De griep en zwanger

A

Anoniem

Guest
Kan iemand mij vertellen of het kwaad kan voor mijn kindje nu ik de griep erbij heb?
Ik ben 29 weken zwanger en ben aan de diarree en heb ook lichte koorts.
Mijn klieren zijn ook opgezet. Ik denk dus aan de griep die momenteel heerst. Heb anders nooit de griep...
Wie weet iets?
Groetjes RB

Hoi RB,

ja das heel lastig maar je kan er weinig aan doen, het kan op het moment niet echt kwaad voor je kindje, maar luister goed naar je lichaam, goed blijven drinken (juist met diarree) en je mag paracetamol als je wilt. Als je het echt niet vertrouwd of je krijgt echte hoge koorts dan zou ik huisarts of verloskundige bellen....

Nou meid, beterschap.

Liefs, Angel

Hoi,

Griep kan geen kwaad tijdens de zwangerschap hoor.
Tenminste als het gewoon een standaard griepje is van
een aantal dagen zeg maar. Neem wat extra vitamines in,
blijf genoeg drinken, en bij aanhoudende koorts zou ik
ff de vk. bellen. Af en toe een paracetamol mag ook gerust.
Beterschap!!

xx Syrah (35 wk)

Hoi,

Ik heb ook de griep gehad, alhoewel het bij mij meer bronchitus was en ik heb een antibiotica kuur gehad van de huisarts. Ik ben astma patient en zonder medicatie ging het gewoon niet over, was al 2.5 week ziek en zwaar aan het hoesten.

Deze kuur mocht gebruikt worden bij zwangerschap en hoewel ik liever ook zo min mogelijk inneem heb ik toch elke dag wel een paar paracetamolletjes geslikt en dus uiteindelijk ook antibiotica. Je eigen gezondheid gaat op een gegeven moment natuurlijk ook wel een beetje voor.  

Maar op zich kan het geen kwaad hoor als je ziek bent.

Groetjes,
Maron                                

In principe kan een simpel griepje geen kwaad voor je kleintje , sterker nog hij of zij krijgt zelfs meteen antistoffen mee hiervoor.
Als er verder niet veel bijzonders aan de hand is je niet te druk erom maken en goed uitzieken. Vertrouw je het toch niet zou ik gewoon even kontakt opnemen met de huisarts of de verloskundige.

Groet Xanthe

Terug
Bovenaan