135807/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-56068302864-S-314670762417-9200000059135807&gclid=EAIaIQobChMI9L_i3eLz2AIVa7HtCh0WWgBxEAQYASABEgIDUfD_BwE#modal_open

Terug
Bovenaan